ANAF: Declaratie de mentiuni privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA

Scris de Alex Neagoe | Publicat in 23.01.2012 15:15 | Publicat in AGENTIA DE PRESA | Tipareste pagina

Agenţia Naţională de Administrare Fiscală a elaborat următorul proiect de act normativ:

Proiect de Ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala pentru aprobarea modelului formularului (096) 'Declaratie de mentiuni privind anularea înregistrarii în scopuri de TVA,în conditiile art.152 alin.(7) din Codul fiscal în cazul persoanelor impozabile înregistrate în scopuri de TVA conform art.153', precum si al 'Deciziei privind anularea înregistrarii în scopuri de TVA, în conditiile art.152 alin.(7) din Codul fiscal'

Prin dispozitiile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.125/2011 pentru modificarea si completarea Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal au fost aduse modificari dispozitiilor art.152 alin.(7) din Codul fiscal, cu intrare în vigoare începând cu data de 1 ianuarie 2012.

Potrivit noilor prevederi, persoanele impozabile înregistrate în scopuri de taxa pe valoarea adaugata, care în cursul unui an calendaristic nu depasesc plafonul de scutire de 35.000 euro prevazut la art.152 din Codul fiscal, respectiv plafonul de 119.000 lei, calculat în lei la cursul valutar comunicat de Banca Nationala a României la data aderarii, pot solicita organelor fiscale scoaterea din evidenta persoanelor înregistrate în scopuri de TVA, între data de 1 si 10 a fiecarei luni urmatoare perioadei fiscale aplicate de persoana impozabila.

Precizam ca, anterior acestor modificari, astfel de persoane impozabile puteau solicita anularea înregistrarii în scopuri de TVA pâna la data de 20 ianuarie a anului urmator, având la dispozitie formularul 096 'Declaratie de mentiuni privind anularea înregistrarii în scopuri de TVA în cazul persoanelor impozabile, înregistrate în scopuri de TVA conform art. 153 din Codul fiscal, care în cursul unui an calendaristic nu depasesc plafonul de scutire prevazut la art. 152 din Codul fiscal', aprobat prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.13/2011.

Având în vedere modificarile legislative aduse începând cu data de 1 ianuarie 2012, este necesara aprobarea unui nou formular de declaratie prin care persoanele impozabile care respecta conditiile impuse prin art.152 alin.(7) sa poata solicita anularea înregistrarii în scopuri de TVA, în orice luna calendaristica, în perioada 1-10 a lunii. Anularea va fi valabila de la data comunicarii deciziei privind anularea înregistrarii în scopuri de TVA.

Proiectele de acte normative, iniţiate de ANAF, sunt făcute publice pe site-ul instituţiei la adresa www.anaf.ro, domeniul Legislatie/ Transparenţa decizională. De asemenea, acestea pot fi consultate la Direcţia de Comunicare, Relaţii Publice şi Mass-Media din cadrul ANAF, cu sediul în str. Apolodor nr.17, sector 5, Bucureşti.

Eventualele sugestii, propuneri sau opinii referitoare la acest proiect de act normativ pot fi transmise în scris la Directia de Comunicare, Relatii Publice si Mass-Media - cu menţiunea 'Conf.Legii nr.52/2003', la următoarele adrese:

Prin scrisori la adresa poştală: Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, str.Apolodor nr.17, sector 5 Bucuresti 050741 - la Direcţia de Comunicare, Relaţii Publice şi Mass-Media;

Electronic la adresa de mail: relatiipublice.anaf@mfinante.ro

Prin fax la numarul: 021-319.98.57.

Pentru a avea acces la informaţiile de presa privind aplicarea Legii nr.52/2003 privind transparenţa decizională în Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, se poate accesa domeniul Informaţii / Comunicate şi informaţii de presă aflat pe site-ul instituţiei.

 
 

Tu ce parere ai ?


 

Ti-a placut articolul?

Daca informatia ti s-a parut interesanta, distribuie link-ul si prietenilor.