Ce si cate utilaje deszapezesc drumurile nationale ale Banatului?

Scris de Alex Neagoe | Publicat in 22.12.2012 22:56 | Publicat in LOCAL | Tipareste pagina

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România aduce la cunoştinţa publicului informaţii privind contractele pentru întreţinerea pe timp de iarnă 2012-2013, numărul de utilaje prevăzut, precum şi obiectivul acestor contracte.
Astfel, la Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri TIMIŞOARA:

SDN Arad:

contract subsecvent de servicii la Acordul Cadru din 2008 pentru întreţinere multianuală vară-iarnă (pe perioada 20.10.2012 – 28.12.2012): contract semnat cu asocierea SC Pas Trans Company SRL – SC Construct Mod SRL – Magyar Kozut Kht, în valoare de 3.912.383,80 lei fără TVA şi contract servicii întreţinere curentă iarnă 2012 – 2013 (pe perioada 29.12.2012 - 31.03.2013): contract semnat cu SC Selina SRL, în valoare de 6.585.446,38 lei fără TVA;
Utilaje /Nr. utilaje conform contract/Nr. utilaje existente în baze conf. contract/Nr. utilaje proprii
Unimog-21/4/0
ATB-27/17/0
Autofreză -2/1/0
Buldoexcavator-9/8/0
Încărcător-7/6/0
Remorcher-1/0/0
LEA-4/4/3
Macara-1/0/0
Autogreder-1/0/0
Total-73/40/3

SDN Caransebeş:

contract servicii întreţinere curentă iarnă 2012 (pe perioada 19.11.2012 – 28.12.2012): contract semnat cu SC Office Construct SRL, în valoare de 2.254.200,04 lei fără TVA şi contract servicii întreţinere curentă iarnă 2012 – 2013 (pt perioada 29.12.2012 – 31.03.2013): contract semnat cu SC Office Construct SRL, în valoare de 5.770.191,45 lei fără TVA;
Utilaje /Nr. utilaje conform contract/Nr. utilaje existente în baze conf. contract/Nr. utilaje proprii
Unimog-17/13/0
ATB-17/16/0
Autofreză -2/0/0
Buldoexcavator-7/7/0
Încărcător-8/8/0
Remorcher-1/0/0
LEA-6/5/3
Macara-1/0/0
Autogreder-1/0/0
Total-60/49/3

SDN Deva:

contract subsecvent de servicii la Acordul Cadru din 2008 pentru întreţinere multianuală vară-iarnă: contract semnat cu asocierea SC Pas Trans Company - SC Construct Mod SRL - Magyar Kozut KHT, contract subsecvent de servicii la Acordul Cadru din 2008 pentru întreţinere multianuală vară-iarnă 7.194.430,90 lei fără TVA;
Utilaje/Nr. utilaje conform contract/Nr. utilaje existente în baze conf. contract/Nr. utilaje proprii
Unimog - 19/11/0
ATB - 25/19/0
Autofreză - 2/0/0
Buldoexcavator - 7/7/0
Încărcător - 7/5/0
Remorcher - 1/0/0
LEA - 5/5/2
Macara - 1/0/0
Autogreder - 1/0/0
Total - 68/47/2

SDN Orşova:

contract semnat cu asocierea SC Corporate Management Solution SRL – SC XS Sud Company SRL, în valoare de 8.013.283,42 lei fără TVA;
Utilaje /Nr. utilaje existente în baze/Nr. utilaje proprii
Unimog - 19/14/0
ATB - 20/20/0
Autofreză  - 2/1/0
Buldoexcavator - 6/6/0
Încărcător-9/7/0
Remorcher-1/0/0
LEA-6/6/3
Macara-1/0/0
Autogreder-1/0/0
Total-65/54/3

SDN Timişoara:

contract reziliat, în derulare procedură de negociere;
Utilajele enumerate în tabel la rubrica Nr. utilaje existente în baze au fost comandate de la terţi până la finalizarea procedurii de re-atribuire a contractului
Utilaje /Nr. utilaje conform contract/Nr. utilaje existente în baze/Nr. utilaje proprii
Unimog-6/0
ATB-28/0
Autofreză -2/0
Buldoexcavator-8/0
Încărcător-7/0
Remorcher  - 0/0
LEA - 7/3
Macara - 0/0
Autogreder - 0/0
Total - 58/3

Autostrăzi:

contract semnat cu asocierea CCCF Drumuri şi Poduri Timişoara SRL – SC Gecor SRL, în valoare de 6.363.287,95 lei fără TVA.
Secţia/Utilaje/Nr. utilaje conform contract/Nr. utilaje existente în baze conf. contract/Nr. utilaje proprii
Unimog - 8/2/0
ATB - 16/14/0
Autofreză - 2/0/0
Buldoexcavator - 4/1/0
Încărcător - 6/2/0
Remorcher - 1/0/0
LEA - 4/4/0
Macara - 1/0/0
Autogreder - 1/1/0
Total - 43/24/0
Conform Caietelor de Sarcini, atribuţiile contractorilor sunt, în principal:
- Prestatorul este pe deplin responsabil pentru prestarea serviciilor în conformitate cu propunerea sa tehnică, pe toata perioada de derulare a contractului. Totodata, este răspunzator atât de siguranţa tuturor operaţiunilor şi metodelor de prestare utilizate, cât şi de calificarea personalului folosit pe toata perioada contractului. Prestatorul are obligatia de a supraveghea efectuarea serviciilor cerute;
- Prestatorul are obligatia de a presta activitatea de deszapezire a drumurilor nationale in conformitate cu prevederile „Normativului privind prevenirea si combaterea inzapezirii drumurilor publice” - indicativ AND nr. 525-2011, descrisa pe larg in caietul de sarcini;
- Prestatorul are obligatia de a desfasura activitatile necesare indeplinirii obiectului prezentului contract in intervalele de timp maxime admise. Intervalele de timp maxime admise pentru interventiile mentionate la alin. (1) pot fi depasite numai în cazuri exceptionale ( ex. Caderi masive de zapada, viscol puternic,polei generalizat, etc.);
Prestatorul are obligatia de a presta activitati de informare privind starea drumurilor inconformitate cu prevederile Normativului privind prevenirea si combaterea inzapezirii drumurilor publice - ind. AND 525 – 2011 Anexa 3), precum si Ordinului M.T. privind functionarea Comandamentului Central de Iarna;
- Prestatorul va informa si va lua masuri de eliminare a unor pericole pentru siguranta circulatiei. Prestatorul are obligatia de a consemna informatiile prevazute la prezentul alineat intr-un “Jurnal de activitate pe timp de iarna”;
- Prestatorul are obligatia de a asigura urmatoarele dotari necesare obligatorii ale autoutilajelor care participa la activitatea de deszapezire, in conformitate cu prevederile „Normativului privind prevenirea si combaterea înzapezirii drumurilor publice“ – indicativ AND nr. 525-2011: autovehiculele de insotire si utilajele de deszapezire vor fi dotate cu GPS (pentru monitorizare si evidenta activitatii) si cu softul aferent, cu obligativitatea ca Achizitorul sa aiba acces la acesta, (fisa lunara, pe zile, cuprinzand orele de functionare;
fisa lunara, pe zile, cuprinzand traseele parcurse);
- Prestatorul are obligatia de a urmari si de a verifica permanent starea de functionare a autovehiculelor, utilajelor si echipamentelor furnizate prin contract;
- Prestatorul are obligatia de a repara autoutilajele defecte cu altele cu aceleasi caracteristici tehnice in termen de 8 ore de la constatarea defectiunii de catre Achizitor.
- Prestatorul are obligatia de a asigura achizitia de nisip, zgura si clorura de calciu, inclusiv transportul in baze, cat si transportul sarii la bazele de deszapezire. Prestatorul va asigura transportul zapezii care nu se poate înlatura prin actiunea mecanizata, în locuri speciale indicate de catre Achizitor;
- Prestatorul are obligatia de a ridica auto-utilajele de la locatiile Achizitorului în termen de 48 de ore de la data solicitarii Achizitorului;
- Prestatorul are obligatia de a respecta cu strictete comenzile emise de catre Achizitor, privind numarul de auto-utilaje, data si ora intrarii in baze, cu mentiunea ca se va respecta un interval de maxim 24 ore de la emiterea comenzii si pana la intrarea in baza;
- Prestatorul are obligatia de a prezenta utilajele la sectii sau districte, conform ordinului de intrare in baze;
- Prestatorul are obligatia de a respecta termenul de incepere a activitatii de transport materiale antiderapante si antiaglomerante (in cazul in care aprovizionarea acestor materiale se va face de catre Achizitor, dar cu transportul asigurat in baza contractului de lucrari de intretinere curenta pe timp de iarna) care trebuie sa fie de maxim 24 ore de la comunicarea scrisa si transmisa prin fax de catre Achizitor;
- Prestatorul poarta toata raspunderea pe durata de îndeplinire a contractului, pentru eventualele accidente, pagube sau efecte negative ca urmare a nerespectarii prevederilor din “Normativul privind prevenirea si combaterea inzapezirii drumurilor publice “ – indicativ AND nr. 525-2011.

De asemenea, CNADNR precizează că pentru asigurarea circulatiei rutiere în perioada de iarnă în conformitate cu “Normativul privind prevenirea si combaterea înzăpezirii drumurilor publice Ind. AND525/2011, administratorul drumurilor publice  stabileşte  următoarele masuri: măsuri pregătitoare (punerea in ordine  a drumurilor si podurilor, montarea panourilor parazapezi, pregatirea bazelor de deszapezire, incheierea contractelor de deszapezire incheierea contractului cu ANM pentru furnizarea informatiilor meteo, etc.); măsuri de prevenire a poleiului  şi înzapezirii (prevenirea înzăpezirii drumurilor publice se realizează prin patrularea cu autoutilaje, etc.); măsuri de deszapezire (acţiunea de deszăpezire  se desfăşoară ţinând  seama de încadrarea  drumurilor publice pe niveluri de intervenţie  în timpul iernii).

CNADNR-SA are în administrare o reţea de drumuri nationale si autostrazi de 18.440,735 km echivalenti ( 1 km echiv=7000 mp), repartizati pe nivele de interventie, dupa cum urmeaza:
- nivelul I de viabilitate = 12.768,090 km echiv (autostrazile, drumurile publice cu 4 benzi de circulaţie, drumurile publice cu 2 benzi de circulaţie);
- nivelul II de viabilitate = 4.972,036 km echiv (restul drumurilor naţionale care fac parte din clasa tehnică III şi drumurile judeţene care asigură legatura cu centrele de comună);
- nivelul III de viabilitate = 506,578 km echiv (Restul drumurilor publice care trebuiesc menţinute în stare de viabilitate);
- nivelul IV de  viabilitate = 194,031  km echiv (sectoarele de drumuri publice cu trafic redus de vehicule).     
Criteriile  de incadrare  si clasificare  pe niveluri de viabilitate  si interventie  sunt clasa tehnica  a acestora  corelata cu importanta  economica , administrativa, si sociala a fiecarui drum.

În contextul celor menţionate mai sus, conform Normativului privind prevenirea si combaterea înzăpezirii drumurilor publice Ind. AND525/2011, caracteristicile generale şi intervalele de timp maxim necesare interventiilor pe drumurile naţionale, pentru fiecare nivel de intervenţie sunt conform Foto

 
 
 
 

Tu ce parere ai ?


 

Ti-a placut articolul?

Daca informatia ti s-a parut interesanta, distribuie link-ul si prietenilor.