Engleza, cea mai predata limba straina in Europa

Scris de Vlad Turburan | Publicat in 20.09.2012 12:45 | Publicat in EXTERN | Tipareste pagina

Conform unui raport publicat de Comisia Europeană, copiii din Europa încep studiul limbilor străine la vârste din ce în ce mai fragede, cei mai mulţi între 6 şi 9 ani. În ultimii 15 ani, majoritatea ţărilor au redus vârsta de începere a studiului obligatoriu al limbilor străine,iar unele au inclus limbile străine în programa preşcolară; de exemplu, comunitatea germanofonă din Belgia oferă copiilor lecţii de limbi străine de la vârsta de 3 ani. 

Raportul intitulat Key Data on Teaching Languages at School in Europe2012 (Date de referinţă privind predarea limbilor în şcolile din Europa 2012) confirmă faptul că engleza este categoric cea mai predată limbă străină în aproape toate ţările europene, urmată de departe de franceză, spaniolă, germană şi rusă.
Raportul subliniază că un număr tot mai mare de elevi studiază acum două limbi timp de cel puţin un an în cadrul învăţământului obligatoriu.
În medie, în anul şcolar 2009/2010, 60,8% dintre elevii de gimnaziu învăţau două sau mai multe limbi străine, ceea ce înseamnă o creştere de 14,1% faţă de anul şcolar 2004/2005.
În aceeaşi perioadă, proporţia elevilor de şcoală primară care nu învăţau o limbă străină a scăzut de la 32,5% la 21,8%.
Engleza este cea mai predată limbă străină în aproape toate cele 32 de ţări incluse în studiu (cele 27 de state membre, Croaţia, Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Turcia), tendinţă care s-a accentuat considerabil din 2004/05.
În gimnaziu şi la în cadrul învăţământului liceal general, procentajul studenţilor care învaţă engleza depăşeşte 90%. Doar o mică parte dintre elevi (0-5%, în funcţie de fiecare ţară) învaţă alte limbi decât engleza, franceza, spaniola, germana şi rusa.
Raportul confirmă între altele o constatare destul de surprinzătoare, şi anume că puţine sunt ţările care le impun profesorilor de limbi străine, în perioada de stagiu, să petreacă o perioadă de timp în străinătate pentru imersiune lingvistică.
Numai 53,8% dintre profesorii de limbi străine care au participat la studiul european recent publicat cu privire la competenţele lingvistice (IP/12/679) afirmă că au studiat mai mult de o lună într-o ţară în care se vorbeşte limba pe care o predau.
Această cifră medie ascunde însă o mare varietate de situaţii: în timp ce 79,7% dintre profesorii spanioli au studiat mai mult de o lună limba aleasă într-o ţară în care aceasta se vorbeşte, numai 11% dintre profesorii din Estonia au avut o experienţă similară.
Raportul arată că majoritatea ţărilor au redus în ultimii 15 ani vârsta de la care se începe studiul limbilor străine conform programei obligatorii, excepţie făcând Belgia (comunitatea francofonă), Letonia, Luxemburg, Ungaria, Malta, Ţările de Jos, Finlanda, Suedia şi Regatul Unit.
În general, vârsta elevilor care încep să studieze o limbă străină s-a diminuat, însă timpul de predare alocat nu a crescut semnificativ. De altfel, timpul de predare dedicat limbilor străine este destul de redus comparativ cu alte materii.

 
 

Tu ce parere ai ?


 

Ti-a placut articolul?

Daca informatia ti s-a parut interesanta, distribuie link-ul si prietenilor.