DRUM JUDETEAN de 4 benzi prin DUMBRAVITA, pana la AUTOSTRADA A1. Se vor reloca 208 stalpi de electrificare a LINIEI de TROLEIBUZ!...

Scris de Alex Neagoe | Publicat in 06.03.2018 16:40 | Publicat in LOCAL | Tipareste pagina

Drumul judeţean ce leaga Timişoara de Autostrada A1, prin Dumbraviţa, va fi modernizat şi largit la 4 benzi cu finanţare europeana prin Regio-Programul Operaţional Regional 2014-2020.

Consiliul Judeţean Timiş şi Agenţia pentru Dezvoltare Regionala Vest (ADR Vest) au semnat contractul pentru proiectul „Modernizarea  DJ 691: largirea la 4 benzi a sectorului Km 2+725 (sens giratoriu) - Centura Timişoara şi Centura Timişoara – Autostrada A1 (Km 12+975)”, dupa ce la sfarşitul anului 2015 a fost inaugurata linia de troleibuz dintre Timişoara şi Dumbraviţa...

Semnatarii contractului au fost Calin-Ionel DOBRA – preşedintele Consiliului Judeţean Timiş, beneficiarul finanţarii acordate pentru acest proiect - şi Sorin MAXIM – directorul general al Agenţiei pentru Dezvoltare Regionala Vest (ADR Vest), Organismul Intermediar pentru Programul Operaţional Regional la nivelul Regiunii Vest.

Proiectul pentru care a fost semnat contractul de finanţare vizeaza modernizarea drumului judeţean 691, care face legatura intre Timişoara şi Autostrada A1, prin localitatea Dumbraviţa.
Acesta va fi largit la 4 benzi de circulatie, cu pastrarea traseului actual.
Implementarea acestuia se va face pe parcursul a 56 de luni.

Cei 10,25 kilometri de drum judeţean modernizat in cadrul acestui proiect vor deservi minim 350.000 de locuitori.
Pe langa modernizarea traseului de drum, proiectul vizeaza reabilitarea trecerii de cale ferata din Giarmata, realizarea a 6 sensuri giratorii noi şi reamenajarea a inca 6, montarea a 181 de indicatoare de circulaţie, a 11 borne kilometrice, relocarea a 12 staţii pentru mijloacele de transport şi construirea unui refugiu auto.

Proiectul „Modernizarea  DJ 691: largirea la 4 benzi a sectorului Km 2+725 (sens giratoriu) - Centura Timişoara şi Centura Timişoara – Autostrada A1 (Km 12+975)” are o valoare totala de 17,27 milioane euro din care, finanţarea nerambursabila este de 14,29 milioane euro, iar contribuţia beneficiarului este de 2,98 milioane euro (la cursul Inforeuro de 4,6513 lei/euro).
Cofinanţarea acestui proiect este asigurata prin Regio-Programul Operaţional Regional 2014-2020 – prioritatea de investiţii 6.1 „Stimularea mobilitaţii regionale prin conectarea nodurilor secundare şi terţiare la infrastructura TEN-T, inclusiv a nodurilor multimodale”.

Pana in prezent, in cadrul prioritaţii de investiţii 6.1, in Regiunea Vest au fost contractate 7 proiecte avand o valoare a finanţarii nerambursabile de 98,98 milioane euro.

Proiectul propune modernizarea DJ 691 prin largirea la 4 benzi pe doua tronsoane astfel: tronsonul I: in lungime de 3815,5 m, de la km 2+725m pana la km 6+540,5 m( de la sensul giratoriu de la iesirea din Timisoara pana la soseaua de centura a Timisoarei) si tronsonul II in lungime de 6375 m,  de la km 6+600 pana la  km 12+975 şi are o lungime de 6,375 km: ( de la soseaua de centura Timisoara pana la Autostrada A1).

Tronsonul I propus spre largirea  are o laţime de  6,50 m, cu 2 benzi de circulaţie de 3,00 m şi benzi de incadrare 2 x 0,25 m, respectiv 3 benzi de circulatie in zone de intersectie unde exista o banda suplimentara pentru viraj la stȃnga, platforma ajungȃnd pȃna la 12,00 m latime, variabil de la o intersectie la alta.
Proiectul prevede relocarea unui numar de 208 stalpi de electrificare a liniei de troleibuz din numarul total de 287 stalpi.
Se vor realiza trotuare pe ambele parti ale drumului judetean, cu o latime de 1,5 m.
Organizarea de santier se va amenaja pe teren domeniu public al comunei Dumbravita.

Tronsonul II propus spre largire are doua benzi de circulaţie, o laţime a parţii carosabile de 6,0 m; platforma de 8,0 m şi acostamente 2 x 1,00 m (din care 2 x 0,25 m benzi de incadrare).
 Pe toata lungimea sectorului proiectat acostamentele vor fi balastate, cu grosimea medie de 70,0 cm.
  Colectarea apelor de suprafata de pe partea carosabila  si de pe acostamente  se va face prin panta profilului transversal.
 In lungul drumului apele pluviale se vor colecta in santurile existente, şanţurile proiectate si rigolele carosabile proiectate.
Au fost proiectate 5 sensuri giratorii.

Traseul pistelor pentru biciclete propuse spre amenajare are o lungime de 6 470 m. In prezent pistele pentru biciclete sunt inexistente.
Diatanta minima fata de locuinte este de 10 m.

 
 

Tu ce parere ai ?


 

Ti-a placut articolul?

Daca informatia ti s-a parut interesanta, distribuie link-ul si prietenilor.