Scrisoare catre Oreste: Teoria porcului

Scris de | Publicat in 15.01.2012 13:12 | Publicat in OPINII | Tipareste pagina

Am o stare confuză. De fapt este starea mea normală. Eu sînt confuz din naştere. De fapt de după naştere, cînd mi-am pus întrebarea de ce m-am născut? Răspunsul a fost că aşa a vrut Dumnezeu.Iarăşi m-am întrebat dacă Dumnezeu nu avea alte lucruri de făcut decît să se ocupe cu procreerea, în special cu a mea. Se pare că nu. Sau poate se plictisea, avea chef de glume, sau voia să mai creeze o enormitate. Cred că a reuşit. Această creaţie s-ar putea denumi un intrebător de profesie, adică eu. Dar să trecem la treabă. Capul meu, care pe vremuri avea păr creţ, găzduieşte o chestie numită creier. Şi spre mirarea multora, acest organ chiar funcţionează. Adică reacţionează la anumiţi stimuli, auditivi şi vizuali. De-o vreme încoace nenorocitul meu de creier este bombardat zilnic cu informaţii despre Dumnezeu, fiul său născut nu făcut, care invariabil, după ce s-a înălţat la ceruri îşi sărbătoreşte naşterea cu sprijinul nostru colectiv şi despre PORC.

Ce este porcul? Un mamifer omnivor care poate sta pe scara biologică alături de un alt mamifer omnivor care se numeşte OM. Deosebirea dintre ei este din punct de vedere fizic şi mental, dar mă intreb de ce porcul este discriminat? Circulă în toată lumea vorba “mănîncă şi bea ca un porc”. A vazut cineva un porc beat? Nu cred. Oameni sînt destui. Da, dar omul este mai vinovat decît porcul. Ba aş putea spune că din punct de vedere juridic, conform cod penal, este un instigator. Adică în loc să lase porcul să citească, să-i ofere o distracţie ceva, îl ademeneşte cu fel de fel de bunătăţi, îl îndoapă pur şi simplu cu fel de fel de produse. Şi porcul săracul ce să facă? Să refuze? Nu. Mănîncă, bea şi se culcă. Ia şi el modelul omului, cum fac cei aleşi în parlament. Că şi ăia mănîncă, beau, dorm pe ei şi din cînd îm cînd grohăie. O altă întrebare mă bîntuie. De ce omul face mare zarvă pentru drepturile lui? Păi el este un mare vinovat. Ai văzut vreun porc să ceară să stea în coteţ? Poate ar vrea şi el săracul să iasă la o plimbare, la o discotecă, la o plajă. Dar omul nu şi nu, îl priponeşte, îl închide în coteţ, şi se mai face că îl iubeşte scărpinîndu-l pe guşă. Şi porcul ca un prost, se bucură. Cum ne bucurăm şi noi ca oamenii în relaţia cu alţi semeni care sînt denumiţi în mod greşit porci. Încă o nedumerire. De ce oamenii care luptă împotriva discriminării discriminează? Se dau ei cu dragostea faţă de porc, îl îngrijesc un pic nu, aşteaptă Crăciunul şi-l omoară. Adică îl măcelăreşte, îl face bucăţi după care îl îngurgitează. Ai văzut vreodată un porc judecat şi condamnat pentru omor? Dar vei auzi expresia “în sfîrşit l-au condamnat pe porcul ăla.” Care porc?

Şi încă ceva. Se fac studii diverse pentru stabilirea duratei de viaţă a oamenilor. Că aşa şi pe dincolo, că să avem grijă de sănătate, că viruşi, că bau, bau, colesterol, că e pe nasoale cu grăsimea, etc., etc. Ai spre ştiinţă că vreun porc aşa cum este el încărcat de grăsime s-a plîns de colesterol, de bilă leneşă sau durere de măsele ? Vine unul şi trage trei injecţii în cur să nu facă pestă sau o altă boală şi cînd se împlineşte săracul, haţ, îi ia gîtul. Ruşine, ruşine omenire. De ce nu face omul la fel şi cu scroafa?
A, nu, nu, pe ea o mai păstrează ca să o exploateze. Cum să o exploateze? Simplu. O exploatează sexual ca un proxenet de rînd. Şi cînd ea începe să avorteze sau să se stîrpească, zbang, la cazan. Măcar fata de pe centură are norocul să găsească un prost să o transforme în casnică. Dar scroafa, săraca, pe cine să mai ia dacă ai săi parteneri sînt caftiţi anual? Există excepţii. Un fel de donator de spermă; striperi, băieţi gigea care mai depăşesc vîrsta de un an, maxim doi, dar şi ăştia se plictisesc. Adică ce mă, tot cu scroafa asta? Şi iar îmi pun întrebarea de ce femeile spun despre bărbaţii lor că sînt porci, şi bărbaţii le spun femeilor că sînt scroafe? Greu de înţeles. Confuzia mea sporeşte. Despre mirare nu vorbesc deşi amîndouă substantivele sînt de gen feminin.

O altă chestiune care îmi dă de gîndit. Se mai foloseşte o expresie, uzuală de altfel,”porc de cîine”. Adică în mintea mea proastă, sau în chestia aia a mea din cutia craniană ce se numeşte creier iar este un haos complet.
Cum adică? Ori e porc ori e cîine?
Ce să mai înţeleg? Ca pe vremuri cînd circula o chestie: “Care este diferenţa porc şi rîmă? ”; răspunsul” Porcul rîmă, dar rîma nu porc.”
Adică porcul face schimb de locuinţă cu cîinele, aşa între coteţe? Vine stăpînul şi în loc de cîine găseşte porcul si invers? Sau poate fac ei un şmen, cîinele se tirează prin vecinătăţi, porcul îi ţine locul, tu vii cuminte,”cuţu, cuţu, na Grivei mămăligă dacă vrei” şi te trezeşti că te muşcă porcul? Dragă Flo să mă ia dracul dacă mai pot înţelege ceva! Hai că mai sînt unii care taie cîinele şi ţi-l vînd în loc de miel. Dar cum dai tu porcul în jujeu? (Caută poezia lui Marin Sorescu, recitată de Tudor Gheorghe).
Dar nu te mai obosesc. Mă mir că numele de porc este folosit ca adjectiv jignitor. Ai văzut tu vreun porc să se sinucidă? Să spargă un bancomat? Să consume etnobotanice? Să comită vreo faptă antisocială?
De ce îi asociem numele omului, care le face pe toate acestea? Ţi-am zis că sînt un întrebător de fire şi multă lume mă consideră un porc. Sînt foarte mîndru de această titulatură. Nu mai am timp să mai scriu. Vine Crăciunul şi trebuie să cumpăr nişte carne de porc.
Apropo! Te felicit pentru modul de sacrificare! Ochii sînt oglinda sufletului. Tu ai ales să îi protejezi. E bine, nici n-a ştiut ce i se întîmplă. Cum îţi scriam şi eu “Nici vara nu ştie cum trece”. Dar despre porci, să vorbim numai de bine ! Sau vorba porcului:”Doamne ocroteşte-i pe români!”
Poate mai scapă şi la anul!

 
 

Tu ce parere ai ?


 

Ti-a placut articolul?

Daca informatia ti s-a parut interesanta, distribuie link-ul si prietenilor.