Finalizarea stagiilor de practica in Parteneriat european de formare pentru o societate inclusiva

Scris de Alex Neagoe | Publicat in 13.12.2011 15:55 | Publicat in AGENTIA DE PRESA | Tipareste pagina

Începând cu anul 2010, Centrul de Reeducare Buziaş, ca aplicant principal, este implicat alături de celelalte doua instituţii similare din ţară, Găeşti şi Tg. Ocna,în implementarea proiectului cofinanţat de Uniunea Europeana „Parteneriat de formare pentru o societate inclusivă”, proiect cu valoare de pe peste 800.000 euro, cofinanţare nerambursabilă.

Proiectul, ce se derulază pe o perioada de 2 ani, vizează realizarea unui schimb de bune practici între angajaţii din cele trei centre de reeducare ce funcţionează în România şi şi profesionişti din instituţii similare aparţinând statelor implicate în proiect. Pentru atingerea acestui obiectiv, au fost organizate 3 stagii de practică în unităţi penitenciare, ce au în custodie minori, în Ungaria, Franţa şi Spania, stagii ce s-au finalizat săptămâna trecută.
În cadrul acestor stagii de practică, 60 de functionari publici cu statut special din sistemul penitenciar românesc, angajaţi ai celor trei centre de reeducare din ţară, au putut observa modul şi metodele de lucru ale specialiştilor unităţilor penitenciare ce îşi desfăşoară activitatea în cele trei state, partenere în proiect.
De asemenea, prin organizarea a 3 vizite de lucru şi 2 workshop-uri, alti 90 de funcţionari publici cu statut special au beneficiat de formare profesională în domeniul asistării minorilor delincvenţi.
Activităţile derulate în cadrul proiectului urmăresc în ansamblul lor îmbunătăţirea pregătirii profesionale a angajaţilor sistemului penitenciar în vederea realizării unei asistenţe de calitate a minorilor internaţi, sancţionaţi de către instanţele de judecată cu măsura educativă a internării într-un centru de reeducare.
Această modalitate de pregătire profesională aduce un plus de valoare activităţii de asistare a minorilor privaţi de libertate, prin caracterul concret şi imediat aplicabil. În plus, interacţionând direct cu profesioniştii din alte ţări, participanţii au avut ocazia să identifice aspectele pozitive ale sistemului românesc şi să elaboreze propuneri de îmbunătăţire a activităţii prestate în unităţi.

 

 
 

Tu ce parere ai ?


 

Ti-a placut articolul?

Daca informatia ti s-a parut interesanta, distribuie link-ul si prietenilor.