CNADNR i-a raspuns primarului Timisoarei. Vezi ce spune de CENTURA orasului

Scris de Alex Neagoe | Publicat in 26.09.2016 14:22 | Publicat in LOCAL | Tipareste pagina

„Stimate domnule primar,

Conform proiectelor prevazute in Masterplan, CNADNR SA are ca obiectiv realizarea variantei de ocolire Timisoara Sud.

In prezent, municipiul Timisoara beneficiaza de varianta de ocolire nord si autostrada. Varianta de Ocolire Timisoara Sud va fi  tronsonul care va completa varianta de ocolire a Timisoarei intre piciorul rampei sud al podului peste canalul Bega si nodul rutier pe DN 6 la km 549+076 de unde se desprinde Varianta de Nord existenta.

Asa cum este prevazut in Master Planul General de Transport, se estimeaza ca lucrarile vor demara in perioada 2017-2018. Astfel, tinand cont de necesitatea revizuirii documentatiilor de proiectare si obtinerea Autorizatiei de Construire, cat si de finalizarea procedurilor de expropriere, estimam ca lansarea licitatiei pentru executie va avea loc in semestrul II al anului 2017.

In aceasta etapa, este necesara revizuirea din punct de vedere tehnic si actualizarea din punct de vedere economic a documentatiilor utile pentru emiterea Hotararii de Guvern privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici si indeplinirea cerintelor Comisiei Europene in vederea obtinerii fondurilor care servesc realizarii acestui obiectiv.

In prezent este in analiza documentatia existenta in vederea identificarii studiilor necesare a fi revizuite pentru a fi adaptate la noile normative/reglementari/STAS-uri (Studiu de Trafic, Analiza Cost Beneficiu, evaluarea de impact asupra sigurantei rutiere si auditul de siguranta rutiera, etc.), in vederea promovarii spre executie a obiectivului in cel mai scurt timp.

In cadrul contractului de servicii de proiectare "Asistenta tehnica pentru elaborarea studiului de fezabilitate, proiectului tehnic, detaliilor de executie si documentatia de atribuire pentru variantele de ocolire Timişoara Sud" au fost elaborate Studiul de Fezabilitate, Proiectului Tehnic, cu Detalii de Executie si Documentatia de atribuire.

Precizam faptul ca acest contract de servicii a fost finalizat in anul 2011 in conformitate cu prevederile legale si normele tehnice ce erau in vigoare la momentul respectiv.

Principalele considerente care conduc spre necesitatea revizuirii Studiului de Fezabilitate si a Proiectului Tehnic existent, sunt urmatoarele:
·         Este necesara verificarea si adaptarea structurilor la noile cerinte prevazute de Normativul privind documentatiile geotehnice pentru constructii NP 074 revizuit  in anul 2014;
·         Este necesara verificarea si adaptarea structurilor la noile cerinte prevazute de Codului de proiectare seismica P 100 revizuit in anul 2013;
·         Este necesara verificarea si adaptarea structurii rutiere la prevederile Normativului AND 605 privind proiectarea si punerea in opera a mixturilor asfaltice revizuit in anul 2014;
·         Este necesara verificarea si adaptarea structurii rutiere la traficul recenzat in anul 2015;
·         Este necesara revizuirea Devizului general - intocmit in baza  noilor listelor de cantitati ce vor rezulta in urma revizuirii si adaptarii proiectului, a revizuirii preturilor unitare 2016;
·         Eventualele modificari ale traseului existent in conformitate cu situatia actuala din teren.

Mentionam faptul ca prin cuprinderea obiectivului in perioada de finantare 2014 - 2020 (POIM), sursa de finantare pentru acest obiectiv este securizata (asigurata).
Contractarea acesteia este rezultatul elaborarii aplicatiei de finantare, a depunerii la Ministerul Fondurilor Europene, ulterior aprobarii acesteia fiind semnat contractul de finantare.

In ceea ce priveste valoarea totala a acestui obiectiv, va aducem la cunostinta faptul ca in conformitate cu avizul CTE-MTI nr. 116/125 din data de 19.11.2012 valoarea totala a investitiei este de 521.787.000 lei cu TVA, reprezentand costurile aferente executiei lucrarilor, achizitiei terenurilor necesare, serviciilor de consultanta, asistenta tehnica si proiectare, protectia mediului si asigurarea utilitatilor necesare proiectului.

Subliniem faptul ca aceasta valoare este estimativa, valoarea finala va fi cunoscuta la momentul finalizarii procedurilor de achizitie publica si semnarea contractelor cu societatile comerciale declarate castigatoare.

Varianta de Ocolire Timisoara Sud, pe langa beneficiile locale, are ca principala atributie fluidizarea traficului intern si international care intra in tara prin Stamora Moravita, se desfasoara pe DN 59, ajunge in zona Timisoara si se indreapta catre centrul tarii pe DN 6 sau pe Autostrada Arad – Timisoara – Lugoj.”

CNADNR

 
 

Tu ce parere ai ?


 

Ti-a placut articolul?

Daca informatia ti s-a parut interesanta, distribuie link-ul si prietenilor.