Brandul MADE IN BANAT, la prima iesire oficiala in lume!

Scris de Alex Neagoe | Publicat in 25.05.2014 18:46 | Publicat in LOCAL | Tipareste pagina

Timişoara - Camera de Comert, Industrie si Agricultura Timis, in calitate de partener coordonator al Proiectului “Made in Banat”, finanţat prin Programul IPA de Cooperare Transfrontaliera Romania – Republica Serbia si derulat impreuna cu Agentia de Dezvoltare Economico-Sociala Timiş (ADETIM), Camera Economica Regionala Pancevo, Camera Economica Regionala Zrenjanin si Camera Economica Regionala Kikinda, a demarat activitatea de elaborare a strategiei de acordare a marcii „Made in Banat”.

In cursul zilei de 16 mai a.c., a avut loc la sediul CCIAT prima intalnire de lucru privind elaborarea metodologiei, procedurilor si criteriilor de acordare a marcii unui numar de 11 produse / servicii din regiunea transfrontaliera Romania – Serbia.
La actiune, au participat reprezentantii partenerilor de proiect, reprezentanti ai serviciilor publice deconcentrate din teritoriu care au aderat la reteaua de cooperare economica transfrontaliera – Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorului, Directia pentru Agricultura, Directia Sanitara-Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor, Directia de Sanatate Publica - si experti atrasi.  
Dintre aspectele dezbatute, de mentionat sunt cele legate de domeniile de activitate eligibile, definirea produselor traditionale si originea materiei prime folosite, gradul de creativitate si inovatie a produselor si seviciilor, sistemul de management al calitatii, bonitatea societatilor comerciale/ persoanelor fizice autorizate/ intreprinderilor individuale, armonizarea legislatiei specifice din cele doua tari, asigurarea continuitatii si sustenabilitatii marcii, impactul marcii asupra regiunii, altele.  

Obiectivul general al proiectului vizeaza creşterea competitivitaţii IMM-urilor care realizeaza produse specifice regiunii, din Romania şi din Serbia iar realizarea acestuia se face prin derularea unor activitati importante dedicate: realizarea unei expozitii virtuale de promovare a produselor locale si regionale; realizarea unei baze de date transfrontaliere comune; organizarea de work-shopuri tematice; organizarea de evenimente de afaceri transfrontaliere - expozitii dublate de programe conexe de seminarii si conferinte, la partenerii de proiect din Romania si Serbia.

In prezent, este in pregatire participarea unui numar de 20 firme din regiunea transfrontaliera Romania-Serbia, in pavilion comun, la expozitia Made in Banat din cadrul Targului International de agricultura, industrie alimentara si zootehnie BANAT AGRALIM, Timisoara, 30 mai – 1 iunie 2014.
Rezultatele asteptate in proiect vor contribui la realizarea obiectivelor asumate, iar efectele directe si indirecte vor contribui la cresterea competitivitatii producatorilor si furnizorilor de servicii din regiunea Banatului istoric, prin promovarea produselor sub marca „Made in Banat”.

 
 

Tu ce parere ai ?


 

Ti-a placut articolul?

Daca informatia ti s-a parut interesanta, distribuie link-ul si prietenilor.