Calendarul si metodologia de organizare a Evaluarilor Nationale

Scris de Coriolan Onescu | Publicat in 09.01.2014 15:02 | Publicat in NATIONAL | Tipareste pagina

Ministerul Educaţiei Naţionale a publicat calendarul şi metodologia de organizare şi desfaşurare a Evaluarilor Naţionale (EN-2014) la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a in anul şcolar 2013-2014.
In anul şcolar in curs, aceste evaluari se vor desfaşura, in doua sesiuni, in perioada 6 - 29 mai, dupa cum urmeaza: prima sesiune, in perioada 6 - 15 mai, iar a doua sesiune, in perioada 20 - 29 mai.

PRIMA SESIUNE are urmatorul calendar:

*clasa a II-a (6 mai: Limba romana — scris şi citit; 7 mai: Limba materna — scris şi citit; 8 mai: Matematica)
*clasa a IV-a (13 mai: Limba romana — Limba materna; 14 mai: Matematica)
*clasa a VI-a (14 mai: Limba şi comunicare; 15 mai: Matematica şi ştiinţe)

SESIUNEA A DOUA (pentru elevii care au absentat din motive intemeiate la prima sesiune) are urmatorul calendar:

*clasa a II-a (20 mai: Limba romana — scris şi citit; 21 mai: Limba materna — scris şi citit; 22 mai: Matematica)
*clasa a VI-a (27 mai: Limba şi comunicare; 28 mai: Matematica şi ştiinţe)
*clasa a IV-a (28 mai: Limba romana — Limba materna; 29 mai: Matematica)

Testele pentru EN-2014 sunt elaborate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare, fiind formulate clar, precis şi in stricta concordanţa cu programele şcolare in vigoare pentru fiecare disciplina de studiu, astfel incat sa permita administrarea in cate doua secvenţe de evaluare. Pentru clasa a IV-a, testele vor avea un format asemanator cu cel al evaluarilor internaţionale administrate elevilor in varsta de 10-12 ani. Nivelul de dificultate al testelor va fi mediu.

Rezultatele obţinute la EN-2014 nu se inregistreaza in catalogul clasei şi sunt valorificate la nivelul unitaţii de invaţamant prin elaborarea planurilor individualizate de invaţare, consemnarea in portofoliul educaţional al elevului, respectiv informarea parinţilor/reprezentanţilor legali ai elevului asupra stadiului formarii şi dezvoltarii competenţelor evaluate.

Responsabilitatea administrarii la clasa a evaluarilor naţionale aparţine administratorului de test, care poate fi invaţatorul/institutorul/profesorul de la clasa. Pe toata durata evaluarii, administratorul de test este asistat de un al doilea cadru didactic, care nu are ore la acea clasa, desemnat de preşedintele comisiei de organizare şi de administrare a EN-2014 din unitatea de invaţamant.

Cadrele didactice evaluatoare sunt selectate de la alte unitaţi şcolare decat cele din care provin elevii ale caror teste sunt evaluate. Fiecare test este evaluat de catre doua cadre didactice, pentru fiecare disciplina in parte, pe baza Caietului cadrului didactic. Baremele de evaluare, precum şi alte informaţii referitoare la evaluare, sunt cuprinse in Caietul cadrului didactic. Evaluarea fiecarui test se face cu respectarea stricta a baremului şi a precizarilor din Caietul cadrului didactic.

 
 

Tu ce parere ai ?


 

Ti-a placut articolul?

Daca informatia ti s-a parut interesanta, distribuie link-ul si prietenilor.