Regulamentul campionatelor nationale ale juniorilor A si juniorilor B

Scris de Vlad Turburan | Publicat in 18.02.2012 12:11 | Publicat in SPORT | Tipareste pagina

REGULAMENTUL CAMPIONATELOR NAŢIONALE ALE JUNIORILOR A (jucători născuţi in anii 1993 şi 1994 şi trei jucători mai mici) şi JUNIORILOR B (jucători născuţi în anii 1995 şi 1996 şi trei jucători mai mici)

EDIŢIA 2011 - 2012

Art.I. Participanţi
1. Participă obligatoriu echipele de juniori ale cluburilor din Ligile I şi a II-a, conform art.34.31a din ROAF 2011
2. Pot participa – pe bază de înscriere, transmisă până la data de 25 iulie 2011 – şi alte unităţi sportive afiliate la FRF sau cluburi cu activitate exclusivă de juniori, care se încadrează în prevederile art.40.6 din ROAF.
3. Cluburile sportive participante sunt obligate să respecte în totalitate art.39 din ROAF, ediţia 2011, dintre care enumerăm:
a) să aibă angajaţi antrenori calificaţi, care să deţină minim licenţa B – UEFA şi să aibă contracte avizate şi înregistrate de Comisia Tehnică a FRF.
b) să respecte Statutul, regulamentele şi deciziile luate de comisiile FRF.
c) să deţină, în calitate de proprietar, sau să aibă contract de închiriere pentru anii 2011 şi 2012 pentru un teren omologat de FRF/LPF în aceeaşi localitate în care clubul îşi are sediul social, conform art. 1.8 din ROAF. Dovada trebuie să fie făcută până la data de 08 august 2011.
d) să participe în competiţii cu numărul de echipe de juniori, conform art.35 din ROAF.
e) să prezinte la Serviciul Copii şi Juniori din cadrul FRF documentele solicitate prin formularul de înscriere până la data de 08 august 2011.
Toate operaţiunile legate de sectorul Competiţii FRF privind începerea campionatului de juniori (transferări) se pot efectua până la data de 23 septembrie 2011.
Nu se admite comunicarea unui teren de rezervă.
4. Cluburile organizatoare răspund de ordinea şi securitatea participanţilor la competiţiile organizate de FRF.
5. Dreptul de joc.
Au drept de joc în Campionatul Naţional al Juniorilor A, ediţia 2011/2012, jucătorii născuţi în anii 1993 şi 1994 şi trei jucători cu vârstă mai mică faţă de cei menţionaţi.
NOTĂ Juniori A: În raportul de arbitraj pot fi înscrişi maxim 3 jucători mai mici decât vârstele mai sus menţionate.
Nerespectarea precizărilor de mai sus conduce la pierderea jocului şi omologarea acestuia, din oficiu, cu rezultatul de 0-3.
Au drept de joc în Campionatul naţional al juniorilor B, ediţia 2011/2012, jucătorii născuţi în anii 1995 şi 1996 şi trei jucători cu vârstă mai mică faţă de cei menţionaţi.
NOTĂ Juniori B: În raportul de arbitraj pot fi înscrişi maxim 3 jucători mai mici decât vârstele mai sus menţionate.
Nerespectarea precizărilor de mai sus conduce la pierderea jocului şi omologarea acestuia, din oficiu, cu rezultatul de 0-3.
Art. II. Organizarea
Sistem de desfăşurare şi programul jocurilor în Campionatul Naţional al juniorilor A şi B
Campionatul se va organiza în 8 serii, cu un număr de 14-16 echipe fiecare. Repartiţia se va face pe baza criteriului geografic, conform art. 35.1 din ROAF.
Decizia Serviciului Copii şi Juniori în alcătuirea seriilor este definitivă.
a) Etapa preliminară, atât pentru juniorii A, cât şi pentru juniorii B, se va organiza în 8 serii, stabilite pe baza criteriului geografic
Turul: 04 septembrie – 27 noiembrie 2011
04, 08, 11, 18, 25 septembrie - 5 etape
02, 09, 16, 20, 23, 30 octombrie - 6 etape
06, 13, 20, 27 noiembrie - 4 etape - seriile 1 si 8 (bolduite) au etape intermediare, celelalte serii nu au.
Departajarea echipelor aflate la egalitate de puncte se va face pe baza golaverajului general şi, respectiv, a numărului mai mare de goluri marcate.
Jocurile din cadrul seriilor etapei preliminare se vor disputa în cuplaj, de regulă duminica, de la ora 12.00 - juniorii A şi de la ora 14.00 - juniorii B.
Returul pentru echipele clasate pe locurile 7-16, atât pentru juniorii A, cât şi pentru juniorii B.
17, 24, 31 martie 2012 - 3 etape
07, 18, 21, 28 aprilie, 05, 12, 17 mai 2012 - 7 etape
Data de incepere a campionatului este 17 martie 2012, iar numarul de etape difera in functie de numarul de echipe din fiecare serie.
Avertismentele acordate jucătorilor pe parcursul turului campionatului, atât la juniorii A, cât şi la juniorii B, vor fi anulate. Etapele de suspendare neefectuate pe parcursul turului campionatului, ca urmare a unei eliminări directe, îşi continuă efectul şi în etapele superioare ale competiţiei.
b) Etapa intermediară (returul), atât pentru juniorii A, cât şi pentru juniorii B, se va desfăşura în 8 serii, cu participarea echipelor clasate pe locurile 1-6 în etapa preliminară. Punctele acumulate în etapa preliminară (turul campionatului) se anulează.
Jocurile se vor desfăşura în sistem campionat, tur-retur.
Avertismentele acordate jucătorilor pe parcursul etapei preliminare, atât la juniorii A, cât şi la juniorii B, vor fi anulate. Etapele de suspendare neefectuate pe parcursul turului campionatului, ca urmare a unei eliminări directe, îşi continuă efectul şi în etapele superioare ale competiţiei.
Tur
18,22, 25,29 martie 2012 - 4 etape
01 aprilie - 1 etapă
Retur
07, 12, 18, 22, 29 aprilie - 5 etape
Se califică la turneul zonal echipele clasate pe locurile 1-2 în cele 8 serii, în cadrul etapei intermediare.
Criteriile de departajare pentru această fază a competiţiei vor fi în conformitate cu articolul 28, punctul 3 din ROAF 2011.
c) TURNEUL ZONAL AL JUNIORILOR A
Se vor constitui 4 zone (A, B, C, D) a câte 4 echipe. Repartiţia celor 16 echipe calificate la juniorii A în cele 4 zone se va face pe baza criteriului geografic.
Şedinţa tehnică pentru stabilirea localităţilor de desfăşurare a zonelor va avea loc pe data de 30 aprilie 2012, ora 12.00, la Casa Fotbalului, în prezenţa delegaţilor echipelor participante.
04 mai 2012 - Sosirea echipelor. Prezentarea la hotel se va face după ora 12.00
04 mai 2012, ora 17.00: şedinţa tehnică pentru stabilirea ordinii jocurilor şi a culorilor echipamentului de joc. Participă obligatoriu toţi delegaţii echipelor participante, administratorul stadionului pe care urmează să se dispute jocurile, a reprezentantului AJF şi a delegatului Serviciului Copii şi Juniori.
05 mai 2012
ora 16.00 - 1 vs 2
ora 18.00 - 3 vs 4
06 mai 2012 - zi de repaos
07 mai 2012
ora 16.00 - 1 vs 3
ora 18.00 - 2 vs 4
08 mai 2012 - zi de repaos
09 mai 2012
ora 09.00 -4 vs 1
ora 11.00 - 2 vs 3
Echipele clasate pe locul 1 se vor califica la turneul final
Avertismentele acordate jucătorilor pe parcursul turneului zonal, la juniorii A, vor fi anulate. Etapele de suspendare neefectuate pe parcursul etapei intermediare, ca urmare a unei eliminări directe, îşi continuă efectul şi în etapele superioare ale competiţiei (zonă, turneu final).
d) Semifinalele se vor organiza la Centrul de Fotbal Buftea.
Câştigătoarea zonei A vs câştigătoarea zonei C şi câştigătoarea zonei B vs câştigătoarea zonei D
12 mai 2012 Sosirea echipelor.
12 mai 2012, ora 17.00, şedinţa tehnică pentru stabilirea culorilor echipamentului si a ordinii jocurilor. Participă obligatoriu delegaţii echipelor participante, administratorul stadionului, reprezentantul Serviciului Organizare şi delegatul Serviciului Copii şi Juniori.
13 mai 2012
ora 17.00 - A vs C ? - conform tragerii la sorţi
ora 19.00 - B vs D ? - conform tragerii la sorţi
14 mai 2012 - zi de repaos
15 mai 2012 - zi de repaos
16 mai 2012 -
ora 17.00 - joc pentru locurile 3-4
ora 19.00 - joc pentru locurile 1-2
ora 21.00 - festivitatea de premiere
e) TURNEUL ZONAL AL JUNIORILOR B
Se vor constitui 4 zone (A, B, C, D) a câte 4 echipe. Repartiţia celor 16 echipe calificate în cele 4 zone se va face pe baza criteriului geografic.
Şedinţa tehnică pentru stabilirea localităţilor de desfăşurare a zonelor va avea loc pe data de 10 mai 2012, ora 12.00, la Casa Fotbalului, în prezenţa delegaţilor echipelor participante.
14 mai 2012 - Sosirea echipelor. Prezentarea la hotel se va face dupa ora 12.00
14 mai 2012, ora 17.00, şedinţa tehnică pentru stabilirea ordinii jocurilor şi a culorilor echipamentului. Participă obligatoriu toţi delegaţii echipelor participante, administratorul stadionului pe care urmează să se dispute jocurile, a reprezentantului AJF şi a delegatului Serviciului Copii şi Juniori.
15 mai 2012
ora 16.00 - 1 vs 2
ora 18.00 - 3 vs 4
16 mai 2012 - zi de repaos
17 mai 2012
ora 16.00 - 1 vs 3
ora 18.00 - 2 vs 4
18 mai 2012 - zi de repaos
19 mai 2012
ora 09.00 - 4 vs 1
ora 11.00 - 2 vs 3
Echipele clasate pe locul 1 se vor califica în semifinale.
Avertismentele acordate jucătorilor pe parcursul turneului zonal, la juniorii B, vor fi anulate. Etapele de suspendare neefectuate pe parcursul turului campionatului, ca urmare a unei eliminări directe, îşi continuă efectul şi în etapele superioare ale competiţiei
f) Semifinalele juniorilor B se vor organiza la Centrul de Fotbal Buftea
Câştigătoarea zonei A vs câştigătoarea zonei C şi câştigătoarea zonei B vs câştigătoarea zonei D.
23 mai 2012, ora 17.00, şedinţa tehnică pentru stabilirea ordinii jocurilor şi a culorilor echipamentului. Participă, obligatoriu, delegaţii echipelor participante, administratorul stadionului, reprezentantul Serviciului Organizare şi delegatul Serviciului Copii şi Juniori.
24 mai 2012
ora 17.00 - A vs C ? conform tragerii la sorţi
ora 19.00 - B vs D ? conform tragerii la sorţi
25 mai 2012 - zi de repaos
26 mai 2012 - zi de repaos
27 mai 2012
ora 09.00 - joc pentru locurile 3-4
ora 11.00 - joc pentru locurile 1-2
În cazul în care condiţiile climaterice vor fi improprii - caldură excesivă -, jocurile se vor disputa după-amiaza.
ora 13.00 - festivitate de premiere
IMPORTANT !
La toate jocurile din cadrul turneelor zonale, în cazul în care un joc se va termina la egalitate, departajarea se va face prin executarea de lovituri de pedeapsă (conform Legilor Jocului).
Echipa învingătoare va obţine 2 puncte, iar echipa învinsă 1 punct.
Dacă, la întocmirea clasamentului final, două sau trei echipe se vor afla la egaliate de puncte, departajarea se va face între echipele aflate la egalitate de puncte, conform ROAF 2011, art. 28, pct 5, fără a se lua în consideraţie golurile din cadrul penalty-urilor de departajare.
Departajarea la jocurile din semifinale şi la jocurile pentru stabilirea locurilor 3-4 şi 1-2 se va face prin executarea de lovituri de pedeapsă (conform Legilor Jocului).
ATENŢIE: Conform art.56.3 din ROAF 2011, jocurile din campionatul naţional al juniorilor A şi B pot începe numai dacă la terenul de joc sunt prezenţi medicul sau asistentul medical delegat şi medicul sau asistentul medical al echipei gazdă.
La turneele zonale şi la jocurile din semifinale şi finală este obligatorie prezenţa medicilor sau a asistenţilor medicali ai tuturor echipelor participante, întrucât nu există noţiunea de echipă gazdă şi echipă vizitatoare.
Pentru disputarea unui joc oficial, organizatorul este obligat să asigure prezenţa la terenul de joc a două autosanitare sau a unei autosanitare şi a unui autoturism, pe care să fie inscripţionată o cruce roşie pe fond alb. Aceste mijloace de transport trebuie să stea la dispoziţie, în incinta terenului de joc pe toata durata jocului, iar numerele de înmatriculare ale acestora vor fi înscrise în raportul de arbitraj. La toate jocurile, cadrul medical delegat va prezenta o delegaţie eliberată de organul sanitar competent, legitimaţia de serviciu, precum şi un act de identitate.
Competenţele comisiilor FRF sunt:
- Serviciul Copii şi Juniori răspunde de organizarea competiţiei.
- Comisia Centrală a Arbitrilor răspunde de programarea arbitrilor la toate etapele competiţiei.
- Comisia de Disciplină a FRF judecă toate cazurile în care este încălcat Regulamentul Disciplinar şi toate cauzele în care nu se respectă ROAF.
Art. III Dispoziţii economice
Fiecare echipă îşi suportă cheltuielile de transport, cazare, masă şi arbitraj în toate etapele competiţiei.
a) Cluburile organizatoare ale turneului zonal vor suporta cheltuielile de cazare, masă şi transport local ale delegaţilor FRF.
b) Federaţia Română de Fotbal va acorda premii în materiale sportive echipelor calificate la turneul final.
c) FRF, prin Serviciul Copii şi Juniori, va acorda titlul de Campioană naţională a juniorilor A şi juniorilor B echipelor cluburilor câştigătoare ale finalelor.
Art. IV. Dispoziţii finale
Campionatele naţionale de juniori A şi B se dispută în conformitate cu dispoziţiile prevăzute în ROAF, ediţia 2011.
Situaţiile neprevăzute vor fi soluţionate într-o manieră definitivă si irevocabilă de Comisia Centrală de Copii şi Juniori.
Criterii de stabilire a localităţilor unde se vor desfăşura jocurile din cadrul turneelor zonale.
- două terenuri gazonate omologate cu vestiare şi anexele respective în stare foarte bună şi care sunt la dispoziţia organizatorilor indiferent de condiţiile atmosferice (ploaie)
- Acesta este principalul criteriu de desemnare a localităţilor unde se va desfăşura turneul zonal.
- asigurarea asistenţei medicale gratuite pe tot parcursul turneului (autosanitară dotată cu aparatură de resuscitare şi medic).
- asigurarea securităţii echipelor şi brigăzilor de arbitri de o firma de protecţie şi pază în interiorul stadionului şi de jandarmi în exterior. Reprezentanţii acestora vor participa la şedintele tehnice ce se organizează înaintea jocurilor.
- condiţii de cazare şi masă – contra cost - la hotel sau internat şcolar pentru un număr 4 echipe = aproximativ 100 de persoane
- cazare, masă şi transport local pentru delegaţii FRF
NOTĂ. Echipele calificate în fazele superioare ale competiţiei îşi vor rezolva toate problemele de transport, cazare şi masă.
Dreptul de proprietate al FRF asupra competiţiilor de juniori:
FRF este proprietara drepturilor de exploatare a competiţiilor pe care le organizează. Toate jocurile organizate în cadrul competiţiilor oficiale de juniori nu pot fi difuzate audiovizual (televiziune, telefonie mobilă, internet etc.) fără acordul FRF.
Drepturile de exploatare a jocurilor din cadrul campionatelor oficiale nu se pot efectua fără consimţământul prealabil şi expres al FRF.
Serviciul Copii şi Juniori din cadrul FRF îşi poate delega competenţele AJF-urilor pe teritoriul cărora se desfăşoară competiţia.

 
 

Tu ce parere ai ?


 

Ti-a placut articolul?

Daca informatia ti s-a parut interesanta, distribuie link-ul si prietenilor.