VIDEO. TEHNOLOGIE INOVATOARE de incarcare inductiva, instalata intr-un VEHICUL ELECTRIC, pleaca de la TIMISOARA

Scris de Alex Neagoe | Publicat in 19.06.2017 11:08 | Publicat in LOCAL | Tipareste pagina

Continental va prezenta o tehnologie inovatoare de incarcare inductiva, instalata intr-un vehicul  electric, la Continental TechShow, organizat in luna iunie, şi la Salonul Auto de la Frankfurt, din  luna septembrie.

Puterea de incarcare este transferata fara fir de pe un suport de incarcare aflat pe sol intr-o placa  de recepţie de pe partea inferioara a maşinii. Tot ce trebuie sa faca şoferul este parcheze deasupra  suportului de incarcare, asistat de o soluţie inovatoare de micro-navigaţie dezvoltata de Continental.  De indata ce vehiculul se apropie de un loc de parcare echipat cu incarcare inductiva, se executa  automat comunicarea in vederea autentificarii cu staţia de incarcare. Printr-o interfaţa om-maşina  şoferul este anunţat atunci cand autoturismul a atins poziţia corecta de parcare şi confirma ca a  inceput incarcarea.

Centrul de inginerie din Timişoara al Continental este inclus in locaţiile in care compania dezvolta  tehnologii pentru maşinile electrice. In acest an s-au pus bazele unui centru de competenţe pentru  dezvoltare software, electronica şi de sistem pentru produse de incarcare a bateriei prin cablu, precum  şi wireless. Iar din 2018, in Timişoara va funcţiona şi un centru de testare. Compania a implicat şi  universitaţi din ţara in aceste proiecte: Universitatea Politehnica din Timişoara şi Universitatea  Politehnica din Bucureşti.

In locaţia din Timişoara, pentru proiectele dedicate autovehiculelor electrice, lucreaza peste 20 de  specialişti in domeniu. Echipa se afla in plina dezoltare şi cauta experţi electronişti şi de sistem  pentru a dezvolta viitorul industriei electrice auto in Romania.

Thomas Röhrl, expertul Continental in sistemul de incarcare inductiv, explica: „in prezent, exista  motive care sa impiedice conducatorii de maşini electrice sa utilizeze toate posibilitaţile disponibile  pentru a-şi reincarca autovehiculul. Daca este frig sau umiditate crescuta afara, este posibil ca  aceştia sa nu-şi doreasca sa iasa şi sa fixeze cablul de incarcare". Continental ofera aceasta soluţie  nu numai pentru vehiculele electrice, ci şi pentru biciclete electronice.

"Cu sistemul de incarcare inductiv, şoferii pot profita de oportunitaţile de reincarcare ori de cate  ori apar, fara a avea vreun fel de greutaţi", continua Röhrl. "Şi, luate impreuna, un numar mare de  sesiuni de incarcare scurte ofera o cantitate mai mare de energie decat o sesiune lunga", adauga  acesta. Deoarece incarcarea inductiva nu implica practic vreun efort din partea conducatorilor auto de  maşini electrice. Continental se aşteapta ca acest lucru sa aiba ca rezultat o imbunataţire a balanţei  energetice globale, şi, prin urmare, o creştere a intervalului disponibil de folosire a vehiculului la  un moment dat.

O incarcare mult mai practica

Soluţiile software ale maşinilor electrice compara incarcarea bateriei unui autoturism electric cu  umplerea rezervorului unei maşini convenţionale. Exista doua diferenţe majore care constau in primul  rand in faptul ca incarcarea unui vehicul electric dureaza mai mult decat umplerea cu combustibil şi,  in al doilea rand, faptul ca inainte ca incarcarea sa poata incepe trebuie sa fie conectat un cablu din  staţia de incarcare la vehicul. "Trebuie sa facem reincarcarea mai practica şi mai uşor de utilizat",  spune Röhrl. "Tehnologia de incarcare inductiva va fi un pas important spre realizarea acestui  obiectiv". In acest sens, Continental a dezvoltat o soluţie de incarcare inductiva cuprinzatoare  capabila sa reincarce o maşina electrica cu o rata de pana la 11 kW.

Acest sistem incarca automat autovehiculul şi se opreşte in siguranţa de indata ce maşina este parcata  in poziţia corecta deasupra placuţei de la sol. Componentele de incarcare inductive montate pe vehicul  cuprind un tampon receptor, electronice de putere, regulatoare şi o interfaţa om-maşina pentru a ajuta  la parcarea precisa. Şi sistemul de poziţionare a fost dezvoltat de Continental. O toleranţa de  poziţionare mai buna de 10 cm este ideala pentru a asigura cel mai bun transfer de putere de la placuţa  de la sol la vehicul. Progresul continuu in domeniul tehnologiei de conducere semi-automatizata va  permite, in viitor, ca acest aspect al procesului de incarcare (parcare) sa fie efectuat fara nicio  acţiune din partea şoferului, ceea ce face ca şi confortul sa fie mai mare. La o rata de incarcare de  11 kW, fiecare minut de incarcare asigura aproximativ un kilometru de distanţa. "Astfel, in timpul unei  calatorii de 20 de minute, pentru cumparaturi, gama de conducere disponibila poate fi marita cu pana la  20 km", spune Röhrl.

Potrivit dr. Oliver Maiwald, directorul de Tehnologie şi Inovare in cadrul diviziei Powertrain a  companiei Continental: "Continental a folosit şi combinat cunoştinţele inter-divizionale pentru a  dezvolta aceasta soluţie inductiva de incarcare deoarece acest tip de tehnologie necesita o expertiza  foarte extinsa şi foarte concentrata a sistemelor. La urma urmei, aceasta cuprinde totul, de la  comunicarea fara fir intre vehicul şi staţia de incarcare, tehnologie sofisticata de micro-navigaţie şi  o interfaţa om-maşina care ofera feedback vizual pentru şofer, la tehnologia de incarcare inductiva  insaşi.

Pe langa activitaţile sale de dezvoltare din punct de vedere tehnic, Continental joaca, de asemenea, un  rol activ in eforturile de standardizare. In calitate de membru al proiectului german "StiLLe" (proiect  de standardizare pentru interoperabilitatea de incarcare inductiva / Standardisierung induktiver  Ladesysteme über Leistungsklassen), Continental este implicat in elaborarea recomandarilor tehnice  pentru standardizarea sistemelor de incarcare inductive.

Tehnologia de incarcare inductiva este sigura, compacta şi robusta

Pe langa confort, o alta caracteristica a acestui sistem este siguranţa acestuia. Imediat ce procesul  de autentificare fara fir a fost finalizat cu succes şi vehiculul este parcat corect, placa de  incarcare incepe sa transmita puterea. Rampa in trepte, pana la puterea maxima de ieşire, este  finalizata in doar cateva secunde. Daca funcţia integrata de monitorizare a decalajului detecteaza  patrunderea unui obiect strain sub vehicul, intre pamant şi placuţa, incarcarea se intrerupe imediat.  Tehnologia inovatoare de incarcare ocupa un spaţiu relativ mic, intr-un garaj sau parcare, in  comparaţie cu tehnologia bazata pe cablu. Placuţa de sol, capabila sa suporte o incarcatura de pana la  500 kg, este amplasata sau incastrata in pamant, facand sistemul mai uşor de integrat in  compartimentele de parcare inchise decat o cutie de perete. In spaţiile publice de parcare (in garajele  de parcare sau in mall-uri), un alt avantaj al tehnologiei inductive de incarcare este riscul mult mai  redus de vandalism.

 
 

Tu ce parere ai ?


 

Ti-a placut articolul?

Daca informatia ti s-a parut interesanta, distribuie link-ul si prietenilor.