Schimbare de comandant la Politehnica?

Scris de Alex Neagoe | Publicat in 29.01.2012 16:30 | Publicat in LOCAL | Tipareste pagina

Timisoara - În perioada 23 ianuarie - 10 februarie 2012, la Universitatea Politehnica din Timişoara se depun candidaturile pentru poziţia de Rector şi se organizează întâlniri ale candidaţilor oficiali cu electoratul (întâlnirile sunt facultative, atât pentru candidaţi, cât şi pentru electorat).
Dosarul de candidatura la functia de Rector al UPT se depune si se inregistreaza la secretariatul general al universitatii pana in data de 10.02.2012, ora 15, CV-ul si Planul managerial depunându-se si in format electronic.
Fiindcă s-a abrogat, din considerente de legalitate, punctul 8 al capitolului I " Principii generale" din regulamentul de organizare şi desfăşurare a alegerilor pentru structurile de conducere din Universitatea Politehnica din Timişoara pentru legislatura 2012-2016, orice cadru didactic titular/cercetător titular al UPT, indiferent dacă are contractul individual de muncă activ sau suspendat, are dreptul de a alege şi de a fi ales la alegerile academice din anul 2012.

Între 6 şi 10 februarie 2012, se vor depune candidaturile pentru poziţia de Preşedinte al Senatului, iar pe 13 februarie 2012 se alege Preşedintele Senatului şi se stabileşte Comisia de Rezolvare a Contestaţiilor pentru Alegerea Rectorului, formată din Preşedintele Senatului şi 4 membri desemnaţi prin vot.
Pe 16 februarie, se alege Rectorul, iar a doua zi se depun eventualele contestaţii, urmând ca pe 20 februarie, dacă alegerile de Rector s-au finalizat cu succes în turul I, să se valideze de către Senat alegerile pentru Rector.
Dacă alegerile de Rector nu s-au finalizat cu succes în turul I:
Se organizează alegerile pentru poziţia de Rector, turul II de scrutin, pe 23 februarie, a doua zi se depun contestaţiile, apoi pe 27 februarie se validează de către Senat alegerile pentru Rector.
Pe 29 februarie, se transmite la MEdCTS dosarul alegerilor de Rector, pentru obţinerea confirmării acestuia de către MEdCTS
După 2 săptămâni de la data confirmării Rectorului de către MEdCTS, se numesc Prorectorii de către Rectorul confirmat de MEdCTS, după consultarea Senatului, pentru ca după o săptămână să se declanşeze de către Rector concursurile publice pentru desemnarea decanilor.

Senatul UPT este format din 68 de membri, din care 51 (adică 75%) sunt cadre didactice şi/sau cercetători şi respectiv 17 (adică 25%) studenţi.

Consiliile facultăţilor cuprind, în funcţie de mărimea facultăţii dată de numărul de studenţi, 16 / 20 / 24 membri, dintre care 12 / 15 / 18 (adică: 75 %) sunt cadre didactice şi cercetători, iar 4 / 5 / 6 (adică: 25 %) sunt studenţi.

 

 

Universitatea Politehnica - regulament de organizare si desfasurare a alegerilor

 

 
 

Tu ce parere ai ?


 

Ti-a placut articolul?

Daca informatia ti s-a parut interesanta, distribuie link-ul si prietenilor.