Cutie neagra pentru soferii de camioane

Scris de Vlad Turburan | Publicat in 30.05.2012 15:51 | Publicat in EXTERN | Tipareste pagina

Comisia pentru transport a Parlamentului European va vota joi câteva schimbări la regulile ce doresc prevenirea fraudei şi reducerea birocraţiei în transportul rutier. Votul va pregăti introducerea tahografelor inteligente care vor monitoriza, cu ajutorul navigaţiei prin satelitşi a comunicării la distanţă - timpul petrecut de şoferi la volan.

Noile reguli, dacă sunt aprobate, vor fi implementate din 2017. Conform acestora, registrele se vor baza pe poziţionarea prin satelit, iar numărul inspecţiilor va scădea, graţie controlului la distanţă.

Tahografele for fi echipate cu interfeţe armonizate, putând fi folosite şi de alte aplicaţii, precum e-Call. Permisele de conducere şi cartea de şofer vor putea fi reunite într-un singur document, ca şoferii să nu le mai poată schimba între ei. Instalarea tahografelor va fi monitorizată mai bine, companiilor de transport fiindu-le interzis să instaleze tahografe pe propriile maşini.

Înregistrare şi interpretare

Scopul noilor reguli este prevenirea fraudei, în paralel cu reducerea birocraţiei în transportul rutier. Raportoarea Silvia–Adriana Ţicău (Grupul Alianţei Progresiste a Socialiştilor şi Democraţilor din Parlamentul European, România) doreşte dezvoltarea unor aplicaţii care să interpreteze datele înregistrate, ajutând astfel şoferii să respecte orele de condus şi perioadele de odihnă. În momentul de faţă, tahografele doar înregistrează date, fără să le interpreteze.

Ţicău mai cere consolidarea protecţiei datelor personale ale şoferilor în sistem şi armonizarea interpretării datelor de către inspectori în diferitele state UE. Conform dumneaei, controlorii trebuie formaţi în domeniu şi examinaţi. Deputaţii europeni cer categorii obligatorii şi armonizarea sancţiunilor, în special a celor mai grave.

Context

Pentru ameliorarea siguranţei rutiere, UE a fixat reguli legate de orele de condus şi perioadele de odihnă pentru şoferii profesionişti.

Pentru a verifica respectarea acestor reguli, şase milioane de camioane au fost echipate cu tahografe - echipament ce înregistrează distanţele parcurse şi activităţile şoferilor. Conform Comisiei Europene, 9% din vehiculele controlate în UE au încălcat regulile sociale, iar 25% aveau tahografe modificate.

 
 

Tu ce parere ai ?


 

Ti-a placut articolul?

Daca informatia ti s-a parut interesanta, distribuie link-ul si prietenilor.