Sa vina canicula! Institutiile de stat s-au pregatit. Teoretic...

Scris de Alex Neagoe | Publicat in 27.06.2013 14:52 | Publicat in LOCAL | Tipareste pagina

Timişoara - Direcţia de Sănătate Publică informează că a implementat planul de acţiune şi intervenţie în caz de caniculă, prin:
1. Activarea comitetelor de coordonare a intervenţiei rapide în cazul declanşării perioadelor de caniculă de la nivelul Direcţiei de Sănătate Publică Timiş.
2. Difuzarea către furnizorii de servicii medicale - medici de familie, spitale, serviciul judeţean de ambulanţă - a fişei de raportare a cazului de deces datorat caniculei, conform Ord. MS 1168/2008, a măsurilor ce se impun privind asigurarea stocului minim de medicamente specifice afecţiunilor provocate de caniculă şi instituirea măsurilor igienico-sanitare pentru prevenirea infecţiilor nozocomiale în unităţile sanitare cu paturi, conform Ord.916/2006.
3. Colaborarea cu autorităţile administraţiei publice locale în stabilirea locurilor de amplasare a punctelor de acordare a asistenţei medicale de urgenţă şi distribuirea apei potabile.
4. Pentru perioadele de cod portocaliu se vor organiza puncte de distribuire a apei potabile, iar pentru perioadele de cod roşu, se vor organiza puncte de prim ajutor, care se vor amplasa în spaţii publice climatizate (şcoli, supermarketuri, farmacii), deservite de personal sanitar. În judeţul Timiş, se vor înfiinţa 5 puncte de prim ajutor (4 în mun. Timişoara şi 1 în mun. Lugoj), amplasate în următoarele locaţii:
1.Gara de Nord Timişoara
2. Oficiul Poştal nr.1 Timişoara
3. Piaţa ”Timişoara 700”,
4. Piaţa ”Badea Cârţan”,
5. Casa de Cultură a Municipiului Lugoj.
5. Direcţia de Sănătate Publică Timiş a distribuit materiale informativ-educative şi a elaborat comunicat de presă către populaţie privind măsurile care trebuiesc adoptate în timpul perioadelor de caniculă, în vederea diminuării efectelor negative ale temperaturilor ridicate asupra stării de sănătate.
6. Se vor verifica condiţiile de asigurare a asistenţei medicale în unităţile sanitare:
a. asigurarea stocurilor de medicamente de urgenţă, în special medicamente pentru patologii determinate sau agravate de caniculă;
b. verificarea funcţionalităţii generatoarelor de curent electric de rezervă;
c. asigurarea rezervelor de apă proprii ale unităţilor sanitare;
d. verificarea condiţiilor de colectare, depozitare şi evacuare a deşeurilor cu potenţial infecţios.
7. Verificarea condiţiilor igienico-sanitare de cazare şi alimentaţie din taberele şcolare.
8. Monitorizarea calităţii apei potabile şi de îmbăiere pe teritoriul judeţului Timiş.
9. Pentru prevenirea izbucnirii unor focare de toxiinfecţie alimentară, se vor verifica condiţiile igienico-sanitare din unităţile de alimentaţie publică privind depozitarea, prelucrarea şi comercializarea produselor alimentare şi se va verifica starea de sănătate a persoanelor angajate în aceste unităţi.
10. Verificarea condiţiilor de colectare, depozitare şi evacuare a deşeurilor menajere.
11. Controlul respectării condiţiilor de lucru pe şantiere şi alte locuri de muncă cu impact asupra sănătăţii publice şi recomandarea modificării sau întreruperii programului de lucru pentru angajatori în funcţie de temperatură.
***
Şi Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Banat” al Judeţului Timiş a ... implementat planul de măsuri pentru atenuarea efectelor temperaturilor ridicate din vara anului 2013.
Întrucât schimbările climatice reprezintă deja o realitate, instituţiile cu responsabilităţi, vor acţiona pentru asigurarea unui climat de normalitate cu măsuri sporite, spune general de brigadă dr. BENGA Mihai, preponderent în zonele cu public numeros astfel:
I. Premergător sezonului estival:
1. Acordarea asistenţei tehnice de specialitate operatorilor economici, societăţilor comerciale de agrement şi turistice în domeniul organizării şi funcţionării sistemelor de protecţie la incendiu, asigurării evacuării şi menţinerii în funcţiune a mijloacelor de intervenţie în caz de incendiu, dezastre etc.
2. Planificarea şi executarea controalelor specifice de prevenire şi stingere a incendiilor la spaţiile de cazare şi de alimentaţie publică în vederea depistării cauzelor generatoare de incendii.
3. Verificarea condiţiilor impuse privind apărarea împotriva incendiilor care au stat la baza obţinerii autorizaţiilor de funcţionare a obiectivelor.
4. Stabilirea, împreună cu autorităţile administraţiei publice locale din localităţile turistice, a măsurilor comune pentru optimizarea activităţilor preventive în sensul suplimentării dotării spaţiilor de cazare şi de alimentaţie publică cu mijloace specifice de prevenire şi stingere a incendiilor.
5. Executarea de recunoaşteri la spaţiile de cazare şi alimentaţie publică, în scopul actualizării documentelor operative privind intervenţia în caz de incendiu şi îmbunătăţirea concepţiei de acţiune în special la clădirile înalte ori cu săli aglomerate şi tabere, utilizate în sezonul estival.
6. Stabilirea şi asigurarea necesarului de efective şi resurse logistice în vederea realizării dispozitivelor specifice, pregătirea rezervelor de forţe şi mijloace pentru executarea unor misiuni temporare în locuri cu aglomerări de persoane.
7. Verificarea şi actualizarea planurilor de protecţie şi intervenţie în situaţii de urgenţă inclusiv a planurilor de cooperare întocmite şi executarea unor aplicaţii în vederea îmbunătăţirii concepţiei de acţiune în special la clădirile înalte ori cu săli aglomerate.
8. Verificarea sistemelor de înştiinţare şi alarmare a populaţiei din zonele turistice cu risc la dezastre şi asigurarea viabilităţii acestora.
9. Verificarea fluxului informaţional cu structurile Ministerului Afacerilor Interne şi alte structuri abilitate în gestionarea situaţiilor de urgenţă.
10. Informarea cetăţenilor asupra măsurilor de ordin preventiv întreprinse, a comportamentului şi modului de acţiune în situaţia producerii unor situaţii de urgenţă.
II. Pe timpul sezonului estival:
1. Intensificarea activităţilor de control specifice în vederea depistării şi înlăturării stărilor de pericol şi a cunoaşterii situaţiei operative din zona de competenţă.
2. Asigurarea colaborării cu celelalte structuri implicate la executarea misiunilor a schimbului permanent de informaţii cu privire la evoluţia situaţiei operative.
3. Adaptarea dispozitivelor şi a modului de acţiune în funcţie de afluxul de turişti şi a situaţiei operative înregistrate.
4. Monitorizarea permanentă a operatorilor economici cu surse de risc şi asigurarea cu operativitate a intervenţiei organizate conform legii.
5. Organizarea şi executarea controlului permanent asupra modului de desfăşurare a activităţilor planificate, a analizei periodice a acestuia şi  stabilirea măsurilor de remediere a deficienţelor.
6. Asigurarea informării reciproce de către şefii de dispozitive cu reprezentanţii celorlalte componente ale Ministerului Afacerilor Interne participante la executarea misiunilor.
7. Asigurarea mijloacelor tehnice specifice pentru transportul de apă potabilă şi menajeră localităţilor calamitate.

 
 

Tu ce parere ai ?


 

Ti-a placut articolul?

Daca informatia ti s-a parut interesanta, distribuie link-ul si prietenilor.