Pana unde i-a ajuns lui Adrian Orza?

Scris de Titus Balan | Publicat in 07.08.2013 18:50 | Publicat in LOCAL | Tipareste pagina

Timişoara - Adrian Orza, din dubla sa calitate de consilier local, dar si de fost membru al executivului in mai multe legislaturi, atrage atentia asupra unor fenomene nesanatoase din oras.
O enorma cantitate de energie se consuma in discutii, dezbateri, analize propuse de cele mai multe ori de mass-media si preluate de cetateni, care nu duc la nimic constructiv.
Sunt doar pierdere de timp si vorbe in vant.
Cel mai recent exemplu este legat de, deja celebrul bulevard cu palmieri, caz in care toata lumea a avut cate ceva de spus, nici macar nu mai are importanta daca apreciativ  sau din contra in mod ironic.
Ori ceea ce numeste sugestiv ”razboiul bicicletelor”, cel mai proaspat conflict despre nimic.
Daca se incearca o cautare in mediul virtual vor fi incomparabil mai multe date despre palmieri decat despre marile proiecte de dezvoltare care presupun si folosirea de fonduri europene.
Ar fi stringent necesara o prioritizare a marilor proiecte europene de care in ultima vreme nu prea se mai aude deloc. Poate singurul proiect major de dezvoltare urbana de care se mai face vorbire este cel de la intersectia Michelangelo.

Cam de prin anul 2010 s-a creat un adevarat portofoliu de mari lucrari, care ar trebui atacate si de care se cam stie cat despre magarul din poveste care s-a pierdut in ceata. Nu se mai stie care este situatia in cazul mult trambitatei linii de transport urban pe apa. Care, in opinia fruntasului taranist, se pare ca nici nu incumba foarte multe resurse financiare. Bani sunt, apa avem , doar vaporetto si vointa nu avem. La toate nivelurile. Ce a fost mai greu si a durat mai mult e deja rezolvat de catre Apele Romane, anume curatarea canalului Bega, macar pe teritoriul orasului.
„Probabil ca nu se mai doreşte lucrul acesta, desi nu e o chestiune costisitoare. Trebuie achiziţionate respectivele ambarcatiuni, există modele care se preteaza pentru latimea canalului nostru, si acele pontoane tip statii nu este greu să fie realizate, cel mai greu lucru a fost dragarea canalului Bega. Sigur ca RATT trebuie sa-si dezvolte un serviciu nou de transport public pe apa. Dar probabil că nu mai reprezinta o prioritate…”, a adaugat fostul viceprimar.
 Se pare ca cel mai complicat ar fi ca regia de transport sa intocmeasca un fel de regulament de folosire a navelor.
Din aceiasi categorie de proiecte care au facut multa valva in anii precedenti( poate ca erau inainte de alegeri) e si arhicunoscuta renovare generala a centrului istoric. Care ar fi implicat si deschiderea treptata a zece noi strazi pietonale. Cu o singura strada exclusiv pedestra nu se face primavara (oras european).
E evident ca nu se pot rezolva toate nevoile deodata , dar Timisoara , ca o metropola dinamica ce se vrea, nu-si termina proiectele majore intr-un singur ciclu electoral.
Dar macar sa demareze cateva din cele mult anuntate de care repede s-a uitat. Nu doar taierea panglicii festive este un moment al unui proiect.
Adrian Orza militeaza pentru unirea fortelor in cazul interesului public si renuntarea la conceptul de opozitie doar asa ca sa bagam bete in roata altuia. La ce a folosit amanarea timp de sapte ani a renovarii Parcului Copiilor? Doar ca unii sa poata spune apoi,”asa-i ca nu ati reusit nimic?”.
„Proiectele europene ar trebui sa devina prioritatea zero in ceea ce priveste dezvoltarea orasului” declara Orza si considera ca este necesar ca pe agenda consiliului local să revina proiectele europene si sa  fie date la o parte alte chestiuni care nu sunt arzătoare.

 
 

Tu ce parere ai ?


 

Ti-a placut articolul?

Daca informatia ti s-a parut interesanta, distribuie link-ul si prietenilor.