Strategii sunt, planuri sunt. Practica ne omoara...

Scris de Alex Neagoe | Publicat in 10.06.2014 18:45 | Publicat in LOCAL | Tipareste pagina

Timişoara - Zgomotul generat de mijloacele de transport rutier, feroviar si aerian, precum si de activitatile industriale este prezent si in municipiul Timisoara si atenteaza la confortul, viata si sanatatea locuitorilor.

Harta strategica de zgomot si, in consecinta, planurile de actiune pentru prevenirea si reducerea zgomotului ambiant conform Directivei 2002/49/EC a Parlamentului European si a Consiliului Europei trebuie revizuita la fiecare cinci ani.
Pe baza datelor rezultate din harta strategica de zgomot intocmita de firma Enviro Consult Bucuresti trebuie intocmite planurile de actiune pentru prevenirea si reducerea zgomotului ambiant in municipiul Timisoara, acestea constituind obiectul unui raport elaborat de colectivul de cercetare al Laboratorului de Acustica si Vibratii din Universitatea „Politehnica” din Timisoara.
Planurile de actiune inseamna planuri proiectate pentru administrarea emisiilor de zgomot si efectele acestuia, inclusiv reducerea zgomotului, daca este necesar.
Intocmirea planurilor de actiune privind diminuarea zgomotului presupune identificarea zonelor cel mai intens poluate, pe baza rezultatelor cartografierii acustice, stabilirea solutiilor de diminuare a zgomotului ambiental, precum şi ierarhizarea privind aplicarea masurilor de diminuare a zgomotului ambiental.

Sintetizand obiectivele proiectelor prevazute in strategia pe termen lung, se pot evidentia masurile de reducere a zgomotului ce se vor aplica de catre Primaria municipiului Timişoara:
1. Realizarea unei centuri ocolitoare inchise,
2. Inchiderea inelelor de drumuri;
3. Realizare de noduri de circulatie denivelate;
4. Construirea a 5 poduri peste canalul Bega;
5. Dezvoltarea retelei pentru transportul nemotorizat (biciclete si pietoni);
6. Aplicarea unui strat de asfalt cauciucat pe un insemnat numar de artere de circulatie din zonele de penetratie si din interiorul municipiului Timisoara;
7. Montarea de ecrane acustice intre arterele de circulatie si cartierele de locuinte, spitale, gradinite, scoli, universitati;
8. Continuarea reabilitarii arterelor de circulatie, fluidizarea traficului obtinuta prin semaforizare, sensuri unice, noi artere, pasaje auto si pietonale;
9. Infiintarea si cresterea densitatii plantatiilor de aliniament;
10. Conservarea si extinderea spatiilor verzi publice si pastrarea caracterului verde al zonelor existente de locuinte individuale;
11. Eliminarea liniei de transport feroviar de suprafata intre garile Timisoara Nord si Timisoara Est;
12. Inlocuirea transportului de suprafata prin cel subteran prin construirea unor linii de metrou cu legaturi intre zonele importante ale municipiului;
13. Retehnologizarea si reconversia economica pentru zonele industriale existente;
14. Cresterea competitivitatii economice bazate pe promovarea de industrii noi, creative si ecologice;
15. Realizarea de plantatii masive de arbori intre zonele industriale si catierele de locuinte;
16. Finalizarea programului de reabilitare termica si izolare fonica a cladirilor prin anvelopare si montarea de ferestre si usi fonoizolante;
17. Amenajarea Garii de Nord si Autogarii Timisoara;
18. Eliminarea traficului stationar prin realizarea de parcari sub si supraterane;
19. Reamenajarea canalului Bega in scopul valorificarii potentialului de trafic naval al acestuia;
20. Extinderea si modernizarea Aeroportului Timisoara;
21. Inlocuirea mijloacelor de transport in comun cu altele noi prin achizitionarea a 100 de tramvaie noi si 100 autobuze electrice;
22. Reabilitarea liniilor de tramvai pe strazile Drubeta, Victor Hugo, Bogdanestilor;
23. Reabilitarea complexa si modernizarea tuturor cartierelor la nivel de carosabil, trotuare, locuri de parcare, piste de biciclete, spatii verzi, locuri de joaca, terenuri de sport;
24. Modernizarea Bd. Regele Carol I de la biserica Kuttl la str. Resita, prin ducerea liniilor de tramvai pe mijloc, doua benzi pe fiecare sens de circulatie, locuri de parcare pe ambele parti, piste de biciclete, cate un rand de copaci pe fiecare parte;
25. Realizarea unei noi linii de tramvai intre Gara de Nord si Spitalul de Copii, menita sa asigure legatura intre Gara de Nord si zonele centrale si estice si sa scoata tramvaiul din zona Catedralei;
26. Transformarea zonei Catedralei Mitropolitane in spatiu pietonal prin realizarea unui subpasaj in „T” pe sub actualele cai de circulatie, care sa lege Podul Catedralei, Spitalul de Copii si Podul Maria;
27. Modernizarea strazilor Bogdanestilor, Ana Ipatescu si extinderea la 4 benzi a Caii Girocului;
28. Realizarea subpasajelor auto Piata Victoriei, Solventul si largirea subpasajelor auto Popa Sapca si Jiu;
29. Refunctionalizarea inelului de circulatie 1 ca inel cu sens unic si realizarea inelelor de circulatie 2, 3, 4.
30. Construirea parcarilor supraterane I.C. Bratianu si Bega.

Proiectul privind planurile de actiune pentru prevenirea si reducerea zgomotului ambiant in municipiul Timisoara, precum si chestionarul privind poluarea fonica, se gasesc pe site-ul Primariei Timisoara, la sectiunea Documente Publice.
Persoanele interesate de acest subiect pot completa chestionarul si pot trimite sugestii privind reducerea poluarii fonice in Municipiul Timisoara.

 
 

Tu ce parere ai ?


 

Ti-a placut articolul?

Daca informatia ti s-a parut interesanta, distribuie link-ul si prietenilor.