Interzicerea circulatiei bicicletelor in zonele centrale ale orasului sfideaza...

Scris de Stiri de Timisoara | Publicat in 01.10.2015 09:04 | Publicat in AGENTIA DE PRESA | Tipareste pagina

Partidul M10 Filiala Timiş a aflat cu surprindere, la fel ca mulţi timişoreni, despre interdicţia instituita recent de primarul Nicolae Robu referitoare la circulaţia bicicletelor in zona centrala a oraşului nostru.
Dintr-un oraş european preocupat sa se alinieze tendinţelor in materie de transport urban, Timişoara devine astfel un oraş retrograd, care, in loc sa işi incurajeze cetaţenii sa circule cu bicicleta, le interzice acestora accesul in zonele centrale, in urma unei decizii luata intempestiv in Comisia de circulaţie, care a primit rapid, la numai o zi dupa adoptarea sa, girul primarului Nicolae Robu.
Partidul M10 Filiala Timiş ii reaminteşte domnului primar Nicolae Robu, care pare sa se fi deprins sa gestioneze intr-un mod discreţionar destinele oraşului ca, potrivit prevederilor Codului Rutier, strada pietonala este "perimetrul care cuprinde una sau mai multe strazi rezervate circulaţiei pietonilor, unde accesul vehiculelor este supus unor reguli speciale de circulaţie, avand intrarile şi ieşirile semnalizate in conformitate cu prevederile legale". Aşadar, nu se pune in niciun chip problema ca legislatia nationala sa interzica accesul bicicletelor pe strazile pietonale.
In plus, consideram ca Hotararea de Consiliu Local 438/2013 stipuleaza in mod cat se poate de clar regulile de circulaţie care trebuie respectate de catre cei care tranziteaza cu bicicletele zonele pietonale. Nu este nevoie, de aceea, de instituirea unor restricţii de circulaţie aberante, ci se impune mai degraba impulsionarea poliţiştilor locali ca, in loc sa manifeste exces de zel in imprejurari care ar fi trebuit sa impuna mai mult discernamant in aplicarea de sancţiuni, sa vegheze la respectarea regulilor de circulaţie aflate deja in vigoare.
Atenţionam administraţia publica locala şi pe domnul primar Nicolae Robu ca adoptarea deciziei de interzicere a circulaţiei bicicletelor in zona centrala a oraşului s-a facut fara respectarea unor prevederi legale elementare, care impun asigurarea transparenţei decizionale, anunţarea prealabila a intenţiei de adoptare a acestei masuri, publicarea informaţiei pe pagina de internet a Primariei Municipiului Timişoara şi organizarea unei dezbateri publice anterior adoptarii ei.
Ne manifestam totodata surprinderea şi indignarea faţa de incoerenţa decizionala a reprezentanţilor administraţiei publice locale din oraşul nostru, in condiţiile in care, in cadrul noii strategii integrate de dezvoltare a polului de crestere Timisoara 2015-2020, aflat in acest moment in dezbatere publica, circulatia cu bicicleta este descrisa cu urmatoarele cuvinte : "Circulatia cu bicicleta joaca un rol nesemnificativ. Desi s-au trasat piste pentru biciclisti pe principalele artere stradale, reteaua este lipsita de coerenta si nu dispune deocamdata de statii de tip park and ride. Pietonii gasesc doar in putine zone conditii atractive. In centrul orasului sunt rezervate doar putine piete, strazi si parcuri pentru circulatie pietonala, aceleasi conditii existand si in parcurile de-a lungul canalului Bega. In rest, spatiul public este dominat de circulatia auto. Trotuarele sunt mereu ingustate in favoarea parcarilor auto. Multe dintre noile centre comerciale situate in zonele marginale ale orasului (Decathlon, Selgros, Auchan-Sud) sunt accesibile doar cu masina sau cu autobuzul, posibilitatile de acces pietonal sau cu bicicleta fiind dificile". Circulatia cu bicicleta apare in draft-ul acestui document, in mai multe locuri, menţionata la aspectele negative din oras, care trebuie imbunatatite.
Recent adoptata decizie vine, aşadar, exact in contra planurilor aduse in discutie, fapt care ne determina sa punem sub semnul indoielii profesionalismul şi buna sincronizare in activitate a echipelor de funcţionari din Primarie responsabili cu diverse domenii de activitate, cat şi capacitatea acestora de a-i propune spre analiza şi aprobare edilului Nicolae Robu soluţii fundamentate şi coerente, in beneficiul cetaţenilor Timişoarei. Remarcam pe aceasta cale şi faptul ca in administraţia publica locala din Timişoara, la fel ca şi in politica, se impune inlocuirea grabnica a amatorismului şi obedienţei cu o infuzie de profesionalism şi competenţa.

Departamentul de Comunicare
Partidul M10 Filiala Timiş

Anexat, prezentam prevederile HCL 438/2013, aşa cum apar ele publicate pe pagina de internet a Primariei Municipiului Timişoara: http://www.primariatm.ro/hcl.php?s_nr=438&s_year=2013
"1.4. In zona pietonala conducatorul de bicicleta este obligat sa circule cu viteza maxima de 5 km/h, sa nu stanjeneasca ori sa impiedice circulatia pietonilor si, daca este necesar, sa opreasca pentru a permite circulatia acestora."
"2) Se interzice circulatia pe biciclete in Piata Victoriei si strada Alba Iulia din Municipiul Timisoara in perioada 01.05 - 31.10 a fiecarui an, in intervalul orar 18:00 - 22:00, fara avizul Comisiei de Circulatie din cadrul Primariei Municipiului Timisoara. In perioada de interdictie biciclistii pot folosi rutele alternative asigurate de municipalitate in zona sau pot traversa Piata Victoriei si strada Alba Iulia pe langa bicicleta".
3) Nerespectarea prevederilor art. 28 indice 1 alin.2 constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda contraventionala cuprinsa intre 100-200 lei. "

 
 

Tu ce parere ai ?


 

Ti-a placut articolul?

Daca informatia ti s-a parut interesanta, distribuie link-ul si prietenilor.