Filatelie cu... informatie strategica

Scris de Gabriela Stegarescu | Publicat in 27.11.2013 13:16 | Publicat in DOCUMENTAR | Tipareste pagina

La aproape un deceniu de la infiinţare, Romfilatelia marcheaza Oficiul pentru Informaţii Integrate, constituit ca rezultat al preocuparii de reformare a sistemului securitaţii naţionale şi introduce in circulaţie emisiunea de marci poştale dedicata acestui organism, intitulata Romania – Intelligence Strategic.
In decursul celor opt ani de existenţa se poate spune ca Oficiul pentru Informaţii Integrate a devenit un exponent al societaţii cunoaşterii, oferind alternativa unei organizaţii bazate intra şi inter-instituţional pe cunoaştere, convertirea acesteia in plus-valoare reprezentand cheia succesului şi competitivitaţii in societatea in care traim.
Printre principiile care ghideaza desfaşurarea activitaţii Oficiului se numara: ”need to know” – ”need to share”, cultura de sharing, knowledge worker.
Emisiunea de marci poştale este alcatuita dintr-o marca poştala cu valoarea nominala de 8,10 lei şi un plic prima zi, iar ca forme de machetare au fost folosite coala de 32 de timbre şi minicoala de 6 timbre + 3 vinieta.
Timbrul emisiunii reproduce logoul Oficiului pentru Informaţii Integrate, al carui element heraldic – imaginea bufniţei – transpune semnificaţiile mitologice pozitive ale inţelepciunii, cunoaşterii şi studiului, calitatea vederii sale nocturne semnificand dispersarea ignoranţei şi facilitarea accesului anticipativ la adevar şi cunoaştere. Acestor calitaţi „profetice” li se asociaza simbolistica cercului – element ce sugereaza unitatea, integralitatea şi echilibrul atat la nivel profesional-analitic, cat şi al cooperarii inter-instituţionale dezvoltate de aceasta structura integratoare.
Alaturarea pieselor de şah in ansamblul graficii simbolizeaza starea de veghe, observare (Turnul), elementul dinamic care inainteaza permanent pentru atingerea ţelului propus (Pionul), respectiv obiectivul care trebuie atins (Regele). Fundalul reprezinta şirul de numere binare care simbolizeaza informaţia electronica.
Ca un element de originalitate al emisiunii de marci poştale, minicolile conţin o imagine vizibila in UV, respectiv o pasare – observator, ce apare dintr-un con de umbra.
Incepand cu ziua de vineri, 29 noiembrie 2013, emisiunea de marci poştale Romania – Intelligence Strategic va putea fi achizitionata de la toate magazinele Romfilatelia din Bucuresti si din tara.

 
 
 
 

Tu ce parere ai ?


 

Ti-a placut articolul?

Daca informatia ti s-a parut interesanta, distribuie link-ul si prietenilor.