Cele mai vandute masini din Romania in 2012

Scris de Gabriela Stegarescu | Publicat in 10.01.2013 15:00 | Publicat in LIFESTYLE | Tipareste pagina

Anul trecut s-au vândut în România nu mai puţin de 325 modele diferite de autoturisme, inclusiv unele versiuni de caroserii, dar şi van-urile de maximum 8 persoane, pe care importatorii le-au introdus în categoria autoturisme. Un număr-record de SUV-uri s-au aflat în oferta dealerilor.
În total, după primele statistici ale Ministerului Afacerilor Interne, la finalul anului 2012 au fost cumulate 66.436 de autoturisme noi înmatriculate pe teritoriul României, iar cel mai vândut automobil din România a fost din nou Dacia Logan.

Anul trecut s-au vândut în România nu mai puţin de 325 modele diferite de autoturisme, inclusiv unele versiuni de caroserii, dar şi van-urile de maximum 8 persoane, pe care importatorii le-au introdus în categoria autoturisme. Un număr-record de SUV-uri s-au aflat în oferta dealerilor.

În total, după primele statistici ale Ministerului Afacerilor Interne, la finalul anului 2012 au fost cumulate 66.436 de autoturisme noi înmatriculate pe teritoriul României, iar cel mai vândut automobil din România a fost din nou Dacia Logan (cu 11.255 unităţi). Nici următoarele locuri din clasament nu sunt o surpriză, Skoda Octavia (3.974 exemplare) şi Dacia Duster (3.580) completând podiumul unui Top 3 al celor mai cumpărate maşini. Din păcate, volumul în care s-au vândut acestea este foarte mic, piaţa înregistrând o scădere de aproximativ 18%, în comparaţie cu cele 81.700 de autoturisme înmatriculate anul trecut. O situaţie interesantă se înregistrează pe locurile 5 şi 6, unde 2 modele (Ford Fiesta şi Focus) au un total de maşini vândute egal, şi se află la foarte mică distanţă de locul 4 (VW Golf). VW Golf este liderul hatchback-urilor compacte, Ford Fiesta este cel mai vândut supermini, iar Ford Focus se vinde în două versiuni de caroserie, hatchback şi sedan.

Cea mai vândută clasă a fost clasa B, dacă încadrăm Dacia Logan aici, aşa cum este normal, pe locul al doilea fiind clasa compactă, care este şi cea mai vândută clasă la maşini din import. O informaţie interesantă este legată de numărul de modele disponibile pe piaţă: din cele 317 modele, segmentul SUV-urilor coduce detaşat cu 67 de modele de autoturisme distincte, aflate în showroom-uri, comparativ cu restul claselor unde sunt aproximativ 40 de modele în fiecare (în cele mai populare).

Pe segmente, liderii sunt, în genmeral, maşini care au condus şi în anii trecuţi, dar există şi situaţii noi, unde modele nou-lansate au devenit best-seller.

În clasa A, cea mai mică, este un astfel de exemplu, unde VW Up a depăşit la limită Toyota Aygo, dar şi Chevrolet Spark.

În segmentul Supermini (B), Dacia Logan conduce detaşat, dar pe locul al doilea şi lider la modele de import se află Ford Fiesta, un hatchback care a urcat în clasament în acest an.

În clasa compactă (C), pe prima poziţie, detaşat, se află notchback-ul Skoda Octavia, urmat însă de cele două modele concurente, VW Golf şi Ford Focus, aflate la egalitate.

La clasa medie (D), liderul este unul tradiţional deja, VW Passat, acelaşi de ani buni, semn că românii care vizează acest segment sunt mai tradiţionalişti.

O clasă mai sus, în segmentul dedicat executivelor (E), pe prima poziţie se află BMW Serie 5, însă Skoda Superb, aflată la limita dintre clasele medie şi mare  ar deveni lider dacă ar fi acceptată.

În fine, clasa F, a limuzinelor de top este condusă de Audi A8, detaşat, cu un volum aproape dublu faţă de următoarele clasate. În completare, tot un Audi, de data aceasta A7, conduce segmentul Grand Tourer – elor.

Într-unul dintre cele mai populare segmente ale momentului, cel al SUV-urilor (inclusiv crossovere), liderul incotestabil Dacia Duster este urmat de un automobil de mici dimensiuni, Suzuki SX4, care a reuşit să detroneze nume mai titrate, precum VW Tiguan.

De asemenea, la MPV-uri, o nişă tot mai populată, avem un new-entry, Dacia Lodgy, care s-a instalat confortabil pe primul loc. Aici trebuie menţionat şi Ford B-Max, care deşi se află doar pe locul al treilea, are doar 5 luni de vânzări.

Încheiem rezultatele pe clasele de turisme cu segmentul sport, care cuprinde toate modelele ce au un caracter sportiv (coupeuri, roadstere, cabrio). Lider aici este VW Scirocco, urmat la foarte mică distanţă de BMW Z4.

O menţiune specială despre clasa minibus-urilor şi utilitarelor de pasageri, unde VW Caddy se află pe prima poziţie, iar Dokker a urcat deja pe locul 3, informează autobis.ro.

 
 

Tu ce parere ai ?


 

Ti-a placut articolul?

Daca informatia ti s-a parut interesanta, distribuie link-ul si prietenilor.