EXCLUSIV / De ce arata jalnic Gara de Nord din Timisoara? Vezi ce spune CNCF CFR SA!...

Scris de Alex Neagoe | Publicat in 08.03.2014 12:51 | Publicat in LOCAL | Tipareste pagina

Timişoara Express a solicitat conducerii  Companiei Naţionale de Cai Ferate CFR S.A. un raspuns despre situaţia jalnica in care se afla Gara de Nord din Timişoara şi despre liniile de cale ferata care traverseaza oraşul, imparţindu-l in doua.
In primul rand, este vorba de cladirea Garii de Nord, care este neingrijita şi arata inca exact ca in urma cu 25 de ani. Cel puţin...

Pe de alta parte, cel puţin declarativ, Primaria municipiului Timişoara a incercat de mai multe ori in ultimii ani sa gaseasca o soluţie pentru a ”umaniza” imaginea precara pe care o are una dintre principalele porţi ale oraşului, Gara de Nord.
Prin anii 2005, chiar s-a realizat un proiect pentru o gara ultramoderna, care a prevazut şi eliminarea liniilor de cale ferata dintre Gara de Nord şi Gara de Est.
S-ar fi eliminat astfel şi problemele de estetica urbana, dar s-ar fi reuşit şi descongestionarea traficului rutier din municipiul Timişoara. Proiectul, bineinţeles, a fost uitat.

La nivel local, interesul manifestat la nivelul conducerii regionalei CFR se vede in starea deplorabila a Garii de Nord.
Exista un plan pentru infrastructura CFR din Timişoara şi pentru Gara de Nord?...

Catre
TIMISOARA EXPRESS

In ceea ce priveste modernizarea statiei CF Timisoara Nord va informam ca:

”Lucrarile de modernizare la statia CF Timisoara Nord au facut obiectul contractului semnat in data de 7 iunie 2005 cu firma POLDMIR Construction 1986 Ltd – Israel, in baza licitatiei internationale organizata dupa procedurile de achizitie BERD.
In data de 28 februarie 2008, Consiliul de Administratie al CNCF „CFR”-SA a aprobat rezilierea contractului, considerand ca firma POLDMIR:
# nu a respectat instructiunile cu privire la corectia, eliminarea si refacerea lucrarilor defectuoase;
# a subcontractat lucrari peste limita contractuala (30%);
# nu a respectat obligatiile impuse de legea romana de a pune la dispozitie documentatiile si certificatele solicitate de beneficiar.
Ca urmare a rezilierii contractului de executie lucrari, a aparut necesitatea relicitarii lucrarilor rest de executat aferente modernizarii statiei CF Timisoara.
In prezent, CNCF CFR S.A. cauta sa gaseasca o alta sursa de finantare deoarece imprumutul BERD a expirat si de asemenea trebuie elaborat proiectul tehnic pentru lucrari rest de executat.
Achizitia serviciului de elaborare „Proiect tehnic si documentatie de licitatie pentru rest de executat lucrari aferente obiectivului: Modernizarea spatiilor si eficientizarea activitatilor comerciale in Statia CF Timisoara” s-a facut prin negociere fara publicarea prealabila a unui anunt de participare cu S.C. ISPCF S.A. (proiectant initial).
In prezent, procedura de achizitie a serviciului de elaborare a proiectului tehnic privind restul lucrarilor de executat este in derulare urmand ca dupa finalizare si identificarea unei surse de finantare sa fie demarata procedura de achizitie publica a executiei de lucrari.
Prin contractul de lucrari ce va fi incheiat se urmareste, conform scopului initial declarat, finalizarea lucrarilor ce concura la minimizarea costurilor de intretinere si maximizarea oportunitatilor de obtinere venituri din chirii, respectiv inlocuirea in totalitate a instalatiilor electrice, termice si sanitare, amenajarea mezaninului aferent hol corp principal, amenajarea si finisarea tuturor spatiilor la nivel parter, amenajare peron principal, asigurare acces persoane cu mobilitate redusa prin amplasarea unui ascensor, inlocuire tamplarie, finisaje exterioare, etc.
Proiectantul a estimat valoarea lucrarilor ramase de executat la aproximativ 1.500.000 Euro.
CNCF „CFR”-SA va analiza prin intermediul Ministerului Transporturilor posibilitatea finantarii lucrarilor rest de executat in statia CF Timisoara din fondurile europene nerambursabile”.

Aşa cum se poate observa, raspunsul conducerii Companiei Naţionale de Caiii Ferate CFR S.A. se axeaza doar pe un aspect din problemele la care s-a solicitat un raspuns de catre Timişoara Express.
Pana la urma, aşadar, daca Gara de Nord din Timişoara arata jalnic se datoreaza faptului ca a existat un imprumut BERD de cateva milioane de euro pentru modernizarea spatiilor si eficientizarea activitatilor comerciale, imprumut care in cele din urma a expirat...
Cum nu exista nici o soluţie deocamdata, se pare ca Gara de Nord va mai aştepta mult şi bine pana cand.. CNCF CFR SA va analiza prin intermediul Ministerului Transporturilor posibilitatea finantarii lucrarilor rest de executat in statia CF Timisoara din fondurile europene nerambursabile. 

 
 

Tu ce parere ai ?


 

Ti-a placut articolul?

Daca informatia ti s-a parut interesanta, distribuie link-ul si prietenilor.