Romania s-a racordat la autostrazile Europei. Vezi cum si pentru cine va functiona punctul de frontiera!

Scris de Alex Neagoe | Publicat in 14.07.2015 13:02 | Publicat in LOCAL | Tipareste pagina

11 iulie 2015, ora 12. A fost inaugurat lotul 2 al autostrazii Arad-Nadlac şi punctul de frontiera Nadlac 2 şi a Punctului de Trecere a  Frontierei Nadlac II (Romania) - Csanadpalota (Ungaria), deschis in regim de trafic international la granita cu  Ungaria, la conexiunea autostrazilor A1 din Romania si M43 din Ungaria.
Romania s-a racordat astfel la reţeaua europeana de autostrazi, fiind asigurat, astfel, un coridor de tranzit din Romania pana in Portugalia.

Punctul de Trecere a Frontierei Nadlac II va functiona in regim permanent pentru traficul international de persoane, precum si pentru traficul international de marfuri.

Prin P.T.F. Nadlac II - Csanadpalota se interzice transportul de marfuri care trebuie supuse controlului fitosanitar si veterinar, precum si transportul de marfuri periculoase.
De asemenea, incepand cu data de 15 iulie 2015, conform Acordului dintre Romania si Ungaria, P.T.F. Nadlac - Nagylak (vechiul punct de frontiera) ramane deschis traficului international de persoane si de marfuri cu tonaj mai mic de 7,5 tone, precum si traficului international de marfuri periculoase fara limita de greutate, traficului international de plante si animale fara limita de greutate si pentru vehiculele lente.
Controlul de frontiera in noul punct de trecere se va realiza in comun de catre autoritatile celor doua state, iar politistii de frontiera romani si unguri vor depune toate eforturile astfel incat formalitatile de frontiera sa se realizeze cu operativitate, cu timpi de asteptare cat mai redusi dar in acelasi timp cu respectarea reglementarilor comunitare.
Punctul de Trecere a Frontierei Nadlac II se afla in subordinea Inspectoratului Teritorial al Politiei de Frontiera Oradea si beneficiaza de 10 artere de control pentru fiecare sens, intrare si iesire in/din tara, cabine de control, spatii interioare, echipamente tehnice si IT, lucrarile de infrastructura exterioara si interioara desfasurate intrunind conditiile pentru a fi deschis in regim de trafic international conform prevederilor europene in materie.
Punctul de trecere a frontierei are, pe fiecare sens, si o artera pentru controlul amanuntit al autocamioanelor, fiind realizata o separare a traficului de persoane de cel de marfa, iar zona adiacenta este delimitata cu gard perimetral suficient de inalt dotat cu sistem antiescaladare, de asemenea fiind instalate sisteme de supraveghere perimetrale pe timp de zi/noapte si de supraveghere video care acopera intreaga suprafata a punctului de trecere.
Personalul care isi desfasoara activitatea in supravegherea si controlul trecerii frontierei este asigurat prin redistribuire de la structurile Politiei de Frontiera.

Punctul de frontiera se alatura celor 13 puncte de trecere deschise traficului international la granita Romaniei cu Ungaria, operationalizarea lui urmand sa asigure cresterea fluentei traficului de calatori intre Romania si Ungaria.
Lungimea frontierei Romaniei cu Ungaria este de 447,723 km, iar cele 13 puncte de trecere deschise traficului international au fost tranzitate, in anul 2014, de peste 17,4 milioane de calatori si aproximativ 6,37 milioane mijloace de transport.
Anul trecut, Punctul de Trecere a Frontierei Nadlac a fost cel mai tranzitat punct de trecere de la frontiera Romaniei, fiind inregistrate 5,68 milioane treceri persoane, care reprezinta 32% din totalul tranzitului de la frontiera cu Ungaria si 1,94 milioane mijloace de transport, fiind urmat de Otopeni si de P.T.F. Bors.

 
 
 
 

Tu ce parere ai ?


 

Ti-a placut articolul?

Daca informatia ti s-a parut interesanta, distribuie link-ul si prietenilor.