Singurul roman care a privit planeta de sus vine la Timisoara

Scris de Alex Neagoe | Publicat in 12.12.2012 12:11 | Publicat in LOCAL | Tipareste pagina

Timişoara - Vineri, 14 decembrie, de la ora 17, la Universitatea de Vest din Timişoara, în Aula Magna „Ioan Curea”, va avea loc o conferinţă publică dedicată aniversării a 50 de ani de la înfiinţarea Observatorului Astronomic din Timişoara.
Ceremonia va fi onorată de prezenţa primarului Timişoarei, Nicolae Robu, a reprezentanţilor Academiei Române – filiala Timişoara, ai Facultăţii de Fizică şi ai Facultăţii de Matematică şi Informatică din cadrul Universităţii de Vest din Timişoara.
 Momentele ceremoniale vor fi urmate de o serie de expuneri tematice dedicate evenimentului: directorul Observatorului Astronomic din Timişoara, Laszlo Farkas, va vorbi despre „Trecut, prezent şi viitor la Observatorul Astronomic din Timişoara”, iar profesorii Nicolae Avram şi Mihail Megan vor puncta aspecte din viaţa şi cariera profesională a Prof. univ. Dr. Ioan Curea, fost rector al Universităţii de Vest din Timişoara şi ctitor al Observatorului Astronomic din Timişoara.
Conferinţa se va încheia cu un moment special ce îl va avea în prim plan pe Dumitru Prunariu, cosmonaut, singurul român care a zburat în spaţiul cosmic. Acesta va susţine o prelegere cu tema „Activităţi cosmice şi impactul lor asupra societăţii”.