Timisoara: Care sunt proiectele majore ale USL-ului?

Scris de Alex Neagoe | Publicat in 08.01.2013 22:00 | Publicat in LOCAL | Tipareste pagina

1. Centura rutiera a Timisoarei
A.  Varianta de Ocolire a Municipiului Timişoara între DN 69  - DN 6 -  DN 59 A - Strada Polonă (DJ591)
    Lungimea traseului este de 13,731 km, kilometrul 0+000 se află pe DN 69 (Arad) la km 6+354, punct în care se corelează cu Varianta de Ocolire Nord dintre DN 6 (Lugoj) şi DN 69 (Arad), finalizată în 2010.
    Varianta de Ocolire va traversa calea ferată Timişoara - Arad printr-un pasaj superior CF, calea ferată Timişoara - Sânnicolau-Mare şi DN 6 spre vama Cenad printr-un pasaj superior CF, DN 59 A spre Jimbolia, iar după o distanţă de 400 m  va traversa calea ferată Timişoara - Jimbolia. Traversarea Canalului Bega se va face la km 13+389, traseul centurii urmând să se încheie după coborârea de pe acest pasaj
    În prezent proiectul se află în faza de elaborare (reactualizare) a Studiului de Fezabilitate (SF), cu menţinerea traseului  proiectat de Idroesse Infrastrutture Spa şi avizat de CTE-CNADNR în 30.01.2007.
Elaborarea SF-ului se realizează de către Serviciul de proiectare al DRDP Timişoara şi se va analiza posibilitatea optimizării nodurilor rutiere pentru o mai bună adaptare la condiţiile actuale din teren. Termenul de finalizare al SF-ului este 31 martie 2013.
B. Varianta  de Ocolire Sud  a Municipiului Timişoara DJ 591 - DN 59 - DN 6  km 0+000 - km 25+690
    Traseul variantei de  ocolire porneşte de la piciorul rampei sud a podului peste canalul Bega  (realizat în cadrul Centurii Vest), traversează strada Polonă (DJ 591), linia dublă de tramvai, drumul tehnologic al CET, DN 59 (Moraviţa), linia CF Timişoara - Voiteni, DC 319 spre Satul de Vacanţă Stupini, linia CF Timişoara-Buziaş, apoi, spre Nord-Est, traversează DJ 592 (Buziaş-Lugoj), două canale de irigaţii, Canalul Bega la km 24+725, şi se încheie la nodul rutier de la km 25+690, unindu-se cu Varianta de Ocolire Nord, dintre DN 6 (Lugoj) şi DN 69 (Arad), finalizată în 2010.
    CNADNR SA Bucureşti a depus, la Consiliul Judeţean Timiş, documentaţia pentru obţinerea unui nou Certificat de Urbanism, deoarece ultimul Certificat de Urbanism obţinut şi-a pierdut valabilitatea.
    În cadrul noii documentaţii s-au menţinut atât traseul proiectat şi avizat, cât şi nodurile rutiere, intersecţiile şi lucrările de artă prevăzute în SF-ul elaborat de Search Corporation în cadrul contractului de Asistenţă Tehnică pe care aceştia îl au încheiat cu CNADNR SA pentru "elaborarea Studiului de Fezabilitate, Proiectului Tehnic, Detaliilor de Execuţie şi Documentaţiei de Atribuire pentru variantele de ocolire Bârlad şi Timişoara Sud".
    În prezent pentru nici unul din cele două obiective nu este asigurată finanţare în vederea demarării procedurilor de execuţie printr-un program în derularea CNADNR SA.
2.Constructia Corpului B Spitalul de Copii Louis Turcanu.
Extinderea corpului B a Spitalului de Copii Louis Turcanu din Timişoara are o valoare totală estimată de 8 milioane euro din care 6 milioane euro finanţare de la bugetul de stat şi 2 milioane euro finanţare de la bugetul local. Beneficiază de finanţare multianuală 2013-2014(data estimată a finalizării 2014).
3.Reabilitarea Garii de Nord
4.Finalizarea constructiei spitalului de pe Calea Torontalului, km 5-Institutul Regional de Oncologie Timisoara. Valoarea estimată a investiţiei este de 110.609,268 mii euro inclusive TVA.
5.Realizarea unui campus scolar pe strada Oituz pentru Liceul Lenau  (data estimată a finalizării 2016). Valoarea estimată a investiţiei este de 12.420 mii lei.
Există documentaţie (proiect tehnic) pentru campusul prevăzut a se realiza în locaţia de pe bv. L.Rebreanu nr.35, şi care pentru a putea fi folosită necesită reactualizare, având în vedere că şi Autorizaţia de Construire este expirată.
    Şcoala generală nr.9 apartine de Liceul de Arte Plastice în prezent nu mai funcţionează la adresa bv. L.Rebreanu nr.35 şi nici Liceul de Arte Plastice nu a dorit să se mute în această locaţie motivând prin inconveniente ale zonei. În această situaţie prin HCL.264/04.12.2012 locaţia respectivă s-a atribuit Centrului de Resurse şi Asistenţă Educaţională "Speranţa" pe o perioadă de 3 ani.
    Faţă de situaţia prezentată considerăm că amplasarea unui campus şcolar în locaţia bv. L.Rebreanu nr.35 nu mai este de actualitate dar poate fi luată în discuţie o altă locaţie mai centrală (ex. Zona Oituz), realizarea unui campus şcolar fiind totuşi necesară.
6.Constructia bazinului de inot olimpic de pe bd. Iosif Bulbuca
7.Realizarea unui nou racord mai rapid la autostrada Arad-Timisoara.
8.Finantare pentru Regionala CFR pentru pasajele Circumvalatiunii/Jiul si Popa Sapca pentru a se realiza lucrarile CF in corelare cu cele rutiere finantate de la bugetul local
9.Un program national de finantare pentru reabilitarea cladirilor istorice, indiferent de proprietar.
10.Constructia unui nou penitenciar in afara orasului pentru a-l muta pe cel existent
11.Construcţia Sălii polivalente cu 14.000 de locuri (pentru găzduirea Campionatului European de Baschet Feminin în 2015)
12. Reabilitarea Sinagogii Cetate
13. O nouă legislaţie pentru combaterea cerşetoriei şi vagabondajului
14. Program naţional de finanţare pentru reabilitarea clădirilor publice
15. Descentralizare autentică prin transferul proprietăţilor din teritoriu ale ministerelor la administraţiile publice locale şi desfiinţarea structurilor centralizate de gestiune a lor.

 
 

Tu ce parere ai ?


 

Ti-a placut articolul?

Daca informatia ti s-a parut interesanta, distribuie link-ul si prietenilor.