Care sunt punctele tari si cele slabe ale economiei din Timisoara?

Scris de Alex Neagoe | Publicat in 04.08.2015 18:43 | Publicat in LOCAL | Tipareste pagina

Primaria Municipiului Timisoara a lansat pentru consultare publica primul draft al Strategiei Integrate de Dezvoltare a Polului de Crestere Timisoara 2015-2020.
Documente sunt variante de lucru, fiind supuse consultarii publice si urmeaza sa fie imbunatatite cu propunerile primite.
Timişorenii pot sa transmita observatiile, completarile si propunerile pana la data de 28.08.2015 la adresa de e-mail daniela.ghinea@primariatm.ro.

Polul de crestere Timisoara, se spune in draftul Strategiei Integrate de Dezvoltare a Polului de Crestere Timisoara 2015-2020, este cel mai performant din punct de vedere economic dintre toate aglomeratiile urban-periurbane din Romania, cu exceptia Bucurestiului, atractiv pentru investitori, favorizat de pozitia sa in vestul tarii si de mediul de afaceri atractiv.
Are o structura economica diversificata, cu sectoare TIC bine reprezentate, dar continua sa concentreze un mare numar de activitati cu valoare adaugata redusa, mari consumatoare de forta de munca slab platita.

In vederea dezvoltarii economice durabile a Polului de crestere Timisoara este necesara, in primul rand, consolidarea sectorului tertiar, cu accent pe dezvoltarea serviciilor inteligente cu valoare adaugata ridicata si, in al doilea rand, mentinerea activitatilor in domeniul industriei de varf, cu valoare adaugata mare.

Conform analizei SWOT, pozitia economica a Polului de crestere Timişoara are puncte tari şi puncte slabe.

Puncte tari

# indice de dezvoltare ridicat al intregii regiuni. In 2013, judetul Timis ocupa locul al 2-lea in tara, dupa Capitala, din punct de vedere al contributiei la PIB-ul national (30,6 mld lei), al PIB/locuitor (10,5 mii euro) si al numarului de salariati, respectiv locul 4 la cifra de afaceri.
# structura economica diversificata si echilibrata (industrie/servicii)
# existenta unei infrastructuri de sustinere a activitatii economice (parcuri industriale, incubator de afaceri, centru regional de afaceri etc.).
# deschiderea administratiilor locale fata de investitori.
# piata de consum mare – cca 360.000 locuitori (potrivit informatiilor INSSE).
# existenta clusterelor in domenii reprezentative: TIC, automotive, energii regenerabile.
# pondere insemnata a exporturilor (balanta comerciala pozitiva)
# deschidere catre pietele din Europa de Vest si alte piete externe.

Puncte slabe

# disparitati semnificative intre nivelul de concentrare economica al municipiului si arealul de influenta.
# baza restransa a activitatilor economice alternative in arealul de influenta.
# insuficienta promovare a produselor si serviciilor locale pe plan national si international.
# lipsa unor produse de marca (brand) recunoscute international.
# insuficienta valorificare a parteneriatului public-privat.
# activitatea redusa a asociatilor si organizatiilor patronale si profesionale.
# insuficienta fundamentare a unei strategii de marketing pentru polul de crestere.
# lipsa unui sistem informational adecvat sustinerii activitatilor din toate ramurile economiei, in vederea diversificarii gamei serviciilor si activitatilor productive.
# lipsa investitiilor in vederea diversificarii economiei rurale.
# resursele bugetare ale municipalitatii si comunelor din aria de influenta, alocate dezvoltarii economice locale, nu acopera nevoile existente ale polului de crestere.

Documente atasate

Unele documente sunt in format PDF si pot fi citite cu ajutorul Adobe Acrobat Reader. Daca nu il aveti il puteti descarca gratuit de pe site-ul oficial Adobe

 
 

Tu ce parere ai ?


 

Ti-a placut articolul?

Daca informatia ti s-a parut interesanta, distribuie link-ul si prietenilor.