Gaura pe domeniul public va costa mai mult

Scris de Alex Neagoe | Publicat in 10.04.2012 13:50 | Publicat in LOCAL | Tipareste pagina

Timişoara - Prin Hotărârea Consiliului Local nr. 171 din 31.05.2011 au fost stabilite impozitele şi taxele locale în municipiul Timişoara pentru anul 2012.
Prin această hotărâre, la Anexa 5, au fost instituite taxele speciale pentru anul 2012, printre care se numără şi taxele aferente actelor emise de Serviciul Drumuri, Poduri din cadrul Direcţiei Tehnice.
Iniţial, pentru prestaţiile specifice Serviciului Drumuri, Poduri, Direcţia Tehnică a propus următoarele taxe speciale: taxă permis de intervenţie - 100 lei, taxă aviz de principiu, predare amplasament - 200 lei, taxă permis de spargere 120 lei.
Cu ocazia şedinţei extraordinare a Consiliului Local al Municipiului Timişoara din data de 31.05.2011, Anexa 5 a fost modificată prin amendament.
Amendamentul, făcut pentru a reduce numărul taxelor instituite de Municipiul Timişoara, a propus cumularea într-una singură a taxelor „care reprezintă acelaşi lucru: permis de intervenţie, aviz de principiu, predare de amplasament, permis de spargere”, în cuantum de 450 lei.
Întrucât hotărârea nu explicitează cuantumul taxei pentru fiecare document în parte, în prezent, la eliberarea oricăruia dintre următoarele: permis de intervenţie, aviz de principiu, predare de amplasament sau permis de spargere se plăteşte suma de 450 lei.
Acest lucru a creat reale nemulţumiri cetăţenilor, în special persoanelor fizice, care sunt de-a dreptul şocaţi de creşterea spectaculoasă a acestor taxe (între 225% şi 450%) şi solicită cu vehemenţă revocarea hotărârii care a stabilit asemenea taxe exorbitante.
Prin aceste acte, Primăria Municipiului Timişoara impune condiţiile de execuţie a lucrărilor care se execută în zona drumului, pe domeniul public, însă ele sunt independente una faţă de cealaltă.
Astfel, Permisul de Intervenţie se eliberează numai în caz de avarie a reţelei tehnico-edilitare, la solicitarea deţinătorilor sau administratorilor de reţele edilitare, şi nu mai necesită eliberarea unui aviz de principiu şi/sau permis de spargere şi/sau proces verbal de predare-primire amplasament.
Avizele de principiu se eliberează la faza de proiectare, atât pentru lucrări tehnico-edilitare cât şi pentru alte lucrări care se execută în zona drumului şi trotuarelor (exemplu: accese la proprietăţi). La lucrările tehnico-edilitare, după obţinerea Autorizaţiei de Construire se eliberează Permis de Spargere şi Proces Verbal de Predare-Primire Amplasament, prin care se delimitează perioada de execuţie a lucrărilor precum şi modul de refacere a domeniului afectat.
Pentru a nu se crea confuzii şi pentru a veni în sprijinul cetăţenilor, în Consiliul Local se va propune detalierea punctului 6 din Anexa 5 al hotărârii HCL nr. 171/2011, şi anume: taxă permis de intervenţie - 100 lei, taxă aviz de principiu - 100 lei, taxă predare amplasament - 100 lei, taxă permis de spargere - 150 lei.
Suma totală va fi tot de 450 lei, aşa cum a fost aprobată iniţial prin HCL nr. 171/2011.

 
 

Tu ce parere ai ?


 

Ti-a placut articolul?

Daca informatia ti s-a parut interesanta, distribuie link-ul si prietenilor.