Asteroidul BANAT se afla la 456.533.946 km de Soare...

Scris de Alex Neagoe | Publicat in 23.12.2013 14:11 | Publicat in LOCAL | Tipareste pagina

Corpurile ceresti pot purta numele unor oameni ce au avut o contributie importanta in stiinta, arta sau alt domeniu.
Cometele, „vagaboandele ceresti”, poarta numele descoperitorilor lor.
Fiecare popor se mandreste cu oamenii lor de pe cer.
Un crater situat pe planeta Mercur a primit numele Eminescu.
Un alt crater, pe planeta Venus, poarta numele poetei Elena Vacarescu, iar un alt nume de crater este Darclée, dupa soprana Hariclea Darclée
Cateva cratere, tot pe Venus, au primit nume proprii feminine, printre care şi Irinuca, Natalia, Ştefania, Veta, Zina şi Esterica.
Singurul crater cu nume romanesc de pe Luna se numeste Haret, dupa matematicianul-astronom Spiru Haret.
Unul dintre lanturile muntoase de pe Luna au primit numele de Montes Carpatus: Muntii Carpati.
Pe planeta roşie, Marte, exista valea Rhabon - numele antic al raului Jiu, precum şi craterele Iazu şi Batoş.
Primul asteroid ce a primit un nume romanesc a fost asteroidul cu numarul 2331, Parvulesco, dupa numele lui Constantin Parvulescu, fost profesor de astronomie la Cernauti, Timisoara, Cluj şi directorul Observatorului astronomic din Cluj.
Mai sunt şi asteroizii, printre alţii, Brancuşi, Donici, Enescu, Danubia, Romania, Piatra Neamţ, Salonta, Transylvania...
Ar mai fi şi cometele lui Victor Daimaca, fost profesor de matematica din Targu-Jiu.

21663 este un asteroid denumit in cinstea unei regiuni de pe continentul european care se afla in Romania: Banat.
Asteroidul Banat a fost descoperit pe 3 septembrie 1999 de catre Observatorul Starkenburg din Heppenheim.
Marimea asteroidului Banat este de 4-10 km, la o departare medie de Soare de 456.533.946  km, perioada de revoluţie in jurul Soarelui fiind de 5,33 ani...