Raliul Timis: 3, 2, 1 – GO!!!

Scris de Vlad Turburan | Publicat in 30.04.2012 09:45 | Publicat in SPORT | Tipareste pagina

Timişoara - Raliul Timiş 2012 a trecut de acum în istorie. Numar record de echipaje participante 61 (17 numai din Ungaria), numar mare de spectatori, atat la superspeciala din centrul Timisoarei, cat si pe probele speciale, si (In Sfirsit, vorba unor colegi de “suferinta”),un nou podium pentru Timisoara, locul 2 la grupa 11, sau H pentru cei din fenomen, prin echipajul Raducioiu/Bulearca pe Mitsubishi Evo VI. Organizat cu mult suflet prin initiativa campionului Mihai Leu, dar si prin sprijinul autoritatilor locale (Primarie si CJT), a doua etapa a CNR a reusit sa readuca Banatul in topul circuitelor de clasa din fenomenul automobilistic. 

Mirosul de ethanol, benzina si nelipsitii mici de pe gratar au creat un iz aparte pe probele speciale dintre Matnicu Mic, Nadrag, Fardea si Surduc. Ce a fost placut? Nebunia pilotilor, masinile care veneau ca niste monstri, inghitind kilometrii ca pe niste bucate a caror gust era din ce in ce mai sofisticat si mai placut, acea atmosfera de competitie care nu s-a mai vazut de mult pe aceste meleaguri.
Ce nu a fost placut? Pai, roman fiind vezi si capra “vecinului”, insa fara s-o omori. Imi amintesc la superspeciala de o tanti, cu 2 sacose pline care insista in fata jandarmului, chiar la trecerea spre podul Traian, ca ea nu intelege cum de nu a fost anuntata ca circulatia pietonala va fi intrerupta, iar la start se pregatea sa porneasca Giri cu al sau S2000. La un moment dat, din multime, s-a auzit vocea unei doamne: “Ce se intampla aici, maica?. – “Nimic, tanti, spuse un alt roman de-al nostru, stam gramada ca se da pe gratis”.
La cafeaua de duminica dimineata de la birtul lui Bata chiar am auzit o vorba cu patima. “D-lor, in Franta, aia inchid circulatia pentru o luna in jumate de tara pentru Tour de France si se mandresc cu asta, noi, pentru 6 ore cat a fost blocat centrul orasului “ne-am luat-o” de la ai nostri concetateni, cat sa ingrasam cu carne pe un an de zile toate adaposturile de caini”. Suna al naibii de urat, dar cam asta e. Nu cred ca suntem pregatiti toti ca natie sa primim si sa admiram frumusetea sportului cu motor. Cel adevarat, ca de “parcari” ne-am cam saturat. Vrem intr-adevar mai mult, unii cel putin. Chiar daca suntem in minoritate, cred si sunt convins, ca este, daca vreti, un nou inceput pentru ca Banatul si implicit Timisul sa revina prin acest eveniment pe harta competiilor de gen an dupa an.
Bravo si felicitari celor doi baieti, Constantin Raducioiu si Mirel Bulearca, pentru aceasta performanta. “Mai baieti mai, spuse mosu Matei, sorbind din ceaiul matinal, chiar daca nu prindeati podiumul, eu ma bucuram si daca ati fi terminat cursa”. In ce conditii s-a mers? “Dementa” curata. Dupa PS 10, cutia de viteze pierdea ulei, telescoapele erau “varza” , iar caciucurile pot fi folosite de acum pe post de jaloane. Este un sport scump, care nu te iarta, daca nu ii dai sacrificiul pe care il cere. Este un sport nebun care isi cere ofranda, transpiratia si emotia. Si totul se intampla (pe alocuri) cu o viteza de peste 195 km/h. Este daca vreti cea mai frumoasa legatura din “fier” si om. Din cele 4 echipaje ale noastre, doar unul singur a terminat. Pacat ca debutul lui Bogdan Cuzma/Dan Hatigan nu s-a prelungit macar pana la finish. Dar, merita si ei aplauze, la fel cum macar pentru initiativa si dorinta de a fi printre participanti, merita felicitari si Gao si Staici (ultimul, dupa intoarcerile, ce-i drept frumoase, de pe superspeciala, a lipit discul de ambreaj de placa, abandonand concursul).
Cum era de asteptat, Valino a castigat si aceasta a doua etapa de CNR 2012, urmat de Spitzmulller si Giri. Szabo, Delcour si Dani Ungur au fost urmatorii in clasamentul general. Vorba d-lui Ionescu (forlaiter in etapa timisoreana impreuna cu Mihoc): “Acolo unde noi aveam S2, Vali avea S4, asta ca sa iti dai seama cum s-a mers”.
Dupa toate cele intamplate, ramanem cu amintirea unui nou inceput. Raducioiu/Bulearca au toate sansele sa continue si sa aduca Timisului ce au facut odinioara Mosu Matei, Tit, Borlovan, Filimon, Hatigan, Leuceanu, Stanoev, Ionescu si multi alti sportivi de a caror viata se leaga performanta si trofeele castigate in national si international in sportul cu motor timisean. Cred ca merita sustinerea noastra, indiferent daca ne dam in concursurile lui Lola, in VSS sau intr-adevar tintim mai sus. Multumim sponsorilor (CJT, Club Madness, C+C, DatamaxLine, Electris Sys, Moshu’ Trucks, Segasi auto), lui Mario Mrcea si echipei tehnice (Bruno si Piticu’).
Urmatoarea etapa este “Raliul Moldovei – Bacau 2012”, in perioada 25 – 26 mai 2012. Vrem sa-i vedem si pe ai nostri acolo!!!

 
 
 
 

Tu ce parere ai ?


 

Ti-a placut articolul?

Daca informatia ti s-a parut interesanta, distribuie link-ul si prietenilor.