Corporatiile, pumnii in gura si robotii lor

Scris de Alex Neagoe | Publicat in 13.08.2013 21:22 | Publicat in LOCAL | Tipareste pagina

Aici sunt opiniile dvs

Ana Stefanescu: Corporatiile, pumnii in gura si robotii lor

Vi s-a intamplat sa aveti nevoie de suport in ceea ce priveste blocarea unui cont de internet banking? 

Ati vrut sa adresati o anumita intrebare privind o factura sau o plata?
Ati avut vreo problema de nefunctionare a unui sistem (internet, TV, telefon)?
Sau, Doamne fereste. o reclamatie facuta la care sa asteptati un raspuns?
In asa zisa lume moderna in care traim, tot ce am enumerat eu mai sus se intampla prin call-center-uri.
La prima vedere este ceva frumos, elegant, modern si care da senzatia de buna organizare interna a companiei respective.
Mai ales cand pe site vezi poza unei doamne dragute cu casti la urechi…
Mirajul se opreste aici!
Daca ai nenorocul sa fii nevoit sa suni, vei intampina numeroase probleme.
Fara a avea pretentia ca le-as fi depistat pe toate o sa enumar cateva:
Numerele de tel-verde nu functioneaza.
La numarul/numerele alternative pe banii tai asculti un mesaj promotional care lauda extraordinarele servicii oferite de compania respectiva.
...stai multe, multe minute, ascultand vocea draguta a unui robot.
Dupa ce, in sfarsit, a ridicat telefonul un operator, constati destul de repede ca ai dat de alti roboti- problemele nu sunt rezolvabile, optiuni nu exista, dar esti sfatuit sa trimiti un e-mail...
Daca cumva esti suficient de naiv, asa cum sunt si eu, trimiti si mail-ul…
Raspunsul in schimb nu va veni niciodata...
Concluzia - serviciile lor nu functioneaza si nervii tai sunt solicitati la maxim.
Lucrurile se intampla asa deoarece companiile pentru a rezista pe piata au nevoie de profit.
Profitul se obtine fie prin cresterea vanzarilor, fie prin scaderea cheltuielilor.
Cresterea vanzarilor este mai dificila in conditii concurentiale, dar nu numai.
Birocratia interna in crestere exponentiala si incompetenta managerilor companiilor mari fac ca dezvoltarea pietelor lor sa nu fie conform asteptarilor actionarilor.
Singura cale de iesire din impas este reducerea cheltuielilor.
Asa s-au nascut call-center-urile, shared-service center-urile si alte gaselnite corporatiste foarte la moda.
Faptul ca, astfel, companiile vor obtine profituri mai mari este o iluzie sau cel mult profiturile mari se vor obtine pe termen scurt.
Pe termen lung, aceste practici vor genera probleme din ce in ce mai mari, deoarece sursa profitului lor – clientii – sunt din ce in ce mai nemultumiti.
Din fericire pentru ei si din nefericire pentru noi, toate corporatiile procedeaza la fel si nu prea ai de unde alege altceva.
Dar cum nimic nu este etern nici acest lucru nu va dura..
Depinde de fiecare dintre noi daca acceptam sau nu pumnii in gura.

 
 

Tu ce parere ai ?


 

Ti-a placut articolul?

Daca informatia ti s-a parut interesanta, distribuie link-ul si prietenilor.