Aeroportul International din Timisoara e gata de... descentralizat

Scris de Alex Neagoe | Publicat in 05.11.2013 11:03 | Publicat in LOCAL | Tipareste pagina

Timişoara - In vreme ce Consiliul Judeţean Timiş şi Consiliul Local Timişoara votau acordul de principiu al trecerii Aeroportului Internaţional din Timişoara in subordinea autoritaţilor administrative locale, Autoritatea Aeronautica Civila Romana a efectuat auditul de certificare necesar a fi efectuat dupa finalizarea lucrarilor de reparatii curente la pista de decolare aterizare, caile de rulare, platforma, dar si balizaj.
In urma verificarilor, s-a stabilit ca S.N. Aeroportul International Timisoara Traian Vuia S.A. indeplineste toate conditiile de siguranta in ceea ce priveste infrastructura aeroportuara, la un nivel de performanta tehnica superioara.
Aeroportul International Timisoara, care are o lungime a pistei de 3500 m si o latime de 45 de metri, este singurul aeroport regional din Romania dotat cu echipamente de radionavigatie (ILS) de categoria a III-a (maximum posibil), pe ambele directii de aterizare.
Iar din aceasta categorie mai face parte doar Aeroportul International Henri Coanda din Bucuresti.

In ceea ce priveste sistemul de balizaj, pe ambele directii, aeroportul din Timisoara este dotat cu sistem de balizaj categoria a doua, ceea ce inseamna ca vizibilitatea necesara pentru aterizare pe timp de ceata trebuie sa fie de minim 300 de metri si nu mai mult, ceea ce faciliteaza operarea companiilor de transport aerian, reducand numarul de anulari de zboruri si al intarzierilor cauzate de conditiile meteorologice.
Totodata, Aeroportul  International din Timisoara este al doilea din tara, dupa aeroportul Henri Coanda, in ceea ce priveste numarul de cai de rulare care realizeaza legatura intre pista si platforma de parcare-stationare aeronave (in numar de 3) si pozitiile de parcare (in numar de 26), ceea ce faciliteaza scurtarea timpilor de ocupare a pistei si stationarea simultana a unui numar relativ mare de aeronave.

“Faptul ca putem spune ca suntem pe locul doi in tara, dupa Henri Coanda Bucuresti, in ceea ce priveste dotarea aeroportuara este rezultatul muncii unei echipe profesioniste. Auditul realizat de Autoritatea Aeronautica Civila Romana a confirmat nu doar importanta celui mai mare aeroport regional din tara (din punct de vedere al infrastructurii zonei Airside), dar si faptul ca indeplinim conditiile de siguranta impuse de reglementarile internationale, la standarde tehnice si operationale ridicate”, spune directorul Aeroportului International Timisoara, Dan Idolu.

Consiliul Judeţean Timiş şi Consiliul Local Timişoara pot prelua fara griji Aeroportul Internaţional din Timişoara, dupa ce lucrarile de reparatii curente ale pistei de decolare aterizare efectuate in ultimul an au costat 11.078.141,28 lei, cu aproape 730.000 de lei mai putin decat valoarea contractata initial in urma unei proceduri de licitatie publica.
Prima reparaţie s-a efectuat in perioada octombrie 2012 - ianuarie 2013 (colmatari de rosturi, inchiderea exfolierilor superficiale ale suprafetelor de beton si a alveolelor), lucrarile fiind apreciate ca fiind urgente, astfel incat, in perioada sezonului rece sa nu se agraveze defectiunile.
Partea a doua, in perioada 15 iunie-1 septembrie 2013, cand au avut loc reparatii la fisuri de muchii si turnarea stratului asfaltic, in paralel avand loc şi lucrari la sistemul de balizaj.
Astfel, s-a modernizat postul de transformare prin care se asigura electroalimentarea sistemului de balizaj, ceea ce confera o siguranta in functionarea impecabila a sistemului de balizaj.
Valoarea lucrarilor a fost de 385.150,36 lei, fiind realizate si lucrarile de curatare/decolmatare a canalelor subterane din zona pistei, in valoare de 44.000 lei.

 
 

Tu ce parere ai ?


 

Ti-a placut articolul?

Daca informatia ti s-a parut interesanta, distribuie link-ul si prietenilor.