Angajatii camerelor de comert din Romania s-au intalnit cu omologii din Portugalia

Scris de Stiri de Timisoara | Publicat in 27.09.2013 14:57 | Publicat in AGENTIA DE PRESA | Tipareste pagina

 În perioada 18-20 septembrie 2013, o delegaţie de angajaţi ai camerelor de comerţ din România s-au aflat în Portugalia, într-un schimb de experienţă şi bune practici transnaţional pe teme de e-learning şi formare profesională, aplicaţii online şi management de proiect.
Acţiunea a fost organizată de CCIA Timiş în calitate de partener coordonator şi de Escola Profissional Cristóvăo Colombo în calitate de partener, în cadrul Proiectului “Schemă inovativă de adaptabilitate şi specializare S.I.A.S.”, cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013 şi derulat de CCIAT în parteneriat cu camerele de comerţ ale judeţelor Bacău, Braşov, Prahova, Satu-Mare şi Vâlcea, Universitatea de Vest Timişoara, MONDIMPRESA Italia (Agenţie a camerelor de comerţ) şi Escola Profissional Cristóvăo Colombo Portugalia.  
Pe lângă vizita şi discuţiile cu partenerul transnaţional, angajaţii camerelor de comerţ s-au întâlnit cu reprezentanţi ai Camerei de Comerţ şi Industrie Portugheze - Asociaţia Comercială Lisabona, cea mai mare asociaţie a întreprinzătorilor din Portugalia, iar la sediul Comisariatului pentru Muncă şi Antreprenoriat de pe lângă Ministerul Muncii, a avut loc un seminar cu tema „Reconcilierea vieţii de familie cu viaţa profesională“, subiect care a fost abordat şi în discuţiile cu partenerul portughez sau cu reprezentanţii Camerei de Comerţ.  
Au fost vizitate şi câteva instituţii publice (compania de transporturi publice), firme şi o bancă comercială, unde au fost discutate aspecte privind responsabilitatea socială, egalitatea de şanse si au fost identificate oportunităţi de colaborare cu entităţi similare din România.
În cele 35 de luni de implementare a proiectului, s-au format în meseria de consultant cameral 204 de angajaţi ai camerelor de comerţ şi industrie din România, din care 43 de angajaţi cu funcţii de conducere din 24 de organizaţii camerale au absolvit cursul „Manager îmbunătăţire procese“, acreditat de către Autoritatea Naţională pentru Calificări. Au fost organizate şapte schimburi de experienţă naţionale şi două transnaţionale (în Italia şi Portugalia), cu participarea a peste 300 de angajaţi ai camerelor de comerţ teritoriale din România. De asemenea, echipele de experţi ale partenerilor de proiect au pus în practică trei aplicaţii on-line: Program de gestionare şi arhivare documente; Curs online cu module specifice pentru consultanţi camerali; Program de adaptabilitate a angajaţilor camerelor de comerţ la locul de muncă. Totodată, s-au finalizat trei lucrări de specialitate ce constituie materiale de referinţă pentru sistemul cameral şi instrumente utile pentru angajaţii acestora: Ghidul Serviciilor, Manualul Consultantului Cameral şi Carta Camerală.   
Premieră pentru sistemul cameral din România, proiectul şi-a atins obiectivul principal, acela de creştere a productivităţii muncii angajaţilor camerelor de comerţ şi a gradului de adaptabilitate şi mobilitate a acestora la cerinţele pieţei şi a mediului de afaceri.
Urmarea activităţii de perfecţionare şi specializare a angajaţilor camerelor de comerţ, a schimburilor de experienţă şi bune practici inter-instituţionale, a activităţilor creative şi inovatoare la nivel interregional, a crescut calitatea şi volumul serviciilor oferite de camerele de comerţ din România şi chiar au fost create servicii noi (ex. servicii de mediere a litigiilor, emitere certificate de forţă majoră etc.). Ţinând cont de aceste beneficii, sustenabilitatea proiectului este asigurată prin preluarea sa ca model de către alte reţele naţionale şi internaţionale similare.
Informaţii suplimentare la tel. 0256-493386, 0374/160942, e-mail: sciuferescu@cciat.ro, Simona Ciuferescu – manager de proiect.

 
 

Tu ce parere ai ?


 

Ti-a placut articolul?

Daca informatia ti s-a parut interesanta, distribuie link-ul si prietenilor.