Se cauta un logo pentru Timisoara

Scris de Alex Neagoe | Publicat in 07.03.2012 08:03 | Publicat in LOCAL | Tipareste pagina

Titlul proiectului: Elemente de identitate vizuală pentru Asociaţia Timişoara Capitală Culturală Europeană.

Asociaţia ”Timişoara Capitală Culturală Europeană” a fost înfiinţată în toamna anului 2011 şi are urmatoarele obiective prevazute în Statut:
- să pregătească Programul „Timişoara – Capitală culturală europeană” în vederea eligibilităţii sale
- să planifice şi să asigure punerea în practică a evenimentelor incluse şi /sau asociate Programului
- să promoveze evenimentele din cadrul Programului în mass media
- să promoveze imaginea Programului în ţara şi străinătate
- să atragă sprijin din partea tuturor factorilor interesaţi
- să realizeze activităţi de atragere de fonduri necesare implementării şi promovării naţionale şi internaţionale a Programului
- să colaboreze cu orice alte instituţii, asociaţii, fundaţii, cluburi etc. în vederea promovării şi implementării Programului
- să contribuie, ulterior anului 2020, la sustenabilitatea Programului prin proiecte culturale în folosul comunităţii.

Membrii Asociaţiei îsi propun în plus:
- să creeze entuziasm şi angajament la nivelul comunităţii timişorene pentru o implicare largă în organizarea candidaturii;
- să încurajeze comunicarea şi cooperarea între actorii culturali, autoritaţile locale şi mediul de afaceri;
- să încurajeze instituţiile şi asociaţiile membre să organizeze evenimente inovative în spaţii neconvenţionale şi cu o participare larga în rândul comunităţii.

Valori:
- promovarea multiculturalităţii, diversităţii şi toleranţei specifice comunităţii timişorene;
- transparenţa şi deschidere în relaţiile cu membrii;

Rezultate cerute (outcome):

Realizarea unui concept creativ integrat care să ţină cont de obiective şi de valori şi să le reflecte atât din punct de vedere al designului cât şi al culorii, respectiv al simbolurilor folosite.

Elementele de identitate urmează a fi folosite astfel: imagine online (site web, blog wordpress, bannere pe site-uri partenere); materiale tiparite pentru activitatea curentă (antet, carţi de vizita); alte materiale tipărite (brosuri, flyere); materiale publicitare (bannere orizontale şi verticale); obiecte promoţionale (tricouri, pixuri, agende etc.)

Grupul ţintă şi audienţa:

Grupul ţintă (cei pe care dorim să îi atragem în activităţile Asociaţiei) este format din persoane interesate de viaţa culturală a oraşului la toate palierele sale, de la clasic formal la arta contemporană şi underground, precum şi de grupuri sociale, etnice etc.
Audienţa este şi mai diversă, la primul nivel practic e formată din populaţia oraşului, dar şi din potenţiali susţinători, parteneri la nivel naţional şi internaţional etc.

Conceptul creativ trebuie să evite ideile de elitism, ermetism, formalism, rigiditate, raportarea strictă la valorile trecutului, imagini şi simboluri care să contrazică diversitatea etnica, culturală şi religioasă a oraşului;

Ton şi imagine: Se doreste o abordare echilibrată, adaptată audienţei largi a Asociaţiei. Tonul trebuie să fie în primul rând credibil, să transmită profesionalism (în special pentru audienţa formată din mediul de afaceri şi partenerii internaţionali). În acelasi timp să exprime deschidere şi participare pentru membrii comunitaţii şi, pe cât posibil, să aibă un ton prietenos.

Desfăşurarea selecţiei:

Concurenţii vor trimite lucrările într-un pachet care va conţine:
- Mapa propusă pentru concurs, în format tipărit şi electronic fără elemente de identificare a autorului
- Un plic închis care să conţină o scrisoare de prezentare cu datele de contact ale autorului, CV si portofoliu.

Lucrările prezentate în mapa vor consta în:

- Propunere logo în format jpg (rezoluţie format electronic min 300 pixeli)
- Descriere logo (explicarea conceptului, coduri de culoare pentru tipar)
- Integrarea logo-ului pe: foaie cu antet, carte de vizită, pagina de start a site-ului, 1-2 exemple de materiale publicitare)

Un participant poate trimite una sau mai multe mape.

Materialele se vor trimise la adresa:
Asociaţia Timişoara Capitala Culturală Europeană
În atenţia doamnei Teodora Borghoff
Str. C.D. Loga, Nr. 2
300030 Timisoara

Calendarul selecţiei:

21 martie ora 17:00 - termen de trimitere a lucrărilor. Mapele cu lucrările propuse nu vor conţine elemente de identificare a autorilor şi vor fi numerotate în ordinea primirii de către directorul executiv care asigură secretariatul juriului de selecţie.

22 - 25 martie (ziua se stabileste în funcţie de disponibilitatea membrilor comisiei de selecţie) - prima întâlnire a juriului care va selecţiona dintre mapele cele mai valoroase lucrări.

26 martie lucrările selectate vor fi expuse în forma tiparită la Adunarea Generală a asociaţiei.

Pâna la data de 2 aprilie lucrările în format electronic vor fi vizibile pentru consultare publică pe blogul asociaţiei http://timisoara2020.wordpress.com şi pe pagina Facebook www.facebook.com/timisoara2020.

2-6 aprilie (ziua se stabileste în funcţie de disponibilitatea membrilor) - selecţia finală de către juriul de selecţie; se vor lua în considerare reacţiile membrilor Asociaţiei în urma prezentării în Adunarea Generala, reacţiile audienţei online şi analiza portofoliului candidaţilor.

Saptamâna 2-6 aprilie (a doua zi dupa decizia finala a juriului de selecţie) - anunţarea Câstigatorului.

Juriul de selecţie este format din 5 persoane, 4 membrii ai Asociaţiei şi un expert invitat.

Buget: Premiul selecţiei va consta într-un contract în valoare de 3000 euro.

Dupa semnarea contractului, graficianul selectat va livra materiale suplimentare pentru brand (execuţia elementelor finale pentru site şi blog, cărţi de vizită, pliante, brosuri), în funcţie de necesitaţile asociaţiei. Dreptul de proprietate asupra materialelor concepute va fi transferat Asociaţiei.


Informatii suplimentare: Teodora Borghoff, e-mail timisoara2020@gmail.com, tel 0721-098309

 
 

Tu ce parere ai ?


 

Ti-a placut articolul?

Daca informatia ti s-a parut interesanta, distribuie link-ul si prietenilor.