Ce masina, ce combustibil si ce culoare prefera romanii?...

Scris de Gabriela Stegarescu | Publicat in 19.11.2015 11:21 | Publicat in DOCUMENTAR | Tipareste pagina

Vanzarile pe piaţa din Romania sunt sustinute de achizitiile realizate de catre persoanele juridice, ponderea acestora din total fiind, in primele 10 luni din 2015, de 73%, cu un raport de 68% vs. 32% in favoarea persoanelor juridice in luna octombrie, informeaza Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile – APIA.
Pe un alt palier al analizei, cel legat de impactul autovehiculelor rulate, se observa faptul ca, in acest an s-a manifestat o tendinţa de creştere a importurilor de autoturisme rulate care ajung sa inregistreze, in
primele 10 luni ale anului 2015, un avans de 12,8%, comparativ cu perioada similara din 2014 (cca. 204 mii unitaţi in 2015 faţa de cca. 181 mii in 2014, mare parte dintre acestea fiind nefiscalizate).

In luna octombrie 2015, s-au produs 30.421 de autovehicule, cu 27,6% mai puţin decat in luna similara din 2014.
Cu aceasta cifra, care este cea mai mica din acest an (dar cu o luna anterioara care a fost un maxim pentru acest an), se inregistreaza in primele 10 luni ale anului 2015, o producţie totala de 328.776 unitaţi, in scadere cu 0,2% comparativ cu perioada similara din anul trecut.
Dintre acestea, 286.789 au fost produse de catre Dacia şi 41.987 de catre Ford.
Volumele cele mai mari le-a inregistrat modelul Dacia Duster, din care, in aceste 10 luni din 2015 au fost fabricate 141.278 unitaţi (cu 0,8% mai mult puţin comparativ cu aceeaşi perioada a anului 2014), urmat de Dacia Logan (62.277 unitaţi, in scadere cu 9,4% faţa de aceeaşi perioada a anului 2014), Dacia Sandero (48.436 unitaţi, cu 29,5% mai mult decat in 2014), Ford B-MAX (41.987 unitaţi, cu 8,5% mai puţin decat in
2014), şi Dacia Logan MCV (34.798 unitaţi, cu 0,3% mai puţin decat in 2014).

Cu cele 301.580 unitati exportate in primele 10 luni ale anului 2015, s-a consemnat practic acelaşi volum (-0,1%) cu cel din perioada similara din 2014.
Cel mai exportat model in primele 10 luni din 2015 a fost Dacia Duster (135.155 unitaţi, respectiv +1,4% faţa de aceeaşi perioada din 2014), urmat de Dacia Logan (48.191 unitati, in scadere cu 16,6% faţa de 2014), Dacia Sandero (43.760 unitati, +33,7%), Ford B-MAX (41.804 unitaţi, -8,7%) şi Logan MCV (32.670 unitaţi, +1,1%).
Ar mai fi de remarcat faptul ca cca. 92% din producţia naţionala realizata in aceste 10 luni din 2015 a fost exportata, procent similar cu cel care se inregistra şi anul trecut dupa 10 luni.

Cu un volum total de 97.807 unitaţi vandute in primele 10 luni ale anului 2015, se consemneaza, faţa de perioada similara din 2014, o creştere totala importanta, de 17,7%.
Autoturismele, care reprezinta 82% din acest volum (79.739 unitaţi), inregistreaza o creştere de 15,9% faţa de aceeaşi perioada din 2014, iar vehiculele comerciale, una de 27,6%.
La autoturisme, dupa 10 luni din 2015 top-ul pe marci este condus de catre Dacia, cu 27.986 de unitaţi (35,1% din total piaţa), urmata de Volkswagen cu 7.960 unitaţi (10%); Skoda 7.245 unitati (9,1%); Ford 4.991 unitati (6,3%); Renault 4.832 unitaţi (6,1%) şi Opel, 2.953 unitati (3,7%).

Pe modele, cu cele 13.379 unitaţi livrate, Dacia Logan este cel mai bine vandut model in primele 10 luni ale anului 2015, urmat de Dacia Duster, cu 5.366 unitaţi, Dacia Sandero, cu 4.926 unitaţi, Skoda Octavia, 3.298 unitaţi şi Dacia Logan MCV, cu 2.612 unitaţi.

Analizand segmentarea pe clase, observam faptul ca doua sunt segmentele care la 10 luni inregistreaza scaderi, respectiv Clasa A (-4,3%) şi Clasa E (-3.3%).
Toate celelalte consemneaza creşteri, unele chiar semnificative (Clasa MPV +45,7%; SUV +29,6%; Clasa C, care reprezinta aproape jumatate din piaţa +16,9%; Clasa F +12,6%).
In functie de tipul de combustibil, autoturismele diesel continua sa domine piaţa cu o pondere care, la 10 luni, ajunge la 53,3%, in continua scadere, insa, de la inceputul anului 2015 (in ianuarie, motorizarile diesel reprezentau 67,4% din piaţa) şi mai mica decat cea din perioada ianuarie-octombrie 2014 (55,3%).
Situaţia din piaţa ne arata faptul ca 8 marci şi respectiv 7 modele au o pondere a vanzarilor cu motorizari diesel peste aceasta medie (53,3%).

In ceea ce priveşte autoturismele hibride sau electrice, in primele 10 luni ale acestui an au fost vandute 411 de autoturisme noi (din care 25 electrice 100%), comparativ cu aceeaşi perioada a anului trecut, cand au fost vandute 182 unitaţi (din care doar 6 erau electrice 100%).

In funcţie de culoarea preferata, in aceste prime 10 luni, cele mai multe autoturisme noi vandute au fost de culoare alba (35,1%), urmate de cele gri (22,2%) şi cele albastre (17,4%).

Dupa clasificarea in funcţie de ţara de provenienţa a autoturismelor, situaţia se prezinta astfel: 33,1% sunt de provenienţa autohtona, 17,4% sunt import Germania; 10% din Cehia; 7,8% din Spania şi 7,4% din Franţa. In acest context, vanzarile de autoturisme din producţia autohtona au crescut, in aceste 10 luni din 2015, cu 26,5% faţa de aceeaşi perioada din 2014, in timp ce vanzarile de autoturisme din import au inregistrat o creştere mult mai mica, respectiv de 11,2%.

 
 

Tu ce parere ai ?


 

Ti-a placut articolul?

Daca informatia ti s-a parut interesanta, distribuie link-ul si prietenilor.