Service-uri auto din Timisoara solicita falimentul unei firme de asigurari

Scris de Alex Neagoe | Publicat in 10.12.2013 12:56 | Publicat in LOCAL | Tipareste pagina

Asociatia Societatilor de Service Auto Independente (A.S.S.A.I.) informeaza despre actiunile de cerere a falimentului depuse de catre doua unitati service din Timisoara, membre ASSAI, pentru neplata reparatiilor in termenul legal.

“Desi am incercat gasirea unor solutii de rezolvare amiabila ale platilor acestor dosare de dauna cu directorul de daune al societatii de asigurari intr-un termen rezonabil de timp, acesta a preferat sa ma asigure de grija pe care Uniqa Asigurari o are fata de asiguratii/pagubitii sai, fara insa sa achite plata dosarelor de dauna” - spune Cristian Muntean, director ASSAI.

ASSAI atrage atentia tuturor soferilor ca in luna decembrie, inainte de a cumpara o polita de asigurare RCA, sa consulte prima pagina a societatilor de asigurari si sa verifice rubrica de reclamatii pe care societatile le inregistreaza la Autoritatea de Supraveghere Financiara.
In acelaşi timp, ASSAI sesizeaza Autoritatea de Supraveghere Financiara asupra faptului ca Uniqa Asigurari nu a actualizat informatiile de pe site-ul societatii privind situatia reclamatiilor “in primele 5 zile ale fiecarei luni” (ultima situatie postata pe site fiind raportarea pentru luna septembrie), incalcand astfel prevederile Articolului 12 (1) din Ordinul Nr.11/2012.
Societatea de asigurari Uniqa Asigurari prin netransmiterea acestor informatii in termenul legal pe site-ul societatii, in special in preajma campaniilor de vanzare a politelor RCA (decembrie si iunie) nu a asigurat transparenta unei informari corecte fata de consumatorul de produse de asigurari, fapta prevazuta si sanctionabila conform Ordinului Nr.11/2012 emis de catre CSA.

“Prin neplata daunelor, firma Uniqa Asigurari pune aceste service-uri auto in imposibilitatea da a achita taxele catre bugetul de stat si de a acorda salariile angajatilor in prag de sarbatori” - conchide directorul ASSAI.

Pentru a indeparta orice suspiciuni care planeaza asupra Autoritatii de Supraveghere Financiara privind modul in care aceasta institutie intelege a supraveghea piata de asigurari din Romania, care creeaza din ce in ce mai multe probleme asiguratilor si pagubitilor in ultimul an, ASSAI adreseaza rugamintea de a se aplica cu promptitudine masurile legale prevazute la Articolul 13 din Ordinul Nr.11/2012 si sa faca publice sanctiunile in termen legal.

Art.12 (1) din Ordinul Nr.11/2012 prevede urmatoarele:
Art. 12. – (1) Informaţiile precizate la art. 9 vor face referire la petiţiile transmise catre Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor cu privire la activitatea asiguratorilor şi vor fi actualizate in primele 5 zile ale fiecarei luni. Datele vor fi prezentate sub forma de tabel. Tabelul va fi amplasat in interiorul unei pagini dedicate, accesibila prin intermediul unei ferestre ce se va deschide in momentul accesarii paginii principale a site-ului. Structura tabelului şi caracteristicile formatului textului afişat sunt prezentate in anexa nr. 2, care face parte integranta din prezentele norme.
Art.13 din Ordinul Nr.11/2012 prevede urmatoarele:
Art. 13. - Nerespectarea in orice mod a dispozitiilor prezentelor norme se sanctioneaza de catre Comisia de Supraveghere a Asigurarilor in conditiile si potrivit prevederilor art. 8 si 39 din Legea nr. 32/2000, cu modificarile si completarile ulterioare.

 
 
 
 

Tu ce parere ai ?


 

Ti-a placut articolul?

Daca informatia ti s-a parut interesanta, distribuie link-ul si prietenilor.