Bre, RATT-atule, da banii Primariei inapoi!

Scris de Alex Neagoe | Publicat in 26.11.2012 21:14 | Publicat in LOCAL | Tipareste pagina

Timişoara - Pe undeva prin birourile Primăriei s-a copt un proiect de hotărâre prin care să se aprobe reţinerea procentului de 50% cotă-parte din încasările aferente perioadei 2004 - 30.09.2012, rezultate în urma închirierii stâlpilor aflaţi în componenţa bunurilor proprietate publică

a municipiului Timişoara, de către Regia Autonomă de Transport Timişoara, în calitate de administrator, în sumă de 2.412.181,21 lei.
Conform referatului anexat proiectului, Regia Autonomă de Transport Timişoara a comunicat prin adresele cu nr. 14825/15.10.2012 şi nr. CP2012-000756/29.10.2012, că realizează venit prin închirierea stâlpilor din reţeaua de contact tramvai şi troleibuz, aflaţi în componenţa activelor fixe ce alcătuiesc domeniul public al Municipiului Timişoara..
În conformitate cu prevederile Legii nr. 213/17.11.1998 privind proprietatea publică şi regimul juridic al acesteia, închirierea bunurilor proprietate publică se poate realiza de către titularul dreptului de proprietate sau de către administratorul acestora, cu aprobarea Consiliului Local, în condiţiile legii.
Luând în considerare art. 16 din Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică şi regimul juridic al acesteia “sumele încasate din închirierea bunurilor proprietate publică se fac venit la bugetul de stat sau bugetele locale, iar “administratorul are dreptul să încaseze din chirie o cotă–parte între 20–50%, stabilită prin hotărâre de aprobare a consiliului local”.
Stâlpii din reţeaua de contact tramvai şi troleibuz, pe seama cărora Regia autonomă de Transport a realizat venituri din închirieri pentru publicitate şi cabluri de telecomunicaţii, fac parte din mijloacele fixe înscrise în evidenţa tehnico-operativă a Primăriei Municipiului Timişoara, sub denumirea de linii cale şi reţea contact, date în administrarea Regiei Autonome de Transport Timişoara, în baza Hotărârilor de Consiliu Local nr. 153/21.12.2004, 223/30.05.2006, 212/22.04.2008 şi 231/29.06.2010.
Conform adresei Regiei Autonome de Transport Timişoara nr. 15440/29.10.2012, înregistrată la Primăria Municipiului Timişoara sub numărul CP2012-000756/29.10.2012,
valoarea veniturilor totale realizate din închirierea stâlpilor, în perioada 2004 – 30.09.2012, este în sumă totală de 4.824.362,42 lei.
Conform referatului, RATT (în calitate de administrator al bunurilor proprietate publică) propune Primăriei Municipiului Timişoara (titular al dreptului de proprietate) ca, din încasările realizate, să vireze la bugetul local un procent de 50% din veniturile realizate.
Interesant este că deşi poate să dea între 20 şi 50 %, RATT se oferă singură să-şi sape mai adânc groapa falimentului şi se pedepseşte cu plata sumei maxime. Adică de ce să plătesc un milion, dacă pot să plătesc două milioane şi jumătate...
Deşi primarul Nicolae Robu a tot acuzat managementul falimentar de la RATT, ceva nu se potriveşte în tot acest scenariu.

În plus, dacă datoria a fost descoperită (sau nu) în urma auditului realizat de Curtea de Conturi, ar fi interesant de aflat pe unde a dormit Curtea de Conturi din 2004 până în 2012. Că de nea Nicolae Văcăroiu se ştie...

 
 

Tu ce parere ai ?


 

Ti-a placut articolul?

Daca informatia ti s-a parut interesanta, distribuie link-ul si prietenilor.