Banatul va avea autostrada la Pastele Cailor

Scris de Alex Neagoe | Publicat in 13.01.2015 19:37 | Publicat in LOCAL | Tipareste pagina

Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a prezentat prioritaţile infrastructurii rutiere pentru perioada 2015-2016.

Pentru zona Banatului, masterplanul lui Ioan Rus nici macar nu mai incearca sa mimeze autostrada, ci doar drumul expres, o noua gaselniţa de a ascunde incompetenţa şi neputinţa administraţiei centrale, indiferent de culoarea politica, de a aduce Romania cu o infrastructura moderna.

Zadarnic, pana la urma, s-au chinuit bulgarii ani intregi de a finaliza podul dintre Calafat şi Vidin, facut tocmai pentru a prelua o mare parte din trafic de pe coridorul paneuropean care ar fi trebuit sa coboare prin Banat.

I Situaţia infrastructurii rutiere se prezinta astfel:
A. in operare (existenta) :
- 695 km autostrazi
- 17.000 km drumuri naţionale (DN)
B. in execuţie :
- 245 km autostrazi – in diferite etape, de la proiectare la execuţie lucrari
- 912 km drumuri naţionale - reabilitari de drumuri existente şi construcţii noi
La sfarşitul anului 2016 se vor finaliza :
• 245 km autostrazi
• 895 km DN- uri
Ca urmare a identificarii unor puncte critice in desfaşurarea traficului, Ministerul Transporturilor are in vedere pentru perioada 2015-2016 urmatoarele :
• execuţia unor benzi suplimentare reversibile pe anumite sectoare in vederea creşterii capacitaţii de circulaţie şi a sporirii fluenţei traficului:
pe DN1, intre Comarnic şi Buşteni
Pe DN7 - Valea Oltului, intre Ramnicu Valcea şi Sibiu
• reluarea licitaţia pentru construcţia şi reabilitarea drumului naţional 67 C – Transalpina
• implementarea sistemului electronic de taxare de la Feteşti, care va asigura creşterea fluenţei traficului pe autostrada A2
• realizarea Pasajului de la Domneşti, in vederea decongestionarii traficului la intersecţia str. Prelungirea Ghencea şi Centura Bucureşti.

II. In vederea implementarii Master Planului General de Transport, sunt programate noi discuţii cu comisiile de specialitate din Parlament.
In urma dezbaterilor publice din toamna anului 2014, Ministerul Transporturilor propune realizarea a :
• 725 km autostrazi (inclusiv autostrazi fazate)
• 1809 km drumuri expres
• 2932 km drumuri Transregio
• 293 km Transeuro
III. Faţa de Master Planul General de Transport prezentat in dezbatere publica in cursul anului trecut , au rezultat proiecte noi, dupa cum urmeaza :
1. Extinderea sistemului de monitorizare a traficului rutier prin suplimentare numarului de camere video pe drumuri naţionale ( 60 de noi camere vor fi montate in 2015)
2. Contracte pe baza indicatorilor de performanţa privind operarea şi intreţinerea unor sectoare de autostrazi şi de drumuri naţionale (A3: Bucureşti - Ploieşti, DN1: Ploieşti - Comarnic, DN1A : Ploieşti - Braşov). Este vorba de proiecte pilot prin care se stabilesc indicatori de performanţa ce vizeaza, spre exemplu, timpii de reacţie in caz de accident sau lucrari de dezapezire, semnalizarea şi alte elemente de siguranţa in trafic.
3. Concesionarea spaţiilor de servicii de pe coridorul IV şi de pe autostrada A3, Campia Turzii - Gilau şi dotarea acestora cu facilitaţi pentru utilizatori (benzinarii, spaţii de odihna, toalete, etc.)
4. Realizarea variantei de ocolire pentru staţiunile Eforie Nord şi Eforie Sud pentru fluidizarea traficului pe DN39, inspre şi dinspre sudul litoralului
5. Preluarea DJ 102 I, Campina - Sacele (Valea Doftanei) de la CJ Prahova şi incadrarea lui ca DN 1V (ca alternativa spre Braşov).

IV. Costurile estimate pentru implementarea MPGT sunt de aproximativ 28 mld. Euro. Surse de finanţare :
• aprox. 1 mld Euro fonduri europene, din exerciţiul bugetar 2007-2013
• aprox. 5 mld Euro fonduri europene, din exerciţiul bugetar 2014-2020
• 1,5 mld Euro in 2015 de la bugetul de stat prin CNADNR
• 2 mld Euro in 2016 de la bugetul de stat prin CNADNR
Suma totala este de 9,5 mld euro la care se vor adauga finanţari prin
• concesiuni - Parteneriate Public/Privat
• credite/ imprumuturi BEI, BERD şi de la alte instituţii financiare

V. Prioritaţi infrastructura rutiera 2015:
1. Finalizarea sectoarelor de autostrazi incepute pe coridorul IV (Nadlac – Arad lot 2 -16,6 km şi Timişoara - Lugoj 25,7 km. )şi a celor de pe autostrada Transilvania ( Gilau – Nadaşelu 8,7 km ).
2. Demararea lucrarilor pe sectorul Campia Turzii – Ogra- Targu Mureş – 56,5 km ( autostrada Transilvania)
3. Pentru autostrada Sibiu - Piteşti se va desemna caştigatorul licitaţie care va realiza studiul de fezabilitate pana in februarie 2015
4. Decizie autostrada Comarnic - Braşov – concesiune
5. Pentru dezvoltarea echilibrata a infrastructurii de transport in toate zonele ţarii:
a. Au fost demarate procedurile de licitaţie pentru studiile de fezabilitate la:
1. autostrada Ungheni - Iaşi - Paşcani - Targu Neamţ şi autostrada fazata Targu Neamţ - Targu Mureş
2. autostrada fazata Paşcani – Bacau
3. autostrada Suplacu de Barcau – Nadaşelu
4. autostrada Sibiu – Braşov
5. autostrada Braşov - Bacau
6. drumul expres Constanţa - Tulcea - Braila (inclusiv podul de la Braila)
b. Sunt in derulare procedurile de licitaţie pentru lucrari de execuţie la autostrada Craiova - Piteşti ( concesiune - dialog competitiv)
6. Pentru fiecare proiect din MPGT, dupa discuţiile cu membrii Comisiilor pentru Transport şi Infrastructura din Parlament, se va prezenta strategia de implementare cu termene de execuţie şi finalizare.

 
 
 
 

Tu ce parere ai ?


 

Ti-a placut articolul?

Daca informatia ti s-a parut interesanta, distribuie link-ul si prietenilor.