Cristian Busoi, critic fata de noul sistem european de impozitare a benzinei si motorinei

Scris de Alex Neagoe | Publicat in 19.04.2012 13:22 | Publicat in AGENTIA DE PRESA | Tipareste pagina

Parlamentul European s-a pronunţat astăzi asupra revizuirii Directivei din 2003 privind impozitarea produselor energetice şi a electricităţii, proces în care PE este doar consultat.Scopul revizuirii este adaptarea la obiectivele UE în materie de energie şi schimbări climatice, alinierea scopului la sistemul european de comercializare a emisiilor, respectiv eliminarea distorsiunilor de concurenţă dintre diferitele tipuri de carburant pe piaţa internă, datorate taxării preferentiale. Structura taxei ar urma să fie una duală, cu o componentă bazată pe emisiile de CO2 şi alta, pe cantitatea de energie generată.

Într-o intervenţie în plenul Parlamentului, eurodeputatul liberal Cristian Buşoi a apreciat părţile pozitive ale propunerii Comisiei care vor stimula evoluţia către o impozitare favorabilă energiei verzi. Acesta a fost însă critic faţă de creşterea preţului motorinei care ar fi generată de obligaţia de a aplica aceeaşi structură a taxelor pentru toţi carburanţii. Potrivit liberalului, creşterea preţului motorinei i-ar afecta puternic pe români, în condiţiile în care mulţi dintre aceştia posedă autovehicule cu motorizare diesel. „În condiţiile în care şi aşa preţurile la combustibili pun o presiune mare asupra consumatorilor din Europa, nu mi se pare ca o nouă creştere a preţului la motorină este cea mai oportună măsură. Mai mult, creşterea preţului la motorină ar limita automat interesul consumatorilor pentru autovehiculele care se alimenteaza cu acest tip de carburant”, a spus europarlamentarul.

În opinia lui Cristian Buşoi, o scădere a cererii de vehicule diesel ar putea afecta serios competitivitatea constructorilor europeni care au mizat pe motoarele de tip diesel, printre care şi cei din Romania, cum sunt Dacia şi Ford. „Motoarele diesel sunt în prezent unul dintre atu-urile industriei europene constructoare de automobile, iar creşterea preţului la motorină riscă să neutralizeze acest avantaj comparativ”, a mai declarat Cristian Buşoi. Nu în ultimul rând, acesta subliniază riscul ca o astfel de măsură să încurajeze consumul de benzină, acest carburant fiind mai puţin eficient din punct de vedere energetic şi deci, mai puţin ecologic.

Raportul a fost adoptat în plenul Parlamentului, însă dispoziţia care ar fi dus la majorarea preţului la motorină a fost respinsă. Raportul a fost votat cu 374 voturi pentru, 217 împotrivă şi 73 de abţineri.

 
 

Tu ce parere ai ?


 

Ti-a placut articolul?

Daca informatia ti s-a parut interesanta, distribuie link-ul si prietenilor.