Asteroidul care ameninta planeta

Scris de Vlad Turburan | Publicat in 01.03.2012 20:10 | Publicat in EXTERN | Tipareste pagina

NASA spune că a descoperit un asteroid de 140 de metri în diametru şi botezat 2011 AG5, care s-ar putea ciocni cu Pământul în februarie 2040.
Potrivit oamenilor de ştiinţă de la NASA, descoperirea de asteroizi este un fenomen comun. Cu toate acestea, este mult mai rar detectarea asteroizilor care ar putea lovi planeta.
2011 AG5 a fost văzut pentru prima oară de către angajaţi de la Mount Lemmon Observatory din Arizona. Deşi vizibil doar o perioadă scurtă de timp, totuşi, cercetătorii au reuşit să efectueze o serie de calcule care au arătat că asteroid cu pricina ar putea lovi Pământul peste 28 de ani.

Dar nu există nici un motiv de alarmă. Potrivit unui oficial american, probabilitatea ca Pământul să fie lovit este o şansă din 625. În plus, traiectoria asteroidului s-ar putea schimba în timp.

Asteroid este, totuşi, urmărit cu mare atenţie de către experţii NASA, care sunt gata să-şi asume o misiune de deviaţie a traiectoriei asteroidului în cazul în care acesta ar ameninţa planeta. "Acest obiect va fi observabil de pe Pământ în intervalul 2013-2016. Şi dacă probabilitatea de impact nu scade în mod semnificativ după aceea, va fi timp pentru a dezvolta o misiune de deviaţie a traiectoriei înainte de momentul cheie din 2023", spune expertul de la NASA, Donald Yeomans.