Se apropie cometa ISON. A fost vazuta si din Romania!

Scris de Gabriela Stegarescu | Publicat in 03.11.2013 18:44 | Publicat in LIFESTYLE | Tipareste pagina

In dimineaţa zilei de 28 octombrie 2013, echipa de la Observatorul Astronomic din Barlad, formata din muzeograful Dumitru Ciprian Vintdevara şi colaboratorul Alexandru Dumitriu, membru al Astroclubului Calin Popovici Galaţi, in prezent student la University of Glasgow din Marea Britanie, au observat cometa ISON şi au raportat catre MPC (Minor Planet Center) mai multe coordonate a acestei comete.
In urma acestor observaţii au fost realizat mai multe cadre, ce au fost ulterior prelucrate şi a rezultat o singura imagine pentru popularizare.
Dupa cum se observa, cometa nu este atat de stralucitoare pe cat se aştepta.
Trebuie, insa, ţinut cont şi de faptul ca in momentul observaţiilor, cometa era aproape de orizont, iar prezenţa Lunii in apropiere, a estompat şi mai mult luminozitatea ei.

Cometa ISON a fost descoperita pe 21 septembrie 2012 de catre Vitali Nevski şi Artiom Novicionok, cu ajutorul unui telescop de 40 cm din cadrul reţelei observaţionale International Scientific Optical Network (ISON).
Cometa ISON va trece cel mai aproape de Soare pe 28 noiembrie, cand va fi la aproximativ 1.100.000 de km distanţa de Soare, iar pe 26 decembrie 2013, va ajunge la distanţa minima faţa de Pamant (64,2 milioane km).