Cum a ajuns Timisoara la fier vechi, pe mana turcilor?

Scris de Alex Neagoe | Publicat in 17.01.2014 18:46 | Publicat in LOCAL | Tipareste pagina

La inceputul anului 1990, flota maritima de transport a Romaniei detinea 288 nave: 188 cargouri de marfuri generale, 12 tancuri petroliere, 70 mineraliere şi 18 nave specializate.
Conform specialistilor englezi, flota Romaniei era a 4-a din lume la acea data, potrivit altor clasamente si opinii, flota romaneasca era a 9-a sau a 10-a din lume.
In functie de anii de vechime, 30 de nave erau sub 5 ani, 69 nave intre  5 – 10 ani, 91 nave intre 10 – 15 ani, 44 nave intre 15 – 20 ani şi 54 nave peste 20 ani.
Pe atunci, flota maritima de transport era administrata de Intreprinderea de Exploatare a Flotei Maritime (I.E.F.M.) Navrom Constanta – 275 nave si Intreprinderea de Comert Exterior (I.C.E.) Navlomar Bucuresti – 11 nave, precum si compania mixta Roliship – 2 nave (la care 51% din actiuni erau detinute de Navrom).

A existat şi o nava Timişoara, tip de nava de marfa, construita in 1961, la Şantierul Naval Galaţi, al carei proprietar a fost evident Navrom.
Datele tehnice: Grt. 3.090, NRT. 2.086, tdw. 4.400, lungimea peste tot 98.30 mt., Laţime 13,92 mt., Motor Sulzer Bros Ltd., 2.500 CP., viteza de 12.5 kN.
Nava Timişoara şi-a incheiat existenţa in 1990.
Cu o vechime de 29 de ani, nava a fost trimisa la turci, pentru fier vechi, unde a şi fost dezmembrata in oraşul Aliaga, situat la aproximativ 50 km la nord de Izmir.

 
 
 
 

Tu ce parere ai ?


 

Ti-a placut articolul?

Daca informatia ti s-a parut interesanta, distribuie link-ul si prietenilor.