Schimburile de experienta ale angajatilor camerelor de comert

Scris de Alex Neagoe | Publicat in 21.09.2012 17:01 | Publicat in AGENTIA DE PRESA | Tipareste pagina

Camera de Comerţ, Industrie şi Agricultură Timiş, în calitate de coordonator al Proiectului “Schemă inovativă de adaptabilitate şi specializare S.I.A.S.”, împreună cu partenerii de proiect, a derulat în cursul anului 2012 activitatea de schimburi de experienţă şi bune practici la nivel naţional.
Ca rezultat, camerele de comerţ participante au adoptat metode, modele şi soluţii prezentate ca bune practici. Dintre acestea le amintim pe cele mai relevante: organizarea comisiilor de lucru pentru identificarea problemelor membrilor; aplicarea practicilor de tutoriat; utilizarea aplicaţiei on-line destinate membrilor şi procedura de organizare a Topului Firmelor - prezentate de CCIA Timiş.
Totodată, camerele de comerţ şi-au propus să realizeze acţiuni comune în sprijinul mediului de afaceri: realizarea unei baze de date cu angajaţii din sistemul cameral, în funcţie de expertiza proprie; schimb de experienţă privind consultanţa şi întocmirea de proiecte pentru camerele de comerţ şi pentru terţi; organizarea de cursuri şi seminarii pentru adaptabilitatea firmelor la noile tehnologii ale informaţiilor şi comunicării (TIC); realizarea unei platforme comune de promovare a expoziţiilor; transfer de competenţe în domeniul HORECA; încheierea unui protocol de colaborare pentru spijinirea IMM-urilor; furnizarea de baze de date cu firme pe domenii de activitate etc.
Urmare a schimburilor de experienţă naţionale, a crescut volumul serviciilor oferite de camerele de comerţ şi / sau au apărut servicii noi.
Astfel, CCIA Timiş oferă servicii noi prin Centrul de Mediere a Litigiilor creat în mai 2012, a crescut considerabil volumul de servicii de emitere a certificatului de forţă majoră (ca urmare a secetei din această vară) şi cel al serviciilor oferite de Arhiva Electronică de Garanţii Reale Mobiliare.
Proiectul este o premieră pentru sistemul cameral din România şi conduce la adaptabilitatea angajaţilor camerelor de comerţ la cerinţele mediului economic în schimbare şi la alinierea serviciilor oferite firmelor la standardele de calitate europene, internaţionale.
Informaţii suplimentare la tel. 0256-493386, 0374/160942, e-mail: sciuferescu@cciat.ro, Simona Ciuferescu – manager de proiect.

 
 

Tu ce parere ai ?


 

Ti-a placut articolul?

Daca informatia ti s-a parut interesanta, distribuie link-ul si prietenilor.