Interesele patrimoniale personale i-au influentat deciziile fostului director al Fiscului din Resita

Scris de Alex Neagoe | Publicat in 05.04.2014 17:28 | Publicat in LOCAL | Tipareste pagina

Agenţia Naţionala de Integritate a constatat existenţa conflictului de interese de natura administrativa in cazul lui COZMA DORU-CONSTANTIN, Director executiv in cadrul fostei Direcţii Generale a Finanţelor Publice Caraş-Severin (in prezent, Administraţia Judeţeana a Finanţelor Publice Caraş-Severin, aflata in subordinea Direcţiei Generale Regionale a Finanţelor Publice Timişoara), intrucat interesele sale patrimoniale au influenţat deciziile pe care acesta le-a luat in exercitarea funcţiei publice, astfel:

COZMA DORU-CONSTANTIN exercita funcţia publica incepand cu data de 28 iulie 2000, iar, la data de 23 septembrie 2005, a fost numit in funcţia publica de conducere de Director executiv in cadrul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice Caraş-Severin (detaşat incepand cu data de 06 ianuarie 2013 la Direcţia Judeţeana pentru Accize şi Operaţiuni Vamale Caraş-Severin, in funcţia de Director executiv).

Prin hotarare judecatoreasca, D.G.F.P. Caraş-Severin a fost obligata sa plateasca reclamanţilor reprezentaţi de Sindicatul Direcţiei Financiare Caraş-Severin, printre care şi persoana evaluata, drepturile baneşti reprezentand suplimentul postului şi suplimentul treptei de salarizare pentru perioada 22.03.2004 — 28.10.2008, supliment corespunzator perioadei lucrate de fiecare funcţionar public.
Instanţa judecatoreasca, deşi a obligat D.G.F.P. Caraş-Severin la plata drepturilor baneşti, nu a stabilit şi cuantumul acestora.

In vederea executarii silite, Sindicatul a transmis in atenţia Directorului executiv al D.G.F.P. Caraş-Severin o solicitare de a i se pune la dispoziţie situaţia reprezentand sumele cuvenite salariaţilor menţionaţi in hotararea judecatoreasca, sume calculate de catre persoana evaluata la procentul estimat de Sindicat de 25% asupra salariului de incadrare (25% suplimentul postului şi 25% suplimentul treptei de salarizare), astfel ca, la data de 13 februarie 2012, D.G.F.P. Caraş-Severin a transmis Sindicatului situaţia solicitata, prin doua adrese semnate de COZMA DORU-CONSTANTIN, in calitate de Director executiv.

Ulterior semnarii adreselor, persoana evaluata a solicitat executarea silita a debitorului D.G.F.P. Caraş-Severin, folosind situaţiile transmise in adrese, atat indirect (prin creditorul Sindicatul Direcţiei Financiare Caraş-Severin — reprezentant al persoanei evaluate, care a intocmit in baza situaţiilor 'centralizatorului' anexat cererii de incuviinţare a executarii silite a debitorului Direcţia Financiare Caraş-Severin, formulata de EXECUTORUL JUDECATORESC NEBUNU NICOLAE), cat şi direct (prin anexarea situaţiei personale, la cererea de incuviinţare a executarii silite formulata de EXECUTORUL JUDECATORESC CASAGRANDA STANA ANTON.
In cursul anului 2012, la cererea Ministerului Finanţelor Publice, Judecatoria Reşiţa şi Judecatoria Sectorului 5, Bucureşti, au dispus suspendarea executarilor silite pentru Direcţia Generala a Finanţelor Publice Caraş-Severin.

Astfel, COZMA DORU-CONSTANTIN a incalcat atat dispoziţiile art. 79, alin. (1), lit. a ) şi c) din Legea nr. 161/2003, potrivit carora 'Funcţionarul public este in conflict de interese daca este chemat sa rezolve cereri, sa ia decizii sau sa participe la luarea deciziilor cu privire la persoane fizice şi juridice cu care are relaţii cu caracter patrimonial; interesele sale patrimoniale, ale soţului sau rudelor sale de gradul I pot influenţa deciziile pe care trebuie sa le ia in exercitarea funcţiei publice', cat şi dispoziţiile art. 79, alin. (2) şi (3) din Legea nr. 161/2003, potrivit carora 'In cazul existenţei unui conflict de interese, funcţionarul public este obligat sa se abţina de la rezolvarea cererii, luarea deciziei sau participarea la luarea unei decizii şi sa-l informeze de indata pe şeful ierarhic caruia ii este subordonat direct. Acesta este obligat sa ia masurile care se impun pentru exercitarea cu imparţialitate a funcţiei publice, in termen de cel mult 3 zile de la data luarii la cunoştinţa; In cazurile prevazute la alin. (1), conducatorul autoritaţii sau instituţiei publice, la propunerea şefului ierarhic caruia ii este subordonat direct funcţionarul public in cauza, va desemna un alt funcţionar public, care are aceeaşi pregatire şi nivel de experienţa [...]'.

 
 

Tu ce parere ai ?


 

Ti-a placut articolul?

Daca informatia ti s-a parut interesanta, distribuie link-ul si prietenilor.