Criza de piatra cubica in Piata Unirii! Mai multe strazi din Timisoara vor fi sacrificate...

Scris de Alex Neagoe | Publicat in 21.09.2015 20:13 | Publicat in LOCAL | Tipareste pagina

Biroul Drumuri si Poduri de la Primaria Timişoara are cuprins in programul de investitii pe anul 2015 şi obiectivul de investitii ,,Modernizarea strazilor din piatra cubica din municipiul Timisoara”.
Obiectivul de investitii se refera la strazile din municipiul Timisoara a caror imbracaminte este realizata din pavaje de piatra cubica, si anume: Str. Arges delimitata de str. Mitropolit Varlaam si str. Cluj, Str. Dr. Ioan Muresan pe sectorul cuprins intre str. Salcamilor si str. Drubeta, Str. Ludwig von Beethoven pe sectorul cuprins intre blv. C.D. Loga si blv. Mihai Eminescu, Str. Mitropolit Varlaam tronson cuprins intre str. Aurel Candea si str. 1 Decembrie, Str. Putna delimitata de str. Ion Vidu si str. Mitropolit Varlaam, str. Remus delimitata de str. Brasov si str. Romulus, str. Sfanta Rozalia tronson cuprins intre str. Remus si blv. Mihai Viteazul, str. Sorin Titel delimitata de blv. Victor Babes si str. Protopop Ghe. Dragomir, str. Toplita delimitata de Cal. Circumvalatiunii si str. Fagaras, str. Virgil Madgearu cuprins intre blv. Mihai Viteazul si str. Filaret Barbu, str. Bela Bartok tronson cuprins intre blv. Victor Babes si str. Arges, str. Filaret Barbu delimitata de str. Sfanta Rozalia si str. Brasov, str. Arcidava pe sectorul cuprins in jurul Parcului Arcidava pana in strazile Mures si Ulpia Traiana, str. Romulus tronson cuprins intre str. Ghe. Doja si str. Sfanta Rozalia.

Starea tehnica a acestor strazi este necorespunzatoare desfasurarii circulatiei auto in conditii optime de siguranta si confort, prezentand urmatoarele defectiuni: Denivelari pronuntate ale suprafetei de rulare; Rotunjirea pavelelor prin uzura; Pavele infundate si/sau sparte; Suprafete slefuite , care devin foarte lunecoase cand cad precipitatii; Stabilitate redusa a elementelor pavajului; Decolmatarea rosturilor, defectiune ce favorizeaza infiltrarea apei printre pavele, ducand la inmuierea terenului de fundare, ce are ca efect reducerea capacitatii portante.
Totodata multe din bordurile de incadrare a carosabilului lipsesc sau sunt deteriorate, gurile de scurgere si caminele de vizitare se afla sub cota carosabilului.
Toate defectiunile fac dificila desfasurarea circulatiei rutiere in conditii normale de siguranta si confort.
Pe multe dintre strazi, trotuarele sunt intr-o stare avansata de degradare, ingreunand circulatia pietonilor din zona, nu exista piste pentru biciclisti, iar zonele verzi sunt neamenajate.
Avand in vedere cele de mai sus, necesitatea si oportunitatea asfaltarii strazilor pavate cu piatra cubica rezulta din caracteristicile tehnice si de exploatare ale strazilor din pavaj, necorespunzatoare desfasurarii circulatiei in conditii optime de siguranta si confort.
La cele mai sus mentionate se adauga si necesitatea asigurarii unei cantitati de minimum 4.500 mp de piatra cubica pentru realizarea proiectului european „Reabilitarea spatiilor publice din centrul istoric al municipiului Timisoara”.
Proiectul prevede reabilitarea infrastructurii rutiere, ceea ce presupune realizarea pavimentului din Piata Unirii in concordanta cu caracterul istoric al zonei, adica refacerea pavajului cu piatra naturala.

Proiectul fiind in curs de implementare, s-a constatat faptul ca piatra existenta nu mai corespunde nici calitativ si nici din punct de vedere al dimensiunilor, motiv pentru care este necesara asigurarea de piatra cubica pentru o suprafata de 4.500 mp.
Acest lucru se poate realiza prin folosirea pavelelor nedegradate de pe strazile care in prezent sunt realizate cu piatra cubica, ceea ce conduce la necesitatea repararii acestora, prin aplicarea unei imbracaminti bituminoase pe un sistem rutier adecvat.

Valoarea totala a investitiei ,,Modernizarea strazilor din piatra cubica din municipiul Timisoara” este estimata, conform devizului general al investitiei, la 14.595.612 lei (inclusiv TVA), respectiv 3.299.562 Euro.
Durata de realizare pentru executia lucrarilor proiectate, pentru o lungime de 3284 de metri de strada şi pentru 29.653 de metri patraţi de strada plus parcari, este estimata la 9 luni.

 
 
 
 

Tu ce parere ai ?


 

Ti-a placut articolul?

Daca informatia ti s-a parut interesanta, distribuie link-ul si prietenilor.