Calendarul si metodologia de organizare si desfasurare a Evaluarilor Nationale

Scris de Coriolan Onescu | Publicat in 18.12.2014 18:36 | Publicat in NATIONAL | Tipareste pagina

Ministerul Educaţiei şi Cercetarii Ştiinţifice a publicat calendarul şi metodologia de organizare şi desfaşurare a Evaluarilor Naţionale (EN-2015) la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a in anul şcolar 2014-2015.

Conform calendarului, aceste evaluari se vor desfaşura in perioada 18 mai — 3 iunie, dupa cum urmeaza
— Clasa a II-a  (Limba romana: 18 mai— scris şi 19 mai — citit; Limba romana pentru minoritaţile naţionale—scris/ citit: 19 mai;  Matematica: 20 mai;  Limba materna: 21 mai — scris şi 22 mai — citit)
— Clasa a IV-a  (26 mai:  Limba romana; 27 mai: Matematica; 28 mai — Limba materna)
— Clasa a VI-a  (2 iunie: Limba şi comunicare; 3 iunie: Matematica şi ştiinţe).

Subiectele vor avea un nivel mediu de dificultate şi sunt elaborate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare. Vor fi formulate clar, precis şi in stricta concordanţa cu programele şcolare in vigoare pentru fiecare disciplina de studiu.

Pentru clasa a IV-a, testele vor avea un format asemanator cu cel al evaluarilor internaţionale administrate elevilor in varsta de 10-12 ani.

La clasa a II-a, responsabilitatea administrarii testelor aparţine administratorului de test  —invaţatorul/ institutorul/ profesorul pentru invaţamantul primar de la clasa.

La clasele a IV-a şi a VI-a administratorul de test va fi un cadru didactic diferit de cel care preda in mod obişnuit.

Pe toata durata administrarii testelor, administratorul de test este asistat de un al doilea cadru didactic, care nu preda la clasa respectiva şi care are rolul de a susţine procesul de administrare a instrumentelor de evaluare.

Salile in care se susţine EN-2015 sunt, de regula, salile in care elevii işi desfaşoara activitatea in mod curent. Acestea vor fi adaptate in prealabil, dupa caz, in funcţie de testul planificat, prin eliminarea oricaror materiale didactice care i-ar putea influenţa pe elevi.  Durata alocata rezolvarii subiectelor este de 30 de minute pentru fiecare test administrat la EN II, de 60 de minute pentru fiecare test administrat la EN IV şi de 60 de minute pentru fiecare test administrat la EN VI.

Testele vor fi evaluate in cadrul unitaţilor de invaţamant de cadrele didactice care predau in respectivele şcoli.  In cazul in care numarul de cadre didactice dintr-o unitate de invaţamant este insuficient, preşedintele Comisiei de organizare şi de administrare a EN-2015 din respectiva unitate de invaţamant solicita comisiei judeţene/ a municipiului Bucureşti nominalizarea unor cadre didactice din alte şcoli.  Inainte de inceperea procesului de evaluare, preşedintele din centrul de evaluare are obligaţia de a asigura o sesiune de instruire pentru evaluatori.

Fiecare test este evaluat de catre doua cadre didactice, pentru fiecare disciplina in parte, pe baza Caietului cadrului didactic.
Baremele de evaluare, precum şi alte informaţii referitoare la evaluare, sunt cuprinse in Caietul cadrului didactic.
Evaluarea fiecarui test se face cu respectarea stricta a baremului şi a precizarilor din Caietul cadrului didactic.

Rezultatele obţinute la EN-2015 nu se inregistreaza in catalogul clasei şi sunt valorificate la nivelul unitaţii de invaţamant prin elaborarea planurilor individualizate de invaţare, consemnarea in portofoliul educaţional al elevului, respectiv informarea parinţilor/ reprezentanţilor legali ai elevului asupra stadiului formarii şi dezvoltarii competenţelor evaluate.

 
 

Tu ce parere ai ?


 

Ti-a placut articolul?

Daca informatia ti s-a parut interesanta, distribuie link-ul si prietenilor.