Ce trebuie sa faca Timisoara pentru a ajunge Capitala Culturala Europeana?(5)

Scris de Alex Neagoe | Publicat in 12.07.2013 16:53 | Publicat in LOCAL | Tipareste pagina

Comunicarea privind Capitala culturală europeană trebuie să aibă un impact puternic şi să fie clară. În trecut, legătura cu Uniunea Europeană lipsea, deseori, complet, iar în general, dimensiunea europeană nu era foarte prezentă. Cu toate acestea, este important să se reamintească faptul că titlul este o iniţiativă oficială a Uniunii Europene, dimensiunea europeană este unul din criteriile de selecţie de bază, desemnarea este făcută, de fapt, de Consiliul Uniunii europene, iar Comisia Europeană acordă sprijin financiar dacă sunt îndeplinite condiţiile necesare.
Prin urmare, este esenţială garantarea unei comunicării clare în privinţa titlului. În acest context, sunt importante două elemente, şi anume sigla CCE şi dimensiunea europeană a evenimentului.
5.1. Sigla CCE
-Oraşele folosesc denumirea de Capitală culturală europeană şi deţin titlul în cauză numai după ce au fost desemnate în mod oficial ca atare de către Consiliul Uniunii Europene.
Înaintea de a fi desemnate, ele menţionează termenul de „oraş candidat” în orice material informativ. Este importantă utilizarea termenului „european” în toate referinţele la titlu pentru a evita pierderea din vedere a dimensiunii europene.
Oraşele desemnate folosesc titlul corect în orice material informativ, sub forma grafică ataşată în anexa F. Adoptarea titlului, de exemplu, de către oraşele vecine sau de regiunea limitrofă în scopuri proprii nu este permisă.
În paralel, oraşele îşi pot crea propria siglă pentru eveniment (folosind titlul corect şi apelativul „oraş candidat” înainte de a fi desemnate), cu condiţia ca sigla să nu împiedice vizibilitatea formei grafice oficiale a siglei CCE.
5.2. Dimensiunea europeană a evenimentului
Trebuie depuse eforturi maxime pentru sublinierea dimensiunii europene a evenimentului. Pe lângă activităţile culturale care fac parte din programul anului, există o serie de alte modalităţi de a mări vizibilitatea dimensiunii europene, inclusiv a Uniunii Europene. Lista următoare oferă câteva exemple.
Ceremonii de deschidere şi de închidere: multe dintre capitale au momente de transmitere a titlului în cadrul ceremoniilor de deschidere şi închidere, cu oraşele din anul anterior/următor.
• Dezbateri pe teme europene: oraşele pot planifica reuniuni pentru a discuta teme culturale europene sau a aborda alte subiecte legate de UE, cu implicarea unor înalţi reprezentanţi ai UE. Reuniunile de această natură ar trebui organizate cu mult timp în avans şi, de preferinţă, ar trebui să implice Comisia Europeană încă din faza iniţială. O bună ocazie pentru astfel de evenimente ar fi 9 mai, care este ziua Europei, iar dezbaterile ar putea fi însoţite de expoziţii şi spectacole.
• Mass-media: capitalele ar trebui să încurajeze acoperirea evenimentului în mass-media locală, naţională şi europeană, de exemplu, prin difuzarea evenimentului la
televiziune, atât pe teritoriul naţional, cât şi în afara statului membru.
• Şcoli: şcolile din oraş ar putea fi implicate în activităţi pe teme europene (împreună cu şcoli din cealaltă Capitală a anului, de exemplu), cu sprijinul posibil al programelor europene (Comenius).
• Universităţi: universităţile Capitalelor ar putea invita studenţii participanţi la programul Erasmus să-şi împărtăşească experienţa cu alţi studenţi şi tineri.

Ce trebuie sa faca Timisoara pentru a ajunge Capitala Culturala Europeana?

Ghid pentru oraşele candidate la titlul de Capitală culturală europeană

II. Etapa de monitorizare: de la desemnare la eveniment

III. Obiectivele şi criteriile evenimentului

IV. Cheile succesului

VI. Cofinanţarea comunitară a evenimentului

VII. Evaluarea evenimentului

 
 

Tu ce parere ai ?


 

Ti-a placut articolul?

Daca informatia ti s-a parut interesanta, distribuie link-ul si prietenilor.