Cea mai buna piesa a anului 2017 la Concursul National de Dramaturgie de la TIMISOARA

Scris de Alex Neagoe | Publicat in 11.12.2017 13:21 | Publicat in LOCAL | Tipareste pagina

Concursul Naţional de Dramaturgie – ediţia 2017 are un caştigator.
Dupa o deliberare stransa, juriul a decis ca textul care va purta titulatura de cea mai buna piesa a anului 2017 este Cercurile increderii  de Radu Popescu.
Juriul Concursului Naţional de Dramaturgie a fost alcatuit din prof. univ. dr. Nicolae Mandea (rectorul Universitaţii Naţionale de Arta Teatrala şi Cinematografica, preşedintele juriului), dramaturgul şi teatrologul Mihaela Michailov, actriţa Claudia Ieremia, criticul de teatru Ion Cocora şi teatrologul Dan Marius Zarafescu.

Tema propusa participanţilor la aceasta ediţie a CND, concurs organizat de Teatrul Naţional din Timişoara incepand cu anul 2005, a fost IDENTITATEA.
Formatul ediţiei CND2017 a fost inovator.
Astfel, prima etapa a presupus transmiterea de catre concurenţi a unui sinopsis cu prezentarea subiectului şi a unui fragment de text dramatic.
Din cele 40 de propuneri, juriul a selectat urmatoarele proiecte: Cercurile increderii de Radu Popescu, Brent de Adrian Jivan, Ana de hartie de Crista Bilciu, Act de identitate: TU. EU suntem NOI... de Edith Negulici şi Ultima iubire a lui Cezar de Horia Garbea (text retras ulterior din concurs).
Acestea au fost dezvoltate in ateliere de dramaturgie in cadrul FEST-FDR2017, la care au participat autorii impreuna cu regizori şi actori profesionişti.
In urma atelierelor, dramaturgii au avut libertatea de a dezvolta piesele finale.
In luna noiembrie, acestea au fost prezentate in lectura publica, in coordonarea regizorilor Mihaela Lichiardopol (Cercurile increderii), Ion-Ardeal Ieremia (Brent), Ştefan Iordanescu (Ana de hartie) şi Sabin Popescu (Act de identitate: TU. EU suntem NOI...) şi lectura actorilor Teatrului Naţional.
In procesul de jurizare, cei cinci membri au apreciat parcursul proiectelor de la idee la text şi, ulterior, parcursul pieselor de la literatura la text dramatic.
Deşi, aşa cum au ţinut juraţii sa sublinieze, intre cele patru texte finaliste a fost o competiţie puternica, toate avand reale calitaţi dramaturgice şi un foarte mare potenţial pentru scena, Cercurile increderii a fost piesa care, in lucrul cu actorii, a susţinut şi a dezvoltat cel mai bine din punct de vedere scenic temele şi forma abordata, acesta fiind un indicator determinant in stabilirea textului caştigator.

Argumentele juriului pentru alegerea piesei semnate de Radu Popescu s-au referit la contextul dramatic bine construit, la personajele bine conturate şi la situaţiile create, atat veridice, cat şi comice, precum şi la subiectul ales de autor din universul adolescenţilor:  „Ceea ce textul pune in discuţie sunt mai ales opţiuni, decizii de viaţa, motivaţii specifice tinerilor şi adulţilor in procesul educaţional, in procesul de maturizare, in gasirea unei cai de inserare in ţesutul social. Piesa Cercurile increderii  construieşte o imagine vie şi ataşanta a unei varste a iniţierii şi a accesului spre definirea identitaţii, a conturarii personalitaţii şi a confruntarii cu realitaţi care ar trebui schimbate. Prin subiectul abordat şi prin adresabilitatea temei dezvoltate, autorul a raspuns astfel cerinţei acestei ediţii de concurs de a aborda dramaturgic conceptul de  IDENTITATE printr-o realizare artistica valoroasa”, a precizat preşedintele juriului, Nicolae Mandea, in argumentarea deciziei.
Textul Cercurile increderii de Radu Popescu va fi prelucrat in continuare in dimensiunea practicii de scena, proiectul urmand sa fie finalizat in anul 2018 printr-un eveniment teatral produs de Teatrul Naţional din Timişoara.

 
 

Tu ce parere ai ?


 

Ti-a placut articolul?

Daca informatia ti s-a parut interesanta, distribuie link-ul si prietenilor.