Angajatii camerelor de comert din Romania se intalnesc la Timisoara

Scris de Alex Neagoe | Publicat in 29.05.2013 15:52 | Publicat in AGENTIA DE PRESA | Tipareste pagina

Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Timiş în calitate de partener coordonator al Proiectului “Schemă inovativă de adaptabilitate şi specializare S.I.A.S.” organizează la Timişoara, în perioada 4 – 7 iunie 2013, cea de-a doua etapă a ultimului schimb de experienţă şi bune practici la nivel naţional.
Proiectul este cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013 şi este derulat de CCIA Timiş în parteneriat cu camerele de comerţ ale judeţelor Bacău, Braşov, Prahova, Satu-Mare şi Vâlcea, Universitatea de Vest Timişoara, Escola Profissional Cristóvăo Colombo (Portugalia) şi MONDIMPRESA (Italia).
La eveniment participă peste 30 de angajaţi de la toate camerele de comerţ din România, indiferent de departamentul / direcţia din care fac parte dar care au urmat cursul de consultant cameral în cadrul proiectului.
Acţiunea este structurată pe mai multe părţi, după cum urmează: Prezentarea proiectului şi a rezultatelor obţinute; Curs “Consultant Cameral” – etapa a II-a “Învăţarea prin tehnologie”, care prevede aprofundarea cursului de „consultant cameral” organizat în cadrul proiectului şi urmat de 204 angajaţi ai camerelor de comerţ cât şi specializarea participanţilor prin realizarea unui program de adaptabilitate a angajaţilor la locul de muncă şi a unui program de gestionare / arhivare documente;
Schimb de experienţă: Utilizarea Tehnologiei Informaţiei şi Comunicării (TIC) în activitatea camerelor de comerţ: prezentarea platformei utilizată de CCIAT în activitatea curentă. Aplicaţii specifice: Evidenţă personal; Pontaje salariaţi; Arhiva electronică; Cursuri; Facturi proforme; Ordine de plată; Proiecte; Evidenţa firmelor; Hotărâri; Gestiunea membrilor; Inventar; Topul firmelor; Cash Flow; Numere documente etc.; Schimb de bune practici ale CCI participante în relaţie cu aplicaţiile prezentate; Utilizarea aplicaţiilor prezentate - sesiune “hands-on”; Adoptarea de acţiuni comune ale CCI participante pentru utilizarea TIC în activitatea curentă; Schimb de experienţă intercameral pe departamente / direcţii / servicii; Concluzii.
În prezent, sunt în pregătire schimburile internaţionale care vor avea loc la partenerii de proiect transnaţionali, în Italia (iulie 2013) şi Portugalia (septembrie 2013).
Totodată, echipele de experţi lucrează la editarea celor trei lucrări de specialitate ce constituie materiale de referinţă pentru sistemul cameral şi instrumente utile pentru angajaţii acestora: Ghidul Serviciilor, Manualul Consultantului Cameral şi Carta Camerală.   
Premieră pentru sistemul cameral din România, proiectul contribuie la creşterea productivităţii muncii angajaţilor camerelor de comerţ, la adaptabilitatea acestora la cerinţele mediului economic în schimbare cât şi la alinierea sistemului cameral românesc şi implicit a serviciilor oferite firmelor la standardele de calitate europene.
Informaţii suplimentare la tel. 0256-493386, 0374/160942, e-mail: sciuferescu@cciat.ro, Simona Ciuferescu – manager de proiect.

 
 

Tu ce parere ai ?


 

Ti-a placut articolul?

Daca informatia ti s-a parut interesanta, distribuie link-ul si prietenilor.