Adrian Nastase: Regimul Basescu va ramane o paranteza de istorie...

Scris de Coriolan Onescu | Publicat in 13.02.2015 11:45 | Publicat in NATIONAL | Tipareste pagina

”Bilant 2014 / 2004” se numeşte un fel de analiza pe care Adrian Nastase, fostul prim-ministru şi infractor al Romaniei, a publicat-o pe blogul personal.

Cum suntem in plin ev al sofismelor, aproape ca orice adjectiv folosit la deşteptaciunile lui Adrian Nastase nu-şi mai afla nici un rost.

Pacat ca atunci cand spune ca ”Regimul Basescu va ramane o paranteza de istorie”, nu aminteşte şi de Regimul Iliescu cu garnitura de Adrian Nastase. Oare cum va ramane in istorie?....

Adrian Nastase:

In decembrie 2014, s-a incheiat cel de-al doilea mandat al lui Traian Basescu. El incearca acum sa-si fixeze un loc onorabil in istoria romanilor. Nu cred ca va reusi. “Regimul Basescu” va ramane o paranteza de istorie. Asa cred eu. Altii poate ca au o alta evaluare a acestor ani. Recunosc, sunt subiectiv. Daca tragem linie, vom retine insa, pentru acesti zece ani:
* esecul revizuirii Constitutiei;
* distrugerea credibilitatii Parlamentului si a partidelor politice prin votul uninominal;
* incapacitatea de a realiza un minim succes de politica externa ( spre exemplu neintrarea in Spatiul Schengen, programata pentru 2011);
* imprumuturi externe masive, criza economica, cresterea gradului de saracie si, in general, scaderea puterii de cumparare;
* absorbtia a doar  6% din cele 30 de miliarde de Euro ce se cuveneau Romaniei, ca fonduri europene nerambursabile, in bugetul 2007-2013;
* scaderea alocatiilor pentru armata de la 2% la 1,2%;
* dezbinare sociala, scaderea preocuparii pentru performanta;
* fuga tinerilor in strainatate, “dezertarea” medicilor si a altor cadre calificate, etc.
Si lista acestor neimpliniri poate continua.

La recentul congres al PMP, Traian Basescu a anuntat ca vrea sa-si apere “mandatul”. E normal, din punctul sau de vedere. El s-a referit, in principal, la rolul sau in consolidarea statului de drept, a institutiilor si la independenta justitiei. Chiar daca s-au realizat unele progrese, preocuparea lui Basescu in aceasta zona nu a fost pentru consolidarea institutiilor, ci pentru numirea unor sefi convenabili la conducerea  institutiilor existente. Iar preocuparea sa in acest domeniu avea obiective politice personale. Parerea mea…

In fine, Basescu simte nevoia sa se raporteze negativ la perioada 2001-2004, pentru a pune in valoare “realizarile” deceniului sau. Il inteleg. Ceea ce nu inteleg insa este lipsa de reactie a liderilor PSD care par a nu-si mai aminti faptul ca in 2000-2004 tot PSD era la guvernare si nu realizeaza ca ar fi important pentru forta partidului sa reactioneze, aducand in spatiul public argumente si comparatii.  E adevarat, au trecut ceva ani de atunci.

Nu doresc acum sa analizez, pe larg, ceea ce s-a intamplat in ultimii ani, in regimul Basescu. Departamentele PSD ar fi putut face acest lucru. Poate ca il vor face dupa sedinta Consiliului National, din martie. Vreau sa dau insa un singur exemplu in ceea ce priveste constructia institutionala si doar in domeniul guvernamental (nu ma voi referi la legiferare sau la domeniul justitiei – o voi face cu alt prilej). Voi enumera acum peste 60 de institutii din sistemul guvernamental, create sau reformate in cei 4 ani de guvernare 2001-2004, in colaborare cu Uniunea Europeana:

1. Agenţia Naţionala pentru Resurse Minerale – Legea Petrolului 238/2004;
2. Agenţia Romana pentru Investiţii Straine – Legea 390/2002;
3. Agenţia de compensare pentru achiziţii de tehnica speciala – OUG 189/2002 aprobata prin Legea 354/2004;
4. Agenţia pentru Strategii Guvernamentale – OUG 64/2003 aprobata prin Legea 194/2004;
5. Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului – OUG 23/2004 aprobata prin Legea 360/2004;
6. Autoritatea Naţionala Sanitara Veterinara şi pentru Siguranţa Alimentelor – OUG 78/2004 aprobata prin Legea 215/2004;
7. Autoritatea Naţionala pentru Protecţia Consumatorilor– OUG 2/2001;
8. Autoritatea Naţionala de Reglementare in Domeniul Energiei – Legea 13/2004 şi Legea 351/2004, OUG 221/2008 aprobata prin Legea 186/2009;
9. Oficiul Registrul Naţional al Informaţiilor Secrete de Stat – OUG 153/2002 aprobata prin Legea 101/2003;
10. Oficiul Roman pentru Adopţii – Legea 274/2004;
11. Oficiul Naţional pentru Cultul Eroilor – Legea 379/2003;
12. Inspectoratul de Stat in Construcţii – OG 63/2001 aprobata prin Legea 707/2001;
13. Secretariatul de Stat pentru Problemele Revoluţionarilor din Decembrie 1989 – HG 760/2003;
14. Agenţia Domeniile Statului – Legea 268/2001;
15. Agenţia de Plaţi şi Intervenţie pentru Agricultura – Legea 1/2004;
16. Administraţia Naţionala a Imbunataţirilor Funciare – Legea 138/2004;
17. Agenţia Naţionala pentru Pescuit şi Acvacultura – OUG 69/2004;
18. Oficiul Naţional al Viei şi Vinului – Legea 244/2002;
19. Oficiul Naţional al Denumirilor de Origine pentru Vinuri şi alte produse viniviticole – Legea 244/2002;
20. Centrul de Formare şi Inovaţie pentru Dezvoltare in Carpaţi – Legea 347/2004;
21. Laboratorul Central pentru Calitatea Seminţelor şi a Materialului Saditor – Legea 266/2002;
22. Institutul Naţional de Medicina Aeronautica şi Spaţiala – Legea 279/2001;
23. Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare in Informatica – HG 1621/2003;
24. Centrul Naţional pentru Conservarea şi Promovarea Culturii Tradiţionale – Legea 292/2003;
25. Institutul Naţional al Monumentelor Istorice – Art.27 din Legea 422/2001;
26. Institutul Naţional pentru Memoria Exilului Romanesc – OUG 64/2003 şi HG 656/2003;
27. Oficiul Naţional al Monumentelor Istorice – Art.28 din Legea 422/2001;
28. Centrul Naţional pentru Reducerea Riscului Seismic – OG 54/2002 aprobata prin Legea 614/2002;
29. Compania Naţionala de Investiţii C.N.I.S.A. – Legea 117/2002;
30. Agenţia Nucleara – OG 7/2003;
31. Inspecţia de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune şi Instalaţiilor de Ridicat – HG 1340/2001;
32. Biroul Roman de Metrologie Legala – HG 193/2002;
33. Agenţia Naţionala pentru Deşeuri Radioactive – OG 11/2003;
34. Oficiul Participaţiilor Statului şi Privatizarii in Industrie – OUG 88/2001 aprobata prin Legea 552/2001;
35. Agenţia Naţionala de Administrare Fiscala – OG 86/2003 aprobata prin Legea 609/2003.
36. Centrul Naţional de Formare a Personalului din Invaţamantul Preuniversitar – HG 604/2001;
37. Secretariatul Naţional Roman al Reţelei Universitaţilor de la Marea Neagra – HG 196/2003;
38. Institutul de Medicina Comparata (I.M.C.) – HG 314/1999;
39. Autoritatea Naţionala pentru Cercetare Ştiinţifica – OUG 11/2004 aprobata prin Legea 228/2004;
40. Agenţia Naţionala Antidrog – HG 1489/2002;
41. Institutul Naţional de Administraţie (I.N.A.) – OG 81/2001 aprobata prin Legea 106/2002;
42. Agenţia Naţionala Impotriva Traficului de Persoane – Convenţia Naţiunilor Unite impotriva criminalitaţii transnaţionale organizate adoptata la New York la 15 noiembrie 2000, ratificata prin Legea 565/2002;
43. Oficiul Central de Stat pentru Probleme Speciale – Legea 477/2003;
44. Societatea Comerciala COMICEX S.A. – HG 898/2003;
45. Inspectoratul Naţional pentru Evidenţa Persoanelor – OG 84/2001 aprobata prin Legea 372/2002;
46. Centrul Naţional de Administrare a Bazelor de Date privind Evidenţa Persoanelor – OUG 50/2004 aprobata prin Legea 520/2004;
47. Centrele Regionale de formare continua pentru administraţia publica locala – OG 81/2001 aprobata prin Legea 106/2002;
48. Centrul Informatic Naţional al MAI (e-administraţie) – HG 1362/2004;
49. Administraţia Naţionala a Penitenciarelor – HG 1849/2004;
50. Administraţia Naţionala de Meteorologie – Legea 216/2004;
51. Agenţia Naţionala Apele Romane – OUG 107/2002 aprobata prin Legea 404/2003;
52. Autoritatea Naţionala pentru Protecţia Drepturilor Copilului – OUG 12/2001 aprobata prin Legea 252/2001;
53. Autoritatea Naţionala pentru Persoanele cu Handicap – OG 14/2003 aprobata prin Legea nr. 239/2003;
54. Agenţia Naţionala pentru Protecţia Familiei – Legea 217/2003;
55. Agenţia Naţionala pentru Egalitatea de Şanse intre Femei şi Barbaţi (A.N.E.S.) – Legea 202/2002;
56. Institutul Naţional de Cercetare Dezvoltare pentru Protecţia Muncii – I.N.C.D.P.M. „Alexandru Darabont” Bucureşti – HG 1772/2004;
57. Institutul Naţional de Cercetare Ştiinţifica in Domeniul Muncii şi Protecţiei Sociale – I.N.C.S.M.P.S. – HG 1773/2004;
58. Centrul Roman pentru Promovarea Comerţului – HG 892/2004;
59. Agenţia Naţionala a Medicamentului Bucureşti – Art.1 din OG 125/1998 aprobata prin Legea 594/2002;
60. Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Microbiologie şi Imunologie „Cantacuzino” Bucureşti – OG 57/2002 aprobata prin Legea 324/2003;
61. Societatea Feroviara de Turism S.F.T. – CFR S.A. – HG 1227/2003;
62. S.C. Via Star S.A. Bucureşti – HG 960/2001;
63. S.C. Stard S.A. Feteşti – HG 961/2001;
64. Autoritatea Navala Romana – HG 1133/2002;
65. Centrul Roman pentru Pregatirea şi Perfecţionarea Personalului din Transporturi Navale – HG 449/2003;
66. Centrul Naţional de Calificare şi Instruire Feroviara CENAFER – OG 58/2004 aprobata prin Legea 408/2004, HG 1663/2004;
67. Agenţia de Sanatate Publica a MTI – OUG 64/2003 aprobata prin Legea 194/2004;
68. Agenţia Romana de Salvare a Vieţii Omeneşti pe Mare – OG 33/2004.”

 
 

Tu ce parere ai ?


 

Ti-a placut articolul?

Daca informatia ti s-a parut interesanta, distribuie link-ul si prietenilor.