Partidul Noua Republica: Situatia aberanta existenta pe segmentul Arad-Timisoara al Autostrazii A1

Scris de Alex Neagoe | Publicat in 30.05.2013 14:52 | Publicat in AGENTIA DE PRESA | Tipareste pagina

Partidul Noua Republică – Filiala Timiş ia atitudine faţă de incompetenţa şi iresponsabilitatea autorităţilor responsabile cu gestionarea construcţiei de autostrăzi din România şi îşi exprimă indignarea faţă de faptul că la doar un an şi jumătate de la deschiderea traficului pe segmentul Arad-Timişoara al Autostrăzii A1 sunt necesare lucrări de reparaţii şi de reasfaltare pe toată lungimea acestui segment de autostradă. Lucrările de reasfaltare şi reparaţii pe distanţa Arad-Timişoara crează costuri suplimentare, generează întârzieri şi disconfort pentru cetăţenii aflaţi în trafic şi crează un precedent periculos de toleranţă faţă de managementul defectuos al resurselor publice investite în construcţia de autostrăzi (în cazul tronsonului Arad-Timişoara fiind vorba de costuri mai mari de 135 milioane euro).
Tuturor celor responsabili pentru această situaţie Filiala Timiş a Partidului Noua Republică le adresează întrebarea fundamentală pe care partidul nostru o pune tuturor politicienilor populişti, birocraţilor incompetenţi şi cetăţenilor pasivi şi iresponsabili care fie nu participă la viaţa cetăţii fie votează forţe politice corupte şi populiste:
CINE PLĂTEŞTE?
Cine plăteşte pentru faptul că pe secţiuni importante ale autostrăzii Arad-Timişoara ultimul strat de asfalt, stratul de uzură, s-a turnat în condiţii cu totul improprii, la temperaturi chiar mai joase -5 grade Celsius? Cine a dorit, din raţiuni politicianiste, inaugurarea cu orice preţ a autostrăzii Arad-Timişoara în decembrie 2011 şi, în consecinţă, a făcut presiuni asupra constructorilor şi a fost dispus să închidă ochii în privinţa nerespectării standardelor de calitate aferente operaţiunilor din etapa finală a lucrărilor la autostradă?
Cine plăteşte pentru întârzierile de luni de zile cauzate de managementul defectuos al procesului de descărcare arheologică a terenurilor de pe traseul autostrăzii, întârzieri care, mai apoi, au indus schimbări semnificative în calendarul de execuţie a lucrărilor la autostradă?
Cine plăteşte pentru toate erorile de proiectare care au influenţat negativ calitatea şi calendarul lucrărilor de construcţie a autostrăzii Arad-Timişoara, precum şi a erorilor cu efect pe termen lung, dincolo de perioada de construcţie a autostrăzii? Cine plăteşte, de pildă, pentru alegerea unui traseu sub-optimal al autostrăzii care, în condiţii de trafic aglomerat, duce la situaţia aberantă că timpul necesar pentru parcurgerea distanţei Timişoara-nodul rutier de acces pe autostradă de la Giarmata (15 km) este mai mare decât timpul necesar pentru a parcurge distanţa de 40 de km dintre Giarmata şi Arad (evident, doar în condiţiile în care nu se execută lucrări de reparaţie pe autostradă)?
Partidul Noua Republică cere tuturor instituţiilor abilitate să vegheze la corecta şi prudenta gestionare a banului public să analizeze cu maximă seriozitate  modul în care resursele publice au fost şi sunt cheltuite pentru construirea reţelei de autostrăzi din România şi să identifice cu nume şi prenume persoanele responsabile pentru deciziile defectuoase prin care am ajuns în situaţia de a avea o infrastructură de transport rutier subdezvoltată la costuri exorbitante pentru contribuabil.
Cazul cu care ne confruntăm în acest moment pe segmentul Arad-Timişoara al Autostrăzii A1 este, din păcate, simptomatic pentru sistemul de management neprofesionist, ineficient şi corupt care a caracterizat şi caracterizează în continuare serviciile publice din România.
Este inadmisibil ca acest sistem să persiste în continuare şi ca nimeni să nu plătească pentru incompetenţa, risipa sau corupţia în gestionarea bunului public prin care se generează costuri enorme pentru contribuabil şi se aruncă o povară fiscală înrobitoare pe umerii elementelor productive din societatea românească.
Sistemul politic şi de management al resurselor publice construit în jurul marilor partide  parlamentare s-a dovedit catastrofal pentru România şi prin aceea că a permis o creştere uriaşă a datoriei publice (de la un nivel zero în 1990 am ajuns la peste 50 de miliarde de euro datorie publică în 2013) fără însă produce servicii publice (transport, sănătate, educaţie, etc.) de calitate furnizate cetăţenilor.
În conformitate cu principiile sale doctrinare, care subliniază importanţa prudenţei fiscale şi a responsabilităţii şi integrităţii în viaţa politică, Partidul Noua Republică consideră că e de datoria sa să ia atitudine faţă de iresponsabilitatea, incompetenţa şi lipsa de integritate a celor care sunt vinovaţi pentru faptul că la doar un an şi jumătate de la deschiderea traficului autostrada Arad-Timişoara trebuie reasfaltată cvasi-integral. Cine plăteşte pentru această situaţie aberantă?

Partidul Noua Republică – Filiala Judeţeană Timiş
Preşedinte
Ovidiu Tărţan

 
 

Tu ce parere ai ?


 

Ti-a placut articolul?

Daca informatia ti s-a parut interesanta, distribuie link-ul si prietenilor.