Nu se mai lucreaza la autostrada Lugoj-Deva. Motivul: Niste lilieci si un cimitir!...

Scris de Alex Neagoe | Publicat in 22.10.2015 10:49 | Publicat in LOCAL | Tipareste pagina

Au fost suspendate temporar lucrarile de executie aferente sectiunilor C si D, respectiv de la km 88+016  - km 99+500, urmare efectuarii unui control al Inspectoratului de Stat in Constructii pe lotul 4 al Autostrazii Lugoj - Deva.
Aceasta decizie a fost luata din cauza lipsei Autorizatiei de Construire pentru sectiunile respective.

CNADNR precizeaza ca Acordul de mediu aferent tronsonului de autostrada Lugoj - Deva: RO ANPM-07/09.09.2010 a fost revizuit in data de 24.12.2013, fiind emis pentru intreg tronsonul de autostrada.
Lotul 4 al autostrazii Lugoj - Deva a fost impartit in 4 sectiuni, respectiv: Sectiunea A km 77+361 – km 83+014; Sectiunea B km 83+014 – km 88+016; Sectiunea C km 88+016 – km 94+350; Sectiunea D km 94+350- km 99+500.
Pentru sectiunile A si B a fost emisa Autorizatia de Construire in data de 15.10.2014.

Referitor la sectiunile C si D, CNADNR mentioneaza ca Proiectul Tehnic aferent a fost avizat cu intarziere in cadrul CTE-CNADNR din cauza identificarii unor probleme, respectiv cimitirul neautorizat de la km 90+275 - km 90+315, halda de cenusa si zgura de la Mintia, km 93+300 - km 94+300; stabilitatea versantului de la km 96+620 - km 97+750, amenajarea Nodului Rutier de la Soimus - km 99+500, existenta Pesterii Tunel cu lilieci in apropierea localitatii Soimus, in culoarul expropriat in zona km 97+200.  
Odata cu identificarea acestor probleme, CNADNR a solicitat Antreprenorului (Asocierea S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. – S.C. SPEDITION UMB S.R.L.) transmiterea tuturor modificarilor aduse proiectului fata de Acordul de mediu emis in data de 24.12.2013, intrucat este necesara revizuirea acestuia.

"Specificam ca un impediment deosebit in realizarea unui proiect de maxima importanta este tocmai aceasta reluare a intregului mecanism de obtinere a Acordului de Mediu si implicit a Autorizatiei de Constructie, cand de fiecrare data la proiect sunt aduse modificari generate de astfel de probleme aparute in teren.
In acest sens, CNADNR SA impreuna cu Ministerul Transporturilor, analizand atat cazul de fata, cat si alte situatii similare existente, a propus si lucreaza la realizarea unui Memorandum prin care sa integreze toate institutiile cu atributii in emiterea avizelor si acordurilor pentru realizarea proiectelor din fonduri europene nerambursabile. Pe langa modificarea Legii achizitiilor publice, vom sustine de asemenea si scurtarea timpilor si corelarea activitatilor tuturor celor implicati, astfel incat anumite activitati sa se desfasoare cat mai repede si cat mai coerent.
In perioada de derulare a programului POS-T  2007 - 2013 am intampinat multe situatii similare pe care le-am solutionat in timp, astfel tocmai din acest motiv in programul POIM dorim sa avem o abordare mult mai stricta, mai ferma si cu o eficenta ridicata.
De aceea, in vederea evitarii riscului de depasire a perioadei de eligibilitate aferenta proiectului autostrazii Lugoj-Deva lot 2, lot 3 si lot  4 (sector Dumbrava -Deva) finantat din POS- T in perioada de programare 2007-2013, am demarat procedura de fazare a proiectului, astfel:
FAZA 1 – lucrari executate, considerate funtionale pentru scopul lor, avand ca termen limita de efectuare a platilor data de 31 decembrie 2015, cu  rambursarea cheltuielilor eligibile aferente din POS-T 2007-2013;
FAZA 2 – restul lucrarilor ramase de executat pana la sfarsitul proiectului, cu rambursarea cheltuielilor eligibile din POIM  2014-2020", a declarat Narcis Neaga, director general al CNADNR SA.
 
 

Tu ce parere ai ?


 

Ti-a placut articolul?

Daca informatia ti s-a parut interesanta, distribuie link-ul si prietenilor.