Avancronica TIM ROCK 2012

Scris de | Publicat in 31.01.2012 17:35 | Publicat in OPINII | Tipareste pagina

La initiativa lui Shimmy, un rocker cu vechi state de plata prin trupele timisorene, undeva prin toamna lui 2011, apare pe Facebook (unde altundeva?) un grup numit “TIMROCK (A)L!VE” ce-si propune sa revigoreze miscarea rock din Timisoara. Argumentul infiintarii grupului suna cam asa:

“Timisoara a avut o multime de muzicieni talentati si trupe de nivel inalt in muzica rock, care au avut ceva de spus. De cativa ani, pluteste o amorteala in aer, muzica are tenta de "afacere" si "castig", rockul nu mai inseamna protest/manifest impotriva nedreptatii, nu mai exprima mare lucru! […] Generatiile mai "coapte" stiu exact ce insemna odata "TimRock". Stiu exact ce miscare rock era in Timisoara. Din pacate, muzicieni importanti, TIMISORENI, se afirma la Bucuresti sau peste hotare. Ne este imposibil sa credem ca nu mai sunt rockeri in Timisoara. Concerte importante, cu muzica buna si muzicieni de valoare strang ... 50-60 de oameni in sala. In Timisoara!!! In aceeasi Timisoara in care inainte de '89 si putin dupa '90 era bataie pentru bilete la Sala Olimpia. Se statea la coada ca la lapte! Exista patru puncte cardinale in Romania ... Vestul e mort! Daca fiecare dintre noi pune un deget … isi revine!
PENTRU ASTA AVEM NEVOIE DE VOI! OAMENI DE MUZICA, RADIO, TV, ZIARISTI, PUBLIC, ROCK-ERI.... Hai sa punem cate un deget.”

In timp scurt, peste 250 de entuziasti ai genului se alatura grupului. In 28 ianuarie, are loc o prima intalnire in “Bierhaus”, devenit un fel de piata Tahrir a miscarii de revigorare a rockului Timisorean. Participa rockeri nascuti in cinci decenii diferite, inarmati doar cu bune intentii, dar si oameni de radio, ca Mimo Obradov, sau oameni cu experienta in organizarea festivalurilor, ca Marius Giura, organizatorul festivalului de jazz de la Garana.

Ideea unui festival rock timisorean prinde rapid contur si in primavara lui 2012 apar primele zvonuri despre organizarea unui eveniment care sa reia traditia Tim Rock-ului. Cateva nume se vehiculeaza printre fani, dar abia la mijlocul lunii mai va fi conturat intregul lineup al festivalului. Incepe vanzarea biletelor, mai intai online, apoi in diverse locatii din oras. La inceputul lunii iunie, afisele impanzesc orasul. Internetul vuieste, in sfarsit Timisoara are un festival rock pe masura pretentiilor unui oras care a dat Phoenix-ul …
Dupa trei zile de festival, cu creierii zornaind de rock’n roll ma uit in urma si constat ca am facut o treaba buna. Inca privesc cu jind la afisul din 1984 … Nu suntem inca la nivelul acela, dar vom creste an de an. Deja astept cu nerabdare editia a doua.

Bierhaus 28.01.2012

Tu ce parere ai ?

Ti-a placut articolul?